Partner in Retail (solutions)

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan displays en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store

Klanten

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Twee Multi V Space lucht/lucht warmtepompen: een duurzame en betrouwbare oplossing
    Twee Multi V Space lucht/lucht warmtepompen: een duurzame en betrouwbare oplossing
    Bent Shoes

    Location:
    Bent Shoes Beringen
    Be-MINE Boulevard 9
    3582 Beringen
    België

    Solution:
    LG Multi V Space


     LG Multi V Space

     

    De LG Multi V Space is de perfecte oplossing voor de zomer en de winter. In de warme zomers spreidt dit LG klimaatsysteem koude en frisse lucht over de gehele winkel en in de winter zorgt hij ervoor dat de winkel goed wordt verwarmd. Dit is een betrouwbare en economische oplossing voor het hele jaar.

    Achtergrond

    In oktober 2015 opende Bent Shoes haar deuren in het nieuwe winkelcentrum in de mijnstreek van Beringen. Het nieuwe shoppingcenter heet be-MINE Boulevard en heeft een totale winkeloppervlakte van maar liefst 15.000 vierkante meter. Hier is plaats voor 12 winkels. Naast Bent Shoes is er nog een diversiteit aan andere winkels, die onder andere kleding, schoenen en voedingsproducten verkopen. Het winkelcentrum bestaat uit een goede mix van verschillende soorten winkels.

    Uitdaging

    De mijnstreek is het grootste industriële erfgoed van Vlaanderen en ligt aan de voet van twee terrils. 20 jaar geleden sloot de mijn en nu krijgt de mijnstreek een nieuw leven waar winkelen centraal staat. Er zijn plannen voor de toekomst om een recreatiegebied op de mijnstreek uit te bouwen. Het is een uitdaging om alle technieken binnen het gebouw op te stellen.

    Oplossing

    Bent Shoes heeft gekozen voor twee Multi V Space lucht/lucht warmtepompen van beiden 22 kW, waarbij de buitenunits in de technische ruimte worden opgesteld. Via een gevelrooster kan de warmtepomp voldoende buitenlucht aanzuigen. De winkel wordt gekoeld en verwarmd door 4 vierwegcassettes van 10kW, die over de lengterichting van de winkel worden verspreid. De bediening van de cassettes is opgesteld in de sociale ruimte.

    Voordeel

    De LG klimaatsystemen zijn zeer geschikt om de winkel zowel te koelen als te verwarmen. Dit betekent dat het personeel en de klanten daar in alle seizoenen van kunnen profiteren. In de winter wordt de winkel goed verwarmd, zodat er een prettig klimaat heerst. In de warme zomers zorgt de LG Multi V Space ervoor dat er koude en frisse lucht wordt verspreid over de gehele winkel. Het is een betrouwbare, duurzame en economische oplossing die geschikt is voor het hele jaar.










    LG Multi V Space bij Bent Shoes

    LG Multi V Space | Bent Shoes

    LG Multi V Space bij Bent Shoes

    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC

    Location:
    KBC
    Kouter 176
    9000 Gent
    België

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    LG displays | KBC

    LG displays bij KBC

    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.

    Achtergrond

    In het centrum van Gent op de Kouter bevindt zich dit impressionante kantoor van KBC, waarmee goed wordt ingespeeld op de behoeften van de klanten. Met dit unieke kantoorconcept worden oplossingen op maat aangeboden en het vormt een toegankelijke ontmoetingsplaats voor de klanten van KBC. De klant kan rechtstreeks bij een medewerker terecht of gebruikmaken van de digitale kanalen en automaten.

    Uitdaging

    De plaatsing van de videowall was een uitdaging voor de installateurs, omdat de displays op een zekere hoogte zijn geplaatst. Bovendien was het een zeer nauwkeurig werk om de schermen met de dunne randen aan elkaar te monteren, omdat het niet mogelijk is om ze verschuiven.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG videowall (55VH7B) van 3 x 3 Ultra Narrow Bezel displays. Deze videowall bestaat uit schermen met zeer dunne randen. Bij de vroegere videowalls was er altijd een brede rand, wat het beeld minder aantrekkelijk en duidelijk maakte. Dit nieuwe type heeft een zeer dunne rand, waardoor het nagenoeg op 1 beeld lijkt. Deze videowall is in de ontvangstruimte van de KBC op de Gentse Kouter geplaatst. Naast de videowall is er tevens gekozen voor andere LG displays om de overige communicatie te visualiseren. Alle schermen worden aangestuurd met Centoview, een software die als content management systeem wordt gebruikt om alle schermen te voorzien van accurate informatie.

    Door de software van Centoview kan KBC zelf beslissen wat voor informatie er precies op de schermen wordt getoond. Ook is het mogelijk om ad hoc informatie te laten toevoegen door de bankdirecteur. De aanwezigheid van de medewerkers is hierbij een goed voorbeeld, zodat een klant weet of zijn of haar vaste contactpersoon aanwezig is. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig vanuit de database van KBC en wordt vervolgens gevisualiseerd door de software van Centoview. Volgens de corporate identity en branding van KBC wordt deze data automatisch vertaald.

    Voordeel

    KBC is de digitale weg ingeslagen op het gebied van communicatie en is met deze videowall helemaal bij de tijd. De papieren communicatie wordt namelijk deels vervangen door de digitale communicatie. KBC kan hun klanten nu tijdsgebonden boodschappen versturen en via de videowall op de hoogte houden van nieuws rondom de bank. Met digital signage is het mogelijk om verschillende boodschappen per dag te communiceren, van ’s ochtends tot ’s middags. Dat is een belangrijk facet van de digitalisering. De informatie kan worden getoond op het moment dat je het wilt tonen, waardoor het op een veel efficiëntere manier kan worden ingezet.

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG display bij KBC

     

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy