Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen

11-05-2021 | Leestijd: 4 minuten


Hospitality & Healthcare

Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan het overbruggen van een zakenreis of privé een nacht of weekend weg. Sinds de pandemie is een hotelbezoek een moment om te relaxen en er echt even uit te zijn.

Uit recentelijk onderzoek van Hoo blijkt dat in Nederland de keuze voor een staycation is gestegen van 29 procent vorig jaar, naar 70 procent dit jaar. Naar verwachting zal deze trend in 2021 worden doorgezet. Hoe kunnen hoteliers op deze verschuiving en behoefte van de hotelgast inspelen? Het bieden van comfort en entertainment in een andere omgeving dan de thuisomgeving spelen hierbij een belangrijke rol. LG biedt totaaloplossingen voor hotels waarbij zij hun gasten een relaxmoment kunnen bieden en de gasten van ultiem gemak kunnen voorzien.

De hotelgast anno 2021

Hoteliers zien dat de buitenlandse boekingen - zoals zakenreizen - in Nederland enorm zijn gedaald en dat de binnenlandse boekingen fors zijn gestegen. Het is overduidelijk dat mensen, misschien wel meer dan ooit, behoefte hebben om hun vrije tijd buiten de eigen woonkamer door te brengen. Jezelf een avond of weekend in een hotel laten verwennen is bij uitstek hét nieuwe uitje. Verantwoord weg van huis met daarbij alle gemakken van comfort, ruimte en ontspanning. De hotelkamer is binnen een hotel momenteel de enige verblijfplaats. Het is daarom van essentieel belang dat alles binnen deze muren op-en-top geregeld is.

Een hotelkamer moet van alle gemakken zijn voorzien, zeker nu de rest van de faciliteiten binnen het hotel zijn gesloten. Een gepersonaliseerd verblijf met een uitstekende service is een goed begin. Een kwalitatieve Hotel TV biedt hierin de oplossing en dient meer dan ooit als entertainment binnen de hotelkamer. Maar ook zaken als het binnenklimaat van de hotelkamer spelen een onmisbare rol. Je wilt natuurlijk wel dat de lucht continue wordt gezuiverd en gefilterd wanneer je de hotelkamer gebruikt als sauna, bioscoop en overnachting in één.

Sterke basis met LG

LG biedt al jarenlang kwalitatieve en gepersonaliseerde oplossingen voor hoteliers op maat. Deze slimme oplossingen zijn eenvoudig te bedienen voor zowel gast als hotelier: ‘plug and play’. De Hotel TV’s van LG maken gebruik van Pro:Centric (een managementinformatiesysteem) en bieden daardoor diverse uitgangsmogelijkheden. Denk hierbij aan een persoonlijke welkomboodschap wanneer je als gast de hotelkamer binnenloopt, het menu van het restaurant rechtstreeks op de TV bekijken en met één knop je bestelling aan de keuken doorgeven, het streamen van je favoriete content is geen enkel probleem. Eenvoudig een film opzetten via Netflix of muziek beluisteren via YouTube: alles is via de Hotel TV te regelen.

“Netflix op de televisie in je hotelkamer klinkt als een eenvoudige oplossing. Het was voorheen echter nog niet mogelijk voor alle System Integrators, tot vandaag de dag. Het enige wat je als hotelier nodig hebt is een LG-hoteltelevisie met Pro:Centric en een PMS integratie. Het aanbieden van Netflix kost de hoteleigenaren en de gebruikers niets extra’s en er zijn geen licentiekosten inbegrepen. Dit levert Netflix extra klandizie op, dus voor hen is het ook aantrekkelijk. Daarbij hoef je maar één keer in te loggen en word je na vertrek uit het hotel automatisch uitgelogd. Het is een mooie samenwerking, want er is bewezen dat er een markt voor is.”, aldus Rob Boullart, Key Accountmanager bij LG Business Solutions.

Een duurzaam en verfijnd binnenklimaat kan niet ontbreken wanneer je meerdere uren op een hotelkamer doorbrengt. Iedere hotelgast heeft andere behoeftes als het gaat om het klimaat in de hotelkamer. Waarbij de ene gast houdt van een koele kamer, geeft de ander mogelijk voorkeur aan een tropische warmte. Het is dan ook belangrijk dat er voor ieder type hotelgast een passende manier van koelen, verwarmen en ventileren van de lucht beschikbaar is. Een airconditioner of klimaatsysteem met een design dat naadloos wegvalt in de uitstraling van de hotelkamer is wel zo prettig voor het oog. Daarbij is een geautomatiseerd systeem, waarbij de luchtkwaliteit constant in de gaten wordt gehouden en frisse lucht alleen wordt aangevuld wanneer dit ook echt nodig is (in plaats van een continue toevoer), goed voor de duurzaamheid binnen het hotel. Bovendien zijn alle totaaloplossingen van LG per schaalgrootte af te stemmen.

Deel dit:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in