Ga naar hoofdinhoud

LG displays verhogen verkoopcijfers apotheken van Santalis

Achtergrond

Santalis is een netwerk van zelfstandige apothekers dat al meer dan tien jaar meegaat. Het ondersteunt meer dan 200 apotheken zodat zij elke dag weer kunnen beantwoorden aan de veranderende verzorgings- en gezondheidsbehoeften van hun patiënten. Om de kwaliteit van de dienstverlening aan die patiënten te blijven garanderen, wil Santalis het voortbestaan van de zelfstandige en onafhankelijke apotheek verzekeren.

Uitdaging

Om apothekers een 360 graden oplossing te kunnen bieden, ging Santalis op zoek naar digitale displays. Daarmee wil het, clienteel de meest actuele en deskundige informatie aanbieden over producten en ook bepaalde promoties communiceren. Het zocht een oplossing om zowel langs de buitenkant als binnen in de apotheek boodschappen te kunnen tonen aan voorbijgangers en patiënten die medicijnen of verzorgingsproducten komen aankopen. iDklic werd de uitverkoren partner van Santalis om deze uitdaging aan te gaan. Meer dan 1.250 apotheken in Europa maken gebruik van de technologie en diensten van deze specialist in digitale marketing. Dankzij haar creativiteit, innovatie en het gebruiken van de meest moderne technologieën, optimaliseert iDklic het rendement van apotheken. Zo pakt het traditionele uitdagingen aan en biedt het nieuwe oplossingen via meerdere kanalen en domeinen binnen de gezondheidsindustrie.

Oplossing

iDklic opteerde voor de LG 55XS4 schermen voor in de uitstalramen bij apothekers en de LG 32SM5J modellen kregen de voorkeur om achter de toog geplaatst te worden. “Deze schermen verbeteren de customer journey van het clienteel van de apotheken”, zegt Noémi de Brabant, Head of Sales bij iDklic. “De displays in de vitrines moeten een grotere doelgroep aanspreken en complementair met de schermen in het verkooppunt verspreiden ze promoties en specifieke boodschappen van de apotheek. De schermen achter de toonbank, geven de apotheker de mogelijkheid om zijn patiënten advies mee te geven, hun wachttijd te verbeteren en geven een moderne look aan het filiaal. We kozen voor LG omdat hun producten overeenkomen met ons DNA dat voor een kwalitatieve en duurzame service staat. LG is een betrouwbaar en innovatief merk.”

Voordelen

Dankzij de gebruiksvriendelijkheid van de LG displays kunnen de apotheken door Santalis centraal beheerde informatie verspreiden, maar ze beschikken ook over de mogelijkheid om zelf promoties aan te kondigen. De beeldkwaliteit van de LG 55XS4 schermen maakt dankzij de brightness van 4.000 nits alle info uitstekend zicht- en leesbaar vanachter het uitstalraam, in eender welke weersomstandigheden. De displays zijn daarnaast ook heel energiezuinig. De 32SM5J schermen die achter de toog geplaatst worden, trekken de aandacht tijdens het wachten en zijn dankzij webOS 6.0 eenvoudig van content te voorzien.

“We gebruiken die schermen nu al bijna twee jaar”, zegt Roland De Schryver, Head of Santalis Belgium. “Tot dusver deden er zich geen problemen voor. Dat is op vlak van betrouwbaarheid dus al zeker een groot pluspunt. Daarnaast merken we aan de verkoopcijfers dat de producten die we op de schermen in de picture zetten, ook effectief meer over de toonbank gaan. De digitale affichage bereikt dus haar doel: de klanten merken echt op welke boodschappen we uitsturen.”

Met 15 jaar ervaring, helpt de digitale gezondheidsspecialist iDklic apotheken bij hun behoeften en garandeert hen ook op lange termijn een vlekkeloze service. Jean-Charles Figoni, CEO en oprichter van iDklic: “Ik ben overtuigd dat de samenwerking die met deze twee filialen begon, ook op lange termijn alleen maar efficiënt en productief zal zijn. Wij zijn de digitale evolutie op de farmamarkt een stapje voor en deze unieke oplossing op maat voor Santalis is daar een uitstekend voorbeeld van.”

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG