Partner in Retail (solutions)

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan displays en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store

Klanten

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Displays Kassa bij Carrefour Market
    Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage
    Carrefour Market logo

    Location:

    Carrefour Market vestigingen België

    Carrefour Market

    Solution:

    LG Digital Signage CIMS Systeem

    Displays versafdeling Carrefour Market

    Achtergrond

    De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

    Uitdaging

    Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

    Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

    Oplossing

    Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

    Doordachte strategie

    Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

    Nummeringssysteem

    Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

    CIMS-systeem

    „De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

    Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

    Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

    Voordeel

    Nummeringssysteem

    “Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

    CIMS-systeem

    Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
    „Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

    Modern en efficiënt

    Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










    Displays kassa Carrefour Market

    Displays ingang Carrefour Market

    Display versafdeling Carrefour Market

    Digital signage oplossing van World of Droids zorgt voor op maat gemaakte content op LG displays bij alle Quick filialen

    Quick

    Location:

    Quick
    Meer dan 100 vestigingen in België

    Solution:

    LG Displays


    Quick heeft ervoor gekozen om haar digital signage oplossing van World of Droids (onderdeel van de DJ-Matic groep) te ondersteunen met onze LG displays. Deze combinatie biedt vele voordelen. De verschillende vestigingen kunnen content publiceren voor het eigen filiaal. Per vestiging kunnen er dus specifieke aanbiedingen op de schermen worden getoond. Dit levert een hoge snelheid van uitvoering en een hoge kostenbesparing op.

    Achtergrond

    Quick is een Belgische keten van fastfoodrestaurants. In 1971 zijn de eerste vestigingen geopend en sindsdien zijn er nog meer dan 100 andere filialen bijgekomen. Quick staat bekend om zijn innovatievermogen en de ambitie om producten en service van een uitstekende kwaliteit aan te bieden. Kwaliteit staat voorop en daarnaast komen de grondstoffen op een verantwoorde wijze tot stand.

    Uitdaging

    Voor de meeste menuborden in restaurants worden er vaste templates met vaste teksten gebruikt. De wens van Quick was om geen klassieke menuborden te gebruiken, omdat ze hun artistieke vrijheid graag wilden behouden. Er is dan ook gekozen voor een andere opzet dan de standaard opzet. Onze partner World of Droids heeft een volledig op maat gemaakt systeem ontwikkeld om aan de wensen en eisen van Quick te kunnen voldoen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een digital signage oplossing van World of Droids, ondersteund met onze LG displays. In verschillende vestigingen van Quick in België zijn er SM5-B schermen van 43 of 49 inch geplaatst. Het hangt van de grootte van het restaurant af voor welke afmeting er is gekozen. Per Quick filiaal zijn er maar liefst 6 à 7 schermen geïnstalleerd. De schermen worden gebruikt als menubord. Het is namelijk verplicht om een portretopstelling te tonen van de volledige menukaart met alle prijzen. Naast de menuborden is er ook een informatiescherm in de gebruikerszaal geplaatst, waarop onder andere grafische promoties te zien zijn. Voor de menubord oplossingen heeft World of Droids maatwerksoftware ontwikkeld die nog niet eerder bestond. Deze software is volledig op maat voor Quick ontwikkeld. Bovendien verzorgde World of Droids vlekkeloos de plaatsing binnen het hele netwerk in een recordtijd van 6 maanden voor 800 schermen.

    Al jaren levert World of Droids voor Quick een totaalbeleving: een op maat gemaakt muziekformat, de mogelijkheid tot het plannen van audioreclame en SLA met service binnen 4 uur naar oproep horen onder andere tot het totaalpakket waarin World of Droids en DJ-Matic zich onderscheiden.

