Het verbeteren van de totale hotelbeleving met behulp van LG Hotel-TV en klimaatsystemen

23-05-2022 | Leestijd: 6 minuten

Het verbeteren van de totale hotelbeleving met behulp van LG Hotel-TV en klimaatsystemen

Hospitality draait om de beleving van de gast. Daarom is het voor hoteliers essentieel om bezoekers en gasten vanaf het eerste moment optimaal te kunnen verwelkomen. Zodoende biedt LG Business Solutions voor elk hotel een oplossing op maat. De hotelervaring van iedere gast verbetert namelijk met klimaatoplossingen en hospitality-TV van LG, voorzien van WebOS en/of Pro:Centric. Hiermee kunnen hotels eenvoudig verschillende soorten content creëren om het verblijf van de gast nog aangenamer te maken. 

De gasttevredenheid van een hotel hangt sterk af van de beleving. Hoewel hotels veel faciliteiten bieden om gasten de beste ervaring te bieden tijdens hun verblijf, kan het een uitdaging zijn om deze ruimtes van comfortabele klimaatbeheersing te voorzien – evenals de nodige informatie. Toch willen de gasten van nu graag koeling op hun hotelkamer en andere gemakken die ze van thuis kennen. Het is om die reden dat de klimaatoplossingen van LG door talloze hotels geselecteerd zijn om optimaal comfort te bieden.

Tegelijkertijd moeten hoteliers de energie-efficiëntie van hun faciliteit waarborgen en de optimale werking van alle systemen in het hotel handhaven. Met behulp van de oplossingen van Information Display en Air Solution van LG verzekeren zij hoteliers van geoptimaliseerde toepassingen die zowel voor comfort, efficiëntie als vertrouwen zorgen.

Met het oog op het besparen van energie

De verschillende klimaatoplossingen die LG levert kunnen niet alleen koelen, maar ook verwarmen met behulp van warmtepomptechniek. Dit is uiterst energiezuinig en dringt tegelijkertijd het gasgebruik terug – of maakt hier zelfs een einde aan als hoofdverwarming. Bij nieuwbouw is het gebruik van gas niet meer toegestaan, waardoor een warmtepomp van LG de ideale uitkomst biedt. Een bijkomend voordeel is dat deze oplossing ook ingezet kan worden voor warm water en koeling.

Bij bestaande hotelgebouwen en andere accommodaties kan het een uitdaging zijn om volledig van het gas af te gaan. Hier bestaat vaak de overweging om over te stappen op een all-electric oplossing zodat er geen gas meer nodig is om de locatie te verwarmen. Het belangrijkste is om advies in te winnen van een gedegen partner, zoals LG. In samenwerking met de hotelier toetsen zij namelijk wat de behoeften zijn. Daarna stelt LG een gericht advies en plan van aanpak op waar comfort op de eerste plaats staat en delen zij de voordelen van gasloze oplossingen.

“Voor ieder hotel zijn er weer andere oplossingen vereist en daarom gaan we samen met onze partners op zoek naar de juiste toepassingen die aansluiten bij de wensen”, vertelt Wilco Henzen, Consulting Sales Manager bij LG Air Solution. "Bijvoorbeeld wanneer het om nieuwbouw gaat, heb je veel meer ruimte om nieuwe technologieën te implementeren. Bij bestaande bouw moet je de juiste combinatie vinden om het gebouw te verduurzamen en van een comfortabel binnenklimaat te voorzien.”

Tot aan de exclusieve beleving in de hotelkamer

Ook in andere ruimtes, zoals de hotelkamer, draagt LG bij aan een betere beleving. Zo kunnen hotelgasten op de kamers de temperatuur in de hotelkamer individueel eenvoudig regelen. Ook de keuze om te koelen of te verwarmen gaat met één enkele bediening: via de centrale bediening van LG kunnen alle kamers aangestuurd worden, dit vanaf één centrale plek. Dit levert diverse voordelen op, zoals het instellen van maximale en minimale temperaturen op de kamers en kloktijden van in- en uitschakelen.

