Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Open deuren mogelijk voor Kruidvat met LG

24-09-2015
Hotelkamer Hotel The Roosevelt
Kruidvat logo

Location:

Binnendoor 63
2741 NP Waddinxveen

Solution:

LG Multi V Water Systeem


Achtergrond

Winkelketen Kruidvat trekt niet alleen mensen die op zoek zijn naar voordelige beauty-, verzorgings- en gezondheidsproducten, maar ook diegenen die graag verrast willen worden. Zij komen af op de producten die je gewoonlijk niet zo snel in een drogisterij vindt, zoals speelgoed, kleding en decoratieve producten voor in huis. Veel van deze klanten lopen in een opwelling de winkel binnen, om dan - na enig rondneuzen - met de leukste dingen weer naar buiten te lopen.

Uitdaging

Voor Kruidvat is het ontzettend belangrijk dat elk filiaal gastvrij oogt en laagdrempelig is om binnen te lopen. Daar horen open deuren bij, maar dat mag natuurlijk niet ten koste gaan van een prettig winkelklimaat. Het winkelcentrum in Waddinxveen - dat eind 2014 is opgeleverd - werd uitgerust met een standaard koel- en verwarmingssysteem. Dat systeem is voor de specifieke wensen van Kruidvat niet voldoende. 

Oplossing

Kruidvat koos aanvullend op het gezamenlijke systeem, voor het  LG Multi V Water Systeem. Dit is een watergekoelde klimaatoplossing, met warmtepompfunctie. Er zijn geen capaciteitsverliezen als gevolg van lage buitenluchttemperaturen, omdat de buitenunits ook binnen staan. Daarbij is er bij deze Kruidvat voor gekozen om het luchtgordijn bij de open deur direct aan te sluiten op het klimaatsysteem. Alle voorbereidingen voor deze koppeling zijn al in de fabriek aangebracht en hebben in de praktijk bewezen effectief te zijn: installatiegemak en tijdwinst voor de installateur en een energiebesparing voor Kruidvat. Warmte die eventueel onttrokken moet worden aan de winkel, wordt direct als warmte toegevoegd aan het luchtgordijn, zodat er geen energie verloren gaat. 

Voordeel

Het filiaal van Kruidvat nodigt - dankzij de open deuren - uit om binnen te lopen. Het luchtgordijn zorgt ervoor dat de buitentemperatuur ook buiten blijft en de binnentemperatuur exact is zoals Kruitvat wenst voor klanten en personeel. Als de temperatuur in de winkel oploopt, bijvoorbeeld als er veel mensen in de winkel zijn - met vochtige jassen - dan voedt het LG Multi V Water Systeem het luchtgordijn met de warmte die ze aan de winkel onttrekt. Het luchtgordijn zorgt voor een gesloten barrière tussen het buiten- en binnenklimaat, waardoor klanten onbelemmerd de winkel kunnen binnenlopen. De bezoekers ervaren slechts dat het klimaat in de winkel plezierig is en niet wordt beïnvloed door de temperatuur buiten.








Kruidvat Waddinxveen

Kruidvat met LG klimaatsysteem

 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing
    Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing

    Locatie:
    HQ Roeselare
    Meensesteenweg 332
    8800 Roeselare,België

    Oplossing:

    LG videowall


    Achtergrond

    Nanopixel is een wereldspeler en marktleider op het vlak van 3D-visualisaties, interactieve toepassingen en marketing/sales tools voor de vastgoed-, industrie- en entertainmentsector. Nanopixel, verkozen tot KMO (kleine of middelgrote onderneming) van het jaar 2018 in West-Vlaanderen, creëert belevingen, tart de verbeelding met grensverleggende klantenervaringen die als het ware een ‘live’ ervaring simuleren van een product of dienst.

    De vijftig Nanopixel-medewerkers zijn stuk voor stuk experts in hun vakgebied. Nanopixel ontwikkelt high-end, fotorealistische, visuele ervaringen, zoals 3D-visualisaties, animatiefilms, VR-toepassingen, configurators en ga zo maar door. Alles wordt inhouse geproduceerd en is op en top Belgisch. Ook met de opvallende en atypische Nanopixel-kantoorruimtes bevestigen ze hun innovatieve visie: een ‘employee centered workspace’. Zonder twijfel een veelbelovende KMO met grote dromen om expansie naar het Midden-Oosten te realiseren. We ontmoetten Gauthier Creytens, digital marketeer en Rien Verbrugghe, Marketing Manager bij Nanopixel.

    Uitdaging

    We bouwden aan configurators en streefden er naar om één handige salestool te ontwikkelen voor onze klanten: high-end projectontwikkelaars zoals Vastgoed Degroote, ontwikkelaar van de ‘SKY towers’ en ION met 'waterfont'. Dat is veel efficiënter dan telkens een nieuwe oplossing op maat te creëren. Daarom ontwikkelden we ‘SHOWREAL’, een innovatieve verkooptool met een vlak touchscreen gecombineerd met een design videowall. Die totaaloplossing, hardware en software met strakke vormgeving maakt het verschil waardoor we projectontwikkelaars helpen om beter en makkelijker te verkopen. Nanopixel vindt het belangrijk om ook echt een totaaloplossing te bieden in plaats van enkel een softwareoplossing waarbij de projectontwikkelaar zelf nog op zoek moet naar een geschikte monitor. Daarom zochten we zelf naar de juiste monitoren met een strakke en minimalistische vormgeving.

    Oplossing

    We kozen voor de professionele displays van LG, large format displays. Ons oog viel op twee designoplossingen van LG. De eerste is de videowall-oplossing, schermen met een heel dunne, haast onzichtbare rand van 0,9 mm. Deze monitoren hebben de dunste rand die momenteel op de markt beschikbaar is. We kozen ook voor een tweede oplossing van LG, een 86 inch-scherm of één groot scherm van 98 inch die meer dan twee meter breed is. Dat is echt immens groot!

    De selectie

    De keuze voor LG als een innovatieve wereldspeler op de markt met professionele oplossingen lag voor de hand. Een videowall bouw je niet op met monitoren voor de ‘consumer’ markt. LG is sterk in flexibiliteit, in de ondersteuning en in het design. Je hebt specifieke competenties nodig om de kleuren van deze monitoren te kalibreren. LG zorgde voor een grondige opleiding van de Nanopixel-medewerkers die zo, op hun beurt, de high-end projectontwikkelaars ontzorgen.

    Voordeel

    De resolutie van de LG-schermen zijn uitzonderlijk hoog met 4K. De LG-videowall is dus vier keer full HD. Hoge beeldkwaliteit is tegenwoordig de norm in deze beeldmaatschappij. Zeker bij de verkoop van high-end vastgoed speelt dat een grote rol. Die beeldkwaliteit moet dan top zijn. Dankzij de LG ‘Daisy Chain’ oplossing kunnen we bovendien de verschillende monitoren moeiteloos met slechts één inputbron verbinden. Hiermee vermijden we de kostprijs van een extra videowall processor.

     


     

     

    • Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
    • Maisons du Monde Doornik kiest voor LG Multi V IV
    Maisons du Monde Doornik kiest voor twee LG Multi V IV warmtepompsystemen die koelen en verwarmen
    Sinds februari 2016 is het nieuwe winkelcentrum “Les Bastions” in Doornik geopend. Hier kunnen 11 nieuwe winkels terecht met een totale winkeloppervlakte van maar liefst 10.000 vierkante meter. Ook Maisons du Monde heeft hier sinds kort een vestiging.
Privacy Policy