Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG Electronic Benelux en Selitera ondertekenen overeenkomst

26-01-2016
LG Electronic Benelux en Selitera ondertekenen overeenkomst

LG Electronics Benelux - President Mr Kim en Selitera - CEO Mr Segall, hebben een akkoord getekend om de samenwerking tussen beide bedrijven te bevorderen. Het gaat hierbij om de nieuwste gepatenteerde technologie van Selitera die werkzaam is in combinatie met de professionele monitoren van LG, die zijn voorzien van een ingebouwde player met LG WebOs.

LG Electronics is ervan overtuigd dat deze nieuwste technologie een doorbraak in de wereld van de Digital Signage zal worden. Het enige wat u hoeft te doen is de browser van uw telefoon te openen en naar de desbetreffende website te gaan. Er wordt een pointer zichtbaar op het LED-scherm waarop u richt en door uw telefoon te bewegen verplaatst de pointer om zo het betreffende product aan te kunnen wijzen. Hierna wordt alle beschikbare informatie over dit geselecteerde product direct op uw mobiele telefoon zichtbaar. Deze informatie kunt u vervolgens opslaan, delen op social media of direct online bestellen, en dit allemaal zonder het gebruik van een app.

No app is needed








Met deze zogeheten 'missing link' van Selitera kunt u een interactie realiseren tussen producten die getoond worden op een LED display. Er wordt geen app gebruikt en dat heeft als voordeel dat u op zowel het geheugen van de telefoon bespaart als op het batterijverbruik. De technologie maakt overigens wel gebruik van het WiFi of 3G/4G netwerk.

Het enige dat nodig is om deze oplossing bij u werkend te maken is een LG WebOs scherm en een abonnement op het content management systeem van Selitera.

Selitera zal deze nieuwste en gepatenteerde oplossing tijdens de ISE 2016 op de LG stand 11-K70 in hal 11 presenteren.
Via deze link kunt u op Youtube een indruk krijgen van de omschreven technologie.

Lyle Bunn is een van de meest vooraanstaande vernieuwers en beïnvloeders in de Verenigde Staten op het gebied van Digital Signage en heeft veel gerenommeerde projecten gerealiseerd. Hij zegt:

“Vanuit mijn kennis en praktijkervaring op het gebied van Digital Signage is de technologie van Selitera een van de meest innovatieve en technisch hoogstaande oplossingen die ik in de afgelopen 15 jaar heb gezien. Deze technologie is een zeer grote doorbraak op het gebied van zogeheten "shopping experience". Dit is de eerste volledige interactieve oplossing die ik gezien heb die voor elke consument eenvoudig en makkelijk toepasbaar is zonder het gebruik van een app.

Diverse eindgebruikers, zoals retailers, openbaar vervoersbedrijven, restaurants en grote merken, richten zich steeds meer op het verbeteren van de investeringen (ROI) in Digital Signage. Hierdoor kunnen ze direct een grotere klanttevredenheid en betrokkenheid realiseren. Deze innovatie heeft de potentie om de zogeheten "game-changer" te zijn. De beperkingen van NFC, Beacon, RFID, en andere geo-aware/opt-in benaderingen in combinatie met displays (Digital Signage) voor wat betreft mobiele integratie hebben de afgelopen jaren juist een vertraging veroorzaakt. Met behulp van de Selitera oplossing kunnen deze vertragingen en implementaties snel worden overwonnen.” www.lylebunn.com

Lyle Bunn

Hieronder vindt u enkele voorbeelden voor het gebruik van de Selitera toepassing.

Solitera Quick Service Restaurant

Fastfood restaurant

Een fastfood restaurant promoot de broodjes op verschillende displays die boven de balie zijn geïnstalleerd. De broodjes worden door middel van tekst, foto’s en de prijs gepromoot. Maar wat kan je doen als je van tevoren meer wilt weten over de ingrediënten en koolhydraten van het product?
Met de Selitera technologie kunt u eenvoudig uw telefoon op de display richten en het broodje selecteren. Vervolgens krijgt u alle gedetailleerde informatie en de prijs te zien op uw telefoon en bent u klaar om te bestellen.

Solitera Shoestore

Schoenenwinkel

In een schoenenwinkel worden verschillende schoenen gepresenteerd op een LED-display, alsmede op het schap dat naast de display is geïnstalleerd. Selecteer de schoen waar uw voorkeur naar uitgaat en alle gedetailleerde productinformatie wordt getoond op uw mobiele telefoon.
Met een koppeling aan het voorrraadsysteem kan hierdoor ook eenvoudig getoond worden of de schoen in uw maat beschikbaar is. Wanneer er geen voorraad is kan er eenvoudig een koppeling naar de webshop worden gemaakt om alsnog bij de winkel waar u op dat moment bent te bestellen. Hierdoor kan de gewenste schoenen de volgende dag bij u thuis geleverd worden.

Solitera Shopping Street

Winkelstraat

Na sluitingstijd wandelt u in een winkelstraat en daarbij valt uw oog op een geweldig product dat getoond wordt in een etalage. Op dat moment wil je meer informatie krijgen over dit product, maar de winkel is helaas gesloten.
Richt uw telefoon op het product in de etalage en alle informatie wordt direct zichtbaar op uw telefoon. Zo heeft u ook de mogelijkheid om direct via de webshop van de desbetreffende winkel te bestellen.

Solitera Airport

Luchthaven

U bent aangekomen bij de gate op de luchthaven en u wacht op uw vlucht. Naast u is een LED-display geïnstalleerd met hierop informatie over uw bestemming. Deze informatie is dynamisch zichtbaar, zoals een kaart van de luchthaven van uw bestemming met extra informatie.
Richt uw mobiele telefoon in de richting van het scherm en selecteer de "luchthaven kaart". Een gedetailleerde kaart van de luchthaven en overige informatie van uw bestemming wordt zichtbaar op uw mobiele telefoon. Omdat u de browser van de telefoon gebruikt zal alle informatie zichtbaar blijven totdat u deze verwijdert.


Voor meer informatie over deze technologie kunt u contact opnemen met Roeland Scholten. Ook kunt u onze stand bezoeken op de ISE beurs 2016 die van 9 t/m 12 februari in de RAI plaatsvindt.

LG Electronics Benelux Sales BV
Roeland Scholten  -  Salesdirector Business Solutions
M: +31 (0)6 5201 5286  -  E: roeland.scholten@lge.com


Deel dit:

Producten

Referenties

    • Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
    • Digital signage oplossing van World of Droids zorgt voor op maat gemaakte content op LG displays bij alle Quick filialen
    Digital signage oplossing van World of Droids zorgt voor op maat gemaakte content op LG displays bij alle Quick filialen
    Quick heeft ervoor gekozen om haar digital signage oplossing van World of Droids (onderdeel van de DJ-Matic groep) te ondersteunen met onze LG displays. Deze combinatie biedt vele voordelen. De verschillende vestigingen kunnen content publiceren voor het eigen filiaal. Per vestiging kunnen er dus specifieke aanbiedingen op de schermen worden getoond. Dit levert een hoge snelheid van uitvoering en een hoge kostenbesparing op.
    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.
Privacy Policy