Hotelgasten ervaren qua klimaat hetzelfde comfort als thuis, al dan niet beter. Hetzelfde geldt voor hun kijkbeleving. De commerciële displays van LG leveren een uiterst helder, duidelijk beeld met de nodige focus op energiebesparing. Daarnaast kunnen gasten met behulp van Pro:Centric eenvoudig hun favoriete Netflix streamen streamen in iedere hotelkamer. De inloggegevens worden door een koppeling met het reserveringssysteem tijdens het uitchecken automatisch gewist – eenvoud en veiligheid voor iedereen.

Voor sommige hoteliers kan Pro:Centric nog een stap te ver zijn. Daarom biedt LG met behulp van WebOS eenzelfde hoogwaardige ervaring voor gasten. Dit operating system (OS) is ontwikkeld door LG en ontvangt periodieke updates om te blijven voldoen aan veiligheids- en gebruikseisen. Met behulp van een USB-stick kunnen beheerders eenvoudig alle content op het scherm aanpassen en zelfs linken naar actuele landingspagina’s. Hierdoor is het eenvoudig om gecentraliseerd content aan te passen. En met de koppeling naar een externe Chromecast kunnen hotelgasten eenvoudig hun favoriete content streamen.

Onmisbare samenwerkingen met lokale partners

Waar LG Business Solutions de oplossingen mogelijk maakt, zorgen de verschillende lokale partners van LG voor de juiste implementatie en nazorg. Deze partners zijn geselecteerd op basis van hun toegewijde expertise en weten binnen iedere branche een soepele, vlotte implementatie mogelijk te maken. Hier hoort ook de juiste aftercare bij.

“Met de vraag vanuit een hotel kijken we vervolgens welke toepassingen het beste aansluiten om de beleving voor gasten te verbeteren en de efficiëntie voor hotels te verhogen”, vertelt Jan Willem Blok, Business Development Manager bij LG Information Display. “Ook in de hospitality sector hebben we de juiste samenwerkingen waardoor hoteliers een goede implementatie meekrijgen en een toegewijd sparringpartner voor eventuele vragen.”

Duurzame keuze

Los van de lokale samenwerkingen en beschikbare expertise, dragen de systemen van LG Air Solution en Information Display bij aan de algehele duurzaamheid van hotels. De klimaatbeheersing wordt automatisch geregeld en is alleen actief wanneer de gast in de kamer verblijft.

In veel gevallen wordt belangrijke informatie, zoals telefoonnummers, momenteel via papieren overzichten gepresenteerd. Niet alleen zijn deze fysieke elementen na een paar verblijven aan vervanging toe; het up-to-date houden van alle informatie is vaak een tijdrovende klus. Met LG WebOS en/of Pro:Centric zijn de benodigde gegevens direct via het televisiescherm in de hotelkamer terug te vinden. Blok: “Daardoor zien hotelgasten in een oogopslag alle benodigde informatie. Het verbetert de ervaring tijdens het verblijf en vereenvoudigt veel taken voor het hotelpersoneel.”

Een hoogwaardige en gestroomlijnde beleving voor hotelgasten wordt geoptimaliseerd door HVAC-klimaatoplossingen en Hotel TV van LG in te zetten. Niet alleen zijn het beheer en onderhoud vereenvoudigd; ook blijft de beleving van de gasten consistent en hoogwaardig, in iedere ruimte van het hotel. Want uiteindelijk maakt LG alles mogelijk voor de beste guest experience – en bijbehorende reviews.

Ontdek alle mogelijkheden voor hotels

Ben je benieuwd geworden naar alle hospitality oplossingen van LG en wil je meer te weten komen? Bezoek onze website via www.lgsolutions.nl of neem contact op met Wilco Henzen (Air Solution) / Jan Willem Blok (Information Display) via wilco.henzen@lge.com / janwillem.blok@lge.com

Deel dit:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in