Partner in Hotel (solutions)

De Nederlandse hotelgast is kritisch en wil meer luxe ervaren dan thuis. U als hotelier moet aan deze wensen voldoen. LG helpt hierbij. Onder andere met onze totaaloplossingen voor TV, klimaat en verlichting.

Pro: Centric Hotel TV brengt interactieve televisie op de hotelkamer. Gasten zien op hun tv-scherm een persoonlijke welkomstboodschap en kunnen zelfs betalen via de tv. Hun smartphone kunnen ze aan Pro: Centric koppelen, zodat ze foto’s meteen kunnen terug kijken en wie wil, kan zelfs een spelletje doen of internetten.

De klimaatsystemen en ledverlichting van LG zorgen voor een comfortabel gevoel en prettige sfeer. Iets dat in een hotel natuurlijk extra belangrijk is. Lampen zijn dimbaar, zodat zowel sfeerlicht als leeslicht beschikbaar is. Tijdens warme dagen zorgt de airco voor verkoeling, in de winter zorgt het klimaatsysteem voor een prettige geleidelijke warmte. Extra bijkomstigheid is dat zowel de klimaatsystemen als de ledverlichting van LG erg duurzaam zijn en een fikse energiebesparing opleveren.

De Styler lost het probleem op van gekreukte pakken en shirts van uw reizende gasten. De bewegende kledinghanger en de stoom zorgen voor kreukvrije en frisse kleding. Het is een speciale service die ervoor zorgt dat uw hotel opvalt. Met de Styler verhoogt u het aantal vaste klanten en verbetert u uw hotel. Bovendien krijgt u hiermee meer aandacht van nieuwe gasten.

LG wordt een steeds grotere partner in de hotelbranche. Dit jaar zijn meer dan 6.500 hotelkamers uitgerust met Hotel TV en/of klimaatoplossingen. En steeds meer hoteliers kiezen voor onze totaaloplossing.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw hotel kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D Hotel experience

WELKOM IN ONS LG HOTEL

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in ons virtuele hotel. Dit hotel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een hotelbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar het 3D hotel

Klanten

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    •  De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • Hotelkamer met Hotel TV Holiday Inn
    Holiday INN Expres Gent kiest voor LG ProCentric Hotel TV
    De Holiday Inn Express Gent beschikt over 120 ruime kamers met gratis ontbijt en WiFi, waardoor het u een perfecte uitvalsbasis biedt voor het verkennen van de regio Vlaanderen. Het hotel ligt in de buurt van de snelweg E17, op 4 km van het middeleeuwse centrum van Gent.
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

Privacy Policy