    Voordeel

    De digital signage oplossing van World of Droids biedt meerdere interessante voordelen. De combinatie van de hardware (display van LG) en software (op maat ontwikkeld door World of Droids) biedt de meest uiteenlopende mogelijkheden. De schermen kunnen nationaal, regionaal en lokaal worden aangestuurd, waardoor er goed kan worden ingespeeld op specifieke situaties, seizoenen en aanbiedingen. Dit betekent dat er specifiek voor één filiaal content kan worden gepubliceerd. Is er een menu in de aanbieding bij een bepaalde vestiging? Dan is dat heel eenvoudig op het scherm aan te passen. Per regio of per vestiging kunnen er dus specifieke aanbiedingen op de schermen worden getoond. Ook prijsaanpassingen en andere persoonlijke instellingen kunnen gemakkelijk per filiaal worden ingesteld. Elk restaurant kan zijn eigen prijzen bepalen alsook een product “out of stock” aangeven via een zeer gebruiksvriendelijk CMS. Door het gemak van deze aanpassingen is er een hogere snelheid van uitvoering en dat levert een hoge kostenbesparing op. Er hoeft namelijk niets meer te worden geprint.

    De langdurige samenwerking en het partnership met World of Droids en Quick, in combinatie met de hardware van LG, is van grote meerwaarde geweest voor dit project. Dat is wederom bewezen door de geslaagde uitvoering, waar we erg trots op zijn. In 6 maanden is het gehele project uitgerold. Dit mede dankzij het gebruiksgemak van de LG schermen. ’s Nachts na sluitingstijd zijn de schermen geïnstalleerd, zodat de restaurants hier geen hinder van ondervonden.

    Quick kiest voor LG displays

    LG displays | Quick

    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC

    Location:
    KBC
    Kouter 176
    9000 Gent
    België

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    LG displays | KBC

    LG displays bij KBC

    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.

    Achtergrond

    In het centrum van Gent op de Kouter bevindt zich dit impressionante kantoor van KBC, waarmee goed wordt ingespeeld op de behoeften van de klanten. Met dit unieke kantoorconcept worden oplossingen op maat aangeboden en het vormt een toegankelijke ontmoetingsplaats voor de klanten van KBC. De klant kan rechtstreeks bij een medewerker terecht of gebruikmaken van de digitale kanalen en automaten.

    Uitdaging

    De plaatsing van de videowall was een uitdaging voor de installateurs, omdat de displays op een zekere hoogte zijn geplaatst. Bovendien was het een zeer nauwkeurig werk om de schermen met de dunne randen aan elkaar te monteren, omdat het niet mogelijk is om ze verschuiven.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG videowall (55VH7B) van 3 x 3 Ultra Narrow Bezel displays. Deze videowall bestaat uit schermen met zeer dunne randen. Bij de vroegere videowalls was er altijd een brede rand, wat het beeld minder aantrekkelijk en duidelijk maakte. Dit nieuwe type heeft een zeer dunne rand, waardoor het nagenoeg op 1 beeld lijkt. Deze videowall is in de ontvangstruimte van de KBC op de Gentse Kouter geplaatst. Naast de videowall is er tevens gekozen voor andere LG displays om de overige communicatie te visualiseren. Alle schermen worden aangestuurd met Centoview, een software die als content management systeem wordt gebruikt om alle schermen te voorzien van accurate informatie.

    Door de software van Centoview kan KBC zelf beslissen wat voor informatie er precies op de schermen wordt getoond. Ook is het mogelijk om ad hoc informatie te laten toevoegen door de bankdirecteur. De aanwezigheid van de medewerkers is hierbij een goed voorbeeld, zodat een klant weet of zijn of haar vaste contactpersoon aanwezig is. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig vanuit de database van KBC en wordt vervolgens gevisualiseerd door de software van Centoview. Volgens de corporate identity en branding van KBC wordt deze data automatisch vertaald.

    Voordeel

    KBC is de digitale weg ingeslagen op het gebied van communicatie en is met deze videowall helemaal bij de tijd. De papieren communicatie wordt namelijk deels vervangen door de digitale communicatie. KBC kan hun klanten nu tijdsgebonden boodschappen versturen en via de videowall op de hoogte houden van nieuws rondom de bank. Met digital signage is het mogelijk om verschillende boodschappen per dag te communiceren, van ’s ochtends tot ’s middags. Dat is een belangrijk facet van de digitalisering. De informatie kan worden getoond op het moment dat je het wilt tonen, waardoor het op een veel efficiëntere manier kan worden ingezet.

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG display bij KBC

     

Privacy Policy