Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG toont nieuwste klimaatoplossingen tijdens Kick-Off event in SugarCity

10-05-2016
LG toont nieuwste klimaatoplossingen tijdens Kick-Off event in SugarCity

LG heeft op 14 april het klimaatseizoen afgetrapt met een Kick-Off event in SugarCity in Halfweg. Tijdens dit event kregen de ruim 200 aanwezige installateurs en adviseurs een voorproefje gegeven van wat er dit jaar gaat komen op het vlak van klimaatoplossingen. Ook voor de hotellerie waren er verschillende interessante updates.

LG ziet binnen hospitality, net als bij de retailsector, een toenemende vraag naar totaaloplossingen. Naast klimaatoplossingen, wordt LG steeds vaker gevraagd om ook de verlichting, Digital Signage, Hotel TV en of Narrow Casting te leveren. LG is één van de weinige leveranciers wereldwijd die het mogelijk maakt om bij eindgebruikers dergelijke totaaloplossing te bieden. Afgelopen jaar heeft LG in de Benelux ruim 6.500 hotelkamers voorzien van een Hotel TV en of klimaatoplossing.

Verduurzaming blijft voor de hotellerie een belangrijk thema. Niet alleen met het oog op kostenbesparing, maar ook vanuit commercieel oogpunt. Steeds meer gasten, zowel particulier als zakelijk, geven de voorkeur aan duurzame hotels. Dit verklaart mede de sterke vertegenwoordiging van LG Hotel TV- en klimaatoplossingen in de Benelux hospitality markt. De gunstige specificaties van deze oplossingen stellen hotels in staat om te voldoen aan de strengste normen en bieden hen de mogelijkheid om zich te onderscheiden met een erkende certificering als het Green Key label.

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy