Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Winkelen moet een beleving zijn

04-11-2015
Kantine met kantooraico's

Om klanten te motiveren naar een winkel te gaan in plaats van een online aankoop te doen, moeten winkeliers vernieuwen. Hoe? Door de online en offline wereld met elkaar te verbinden.

Stel: je wilt dat ene paar sneakers hebben. Maar in de winkel zijn ze uitverkocht in jouw maat. Dan maar online kopen? Dat is wat er nu gebeurt. Maar het kan ook anders. Roeland Scholten, Sales Director Business Solutions Netherlands: ‘Denk aan schermen in de winkel waarop je niet alleen het product ziet, maar ook alle specs en beschikbare kleuren en je het ook nog meteen ter plekke kunt bestellen. Je bestelt zo alsnog online, omdat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is, maar wel in de webshop van dezelfde winkel. Het gevolg is dat de winkelier zijn klant niet verliest.

Click, point, buy

Het kan nog vernieuwender. LG levert ook de techniek en apparatuur voor het zogenoemde click, point, buy.  Scholten: ‘Je ziet een scherm met daarop een model met een prachtig kostuum en schoenen aan. Je richt je mobieltje op het scherm, klikt zo op het kostuum en alle informatie over dit kostuum staat vervolgens in jouw telefoon. Als je wilt, kun je het zelfs meteen bestellen.’

Verleiden tot aankoop

Volgens Scholten zijn dit soort ervaringen en technieken de retail van de toekomst. Het gaat volgens hem steeds meer om de beleving. Want winkelen kun je tegenwoordig overal. In de trein, in de lift en op kantoor. Naar een echte winkel toegaan, moet dus iets extra’s bieden. Scholten: ‘Daarbij hoort een totaalconcept van een aangename temperatuur, sfeer en verlichting. En vernieuwende technieken die de kijker verleiden en informeren om tot aankoop over te gaan.’ Winkels worden steeds meer een showroom, waar je de producten kunt bekijken, vasthouden en voelen. Om ze vervolgens te kopen.

Meer omzet

Onderzoek toont volgens Scholten aan dat bedrijven die al gebruik maken van deze nieuwe technieken, meer omzet genereren. Als voorbeeld noemt hij een cafetaria in België. ‘Naast losse producten verkocht deze cafetaria ook menu’s. Maar deze werden zelden besteld. Sinds er twee digital signage schermen boven de balie hangen, waarop het menu wordt getoond, verkopen ze het menu 60 procent vaker dan voorheen. Zo verdien je je investering dus snel terug.

Vertrouwen

Het is natuurlijk wel een investering om mee te kunnen doen aan deze vernieuwingen. Maar het goede nieuws is dat het steeds beter gaat met de retailmarkt. Consumenten hebben weer meer vertrouwen in de economie, gaan weer meer geld uitgeven en dat zorgt dat de winkeliers weer kunnen investeren.

Bent u klaar voor de winkelbeleving van de toekomst?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze retail solutions.


 

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
    Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
    Inter Visual Systems is een audiovisuele system integrator die al ruim 45 jaar actief is in de Nederlandse markt. Ze bieden totale audiovisuele oplossingen en daarbij ondersteunen zij klanten in het gehele proces, van consultancy tot het verlenen van servicecontracten.
    • Van Der Valk Hotel Haarlem
    Van Der Valk Haarlem kiest voor LG LED Hotel TV

    De Van der Valk hotel keten is een ingeburgerd begrip in Nederland en staat voor kwaliteit voor een goede prijs. Na McDonalds is Van der Valk het grootste horecabedrijf van Nederland. Van der Valk Hotel Haarlem heeft onlangs een grote verbouwing ondergaan waarbij het grootste deel van de gastenkamers in een modern jasje zijn gestoken. De nieuwe kamers zijn allen sfeervol ingericht, hebben een luxe badkamer gekregen, king size bed en een kingsize LED TV.

    • Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
    Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG

    Location:
    Domaine La Butte aux Bois
    Paalsteenlaan 90
    3620 Lanaken, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Domaine La Butte aux Bois biedt als historisch landgoed en bekroonde gastronomische hotspot haar gasten een unieke ervaring aan. In dit exclusieve en somptueuze Relais & Châteaux hotel kan je niet alleen gastronomisch eten in het tweesterrenrestaurant La Source, maar ook de betere brasseriekeuken proeven in de gerestyled Le Bistrot. Bij mooi weer kan je genieten van de ruime terrassen die een idyllisch uitzicht bieden op een prachtig aangelegde tuin. Vorig jaar liet Domaine La Butte aux Bois (Neerharen/Lanaken) in de 59 hotelkamers door de System Integrator Videocenter & Ucast LG Procentric Smart HotelTV’s installeren. Voor directeur Marc Alofs is de keuze voor LG HotelTV’s de logica zelve: “Domaine La Butte aux Bois biedt het hoogste niveau van gastvrijheid aan haar gasten. Dan is het evident dat we ook voor de televisies in onze kamers alleen maar het beste willen.”

    Uitdaging

    Sinds 2017 kan je op Domaine La Butte aux Bois ook terecht in de nieuwbouw La Forêt, met 20 splinternieuwe, rustig gelegen kamers. De zaakvoerders maakten van de bouw van de nieuwe vleugel gebruik om meteen in alle kamers op het domein nieuwe hotelTV’s te laten installeren. Daarbij gingen ze niet over een nacht ijs, vertelt Marc Alofs: “Voor Domaine La Butte aux Bois is alleen maar het beste goed genoeg. Dat geldt ook voor de televisietoestellen. Onze architect raadde ons daarom high end producten van LG aan. Als System Integrator viel onze keuze op Videocenter & Ucast.”

    Oplossing

    Videocenter & Ucast hebben in samenwerking met Domaine La Butte aux Bois gekozen voor Procentric Smart FHD LED Tv-toestellen (afhankelijk van de grootte van de kamer gaat het om 32”, 43” of 49” televisies). Hoewel deze Smart HotelTV’s geïntegreerd kunnen worden op de hotelserver, worden de televisies op dit ogenblik voornamelijk gebruikt als stand alone toestellen. Marc Alofs: “Op dit ogenblik willen we onze gasten vooral gastvrijheid en een mooie kijkervaring aanbieden. Onze gasten kunnen alle tv-programma’s haarscherp bekijken via de nieuwe LG toestellen.”

    Voordeel

    De Smart HotelTV’s van LG zijn niet alleen haarscherp maar kunnen in de toekomst ook interactief worden ingezet voor Domaine La Butte aux Bois. Marc Alofs: “In de toekomst willen we onze hoteltelevisies wel meer interactief maken. Dan denken we eraan om bijvoorbeeld persoonlijke welkomstboodschappen op de televisie te plaatsen en om onze gasten de mogelijkheid te bieden om hun content via de televisie te laten afspelen.”


     


     




     

     

Privacy Policy