Partner in Retail (solutions)

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan displays en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store

Klanten

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
    LG Multi V IV warmtepomp met aangesloten cassettes en AC Smart Premium zorgen voor verwarming in de winkel

    Location:

    Maisons du Monde
    Antwerpse Steenweg 111
    9080 Lochristi
    België

    Solution:

    LG Multi V IV


     LG Multi V IV

     

    Met de centrale sturing van de LG Multi V warmtepomp kan de gewenste temperatuur worden geprogrammeerd voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Ook wordt hiermee het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het luchtgordijn zorgt ervoor dat de koude lucht niet naar binnen komt. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Maisons du Monde is een meubelwinkel met circa 300 winkels in Europa. Ze bieden een ruime keuze aan exclusieve meubels en decoratieve voorwerpen voor verschillende stijlen voor in huis. Diverse smaken kunnen goed bij deze winkel terecht: van klassiek en romantisch tot excentriek en industrieel. De stijlen variëren enorm en daarom kunnen klanten vanuit het hele land goed bij ons terecht.

    Uitdaging

    De nieuwe winkel van Maisons du Monde in Lochristi is geopend in het najaar van 2015 en heeft een oppervlakte van 1500 vierkante meter, inclusief het magazijn en de sociale ruimten. Het was dus echt een uitdaging om het totale oppervlak goed te verwarmen in de koude wintermaanden en te verkoelen in de hete zomers.

    Oplossing

    Voor de verwarming heeft Maisons du Monde gekozen voor een LG Multi V IV warmtepomp van 112 kW, waarop cassettes zijn aangesloten om de winkel te verwarmen. Het magazijn wordt verwarmd met een kanaalunit en de sociale ruimte met een wandmodel. Om een grotere energiebesparing te realiseren is er een luchtgordijn aan de voordeur aangesloten op een aparte warmtepomp. Dit luchtgordijn zorgt er namelijk voor dat de koude buitenlucht niet naar binnenkomt en dat de warmte in de winkel blijft.

    Voordeel

    De warmtepomp is aangesloten op een AC Smart Premium. Dit is een centrale sturing waarbij de gewenste temperatuur geprogrammeerd wordt voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Via de centrale sturing, AC Smart Premium, wordt het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het is erg handig dat de jaarprogrammatie rekening houdt met de dagen waarop de winkel is gesloten, zodat de comforttemperatuur bewust wordt verlaagd.










    Maisons du Monde kiest voor LG Multi V IV

    LG Multi V IV bij Maisons du Monde

    LG Multi V IV bij Maisons du Monde

    •  De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC

    Location:
    KBC
    Kouter 176
    9000 Gent
    België

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    LG displays | KBC

    LG displays bij KBC

    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.

    Achtergrond

    In het centrum van Gent op de Kouter bevindt zich dit impressionante kantoor van KBC, waarmee goed wordt ingespeeld op de behoeften van de klanten. Met dit unieke kantoorconcept worden oplossingen op maat aangeboden en het vormt een toegankelijke ontmoetingsplaats voor de klanten van KBC. De klant kan rechtstreeks bij een medewerker terecht of gebruikmaken van de digitale kanalen en automaten.

    Uitdaging

    De plaatsing van de videowall was een uitdaging voor de installateurs, omdat de displays op een zekere hoogte zijn geplaatst. Bovendien was het een zeer nauwkeurig werk om de schermen met de dunne randen aan elkaar te monteren, omdat het niet mogelijk is om ze verschuiven.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG videowall (55VH7B) van 3 x 3 Ultra Narrow Bezel displays. Deze videowall bestaat uit schermen met zeer dunne randen. Bij de vroegere videowalls was er altijd een brede rand, wat het beeld minder aantrekkelijk en duidelijk maakte. Dit nieuwe type heeft een zeer dunne rand, waardoor het nagenoeg op 1 beeld lijkt. Deze videowall is in de ontvangstruimte van de KBC op de Gentse Kouter geplaatst. Naast de videowall is er tevens gekozen voor andere LG displays om de overige communicatie te visualiseren. Alle schermen worden aangestuurd met Centoview, een software die als content management systeem wordt gebruikt om alle schermen te voorzien van accurate informatie.

    Door de software van Centoview kan KBC zelf beslissen wat voor informatie er precies op de schermen wordt getoond. Ook is het mogelijk om ad hoc informatie te laten toevoegen door de bankdirecteur. De aanwezigheid van de medewerkers is hierbij een goed voorbeeld, zodat een klant weet of zijn of haar vaste contactpersoon aanwezig is. Deze informatie is rechtstreeks afkomstig vanuit de database van KBC en wordt vervolgens gevisualiseerd door de software van Centoview. Volgens de corporate identity en branding van KBC wordt deze data automatisch vertaald.

    Voordeel

    KBC is de digitale weg ingeslagen op het gebied van communicatie en is met deze videowall helemaal bij de tijd. De papieren communicatie wordt namelijk deels vervangen door de digitale communicatie. KBC kan hun klanten nu tijdsgebonden boodschappen versturen en via de videowall op de hoogte houden van nieuws rondom de bank. Met digital signage is het mogelijk om verschillende boodschappen per dag te communiceren, van ’s ochtends tot ’s middags. Dat is een belangrijk facet van de digitalisering. De informatie kan worden getoond op het moment dat je het wilt tonen, waardoor het op een veel efficiëntere manier kan worden ingezet.

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG videowall bij KBC

    LG display bij KBC

     

Privacy Policy