Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Retailers op zoek naar het perfecte winkelklimaat

23-05-2016
Retailers op zoek naar het perfecte winkelklimaat

Het bieden van een goede, plezierige winkelbeleving is essentieel voor retailers met een fysieke winkel. Hierbij gaat het niet alleen om het het beschikbare assortiment en de hulpvaardigheid van het winkelpersoneel, maar ook om een comfortabele temperatuur en een aantrekkelijk productpresentatie. 

Een uitdaging bij het creëren van het juiste binnenklimaat is dat de temperatuur constant moet blijven, terwijl bezoekers van de winkel in en uitlopen. In de zomer moet het lekker koel en in de winter moet het comfortabel warm zijn. Er moet hierbij niet alleen gezorgd worden voor verwarming en koeling, maar er dient ook een oplossing te worden gevonden voor de tocht die ontstaat door de open toegang van de winkel. Het sluiten van de deuren is veelal geen optie, aangezien je als retailer gastvrijheid wil uitstralen waarbij het bezoeken van de winkel zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. Steeds meer retailers kiezen voor een koppeling van verschillende klimaatsystemen, zodat de binnentemperatuur binnen blijft en de buitentemperatuur via een luchtgordijn buiten blijft. Hierbij is het energieverbruik van de verschillende systemen en de integratiemogelijkheden tussen deze systemen een belangrijk aandachtspunt.

Naast het binnenklimaat is ook de manier waarop producten worden gepresenteerd aan winkelbezoekers essentieel voor het succes van retailers. Digital signage, productpromotie via schermen, is in winkels aan een stevige opmars bezig binnen de retailsector. Deze schermen, ofwel displays, zijn in uiteenlopende formaten beschikbaar en worden gebruikt om producten op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren en de merkbeleving versterken. Daarnaast komen er steeds meer innovatieve retail-oplossingen op de markt die winkelbezoekers de mogelijkheid bieden om bijvoorbeeld via hun smartphone interactie aan te gaan met de producten die op de schermen te zien zijn. Een mooi voorbeeld hiervan is de nieuwe retail-oplossing Klikify.com. Met deze technologie kunnen smartphonegebruikers hun telefoon richten op producten die getoond worden op een LED-display, waarna alle beschikbare informatie over het geselecteerde product direct op hun mobiele telefoon te zien is. Deze innovatieve oplossing is tot stand gekomen door een samenwerking van LG met het bedrijf Selitera. Kijk voor meer informatie op: https://www.lgsolutions.nl/producten/selitera 

LG Electronics is een van de topspelers binnen de retailmarkt en biedt een breed portfolio aan oplossingen, variërend van energiezuinige klimaatsystemen, die plug en play gekoppeld kunnen worden op een luchtgordijn, tot aan innovatieve digital signage-oplossingen. Het bedrijf constateert een groeiende vraag naar totaaloplossingen. Of het nu gaat om een combinatie van verschillende klimaatoplossingen of het leveren van complete digital signage-oplossingen. 

Binnen de retailsector is er steeds meer behoefte aan totaaloplossingen die de retailer ontzorgen. Retailers kiezen graag een aanbieder waar ze alles kunnen afnemen, van displays tot aan airconditionings. Het creëren van het ideale binnenklimaat blijft echter specialistisch maatwerk. Een mooi voorbeeld hiervan is de ICI PARIS XL-winkel in Waddinxveen. 



Maatwerk voor filiaal ICI PARIS XL

ICI PARIS XL nam eind 2014 haar intrek in het destijds nieuwe winkelcentrum van Waddinxveen. Het bieden van een aangename en prettige omgeving voor de bezoekers van de winkel staat sinds de opening centraal. Het moet een genot zijn om meerdere geuren, make-up- en huidverzorgingsproducten te bekijken en uit te proberen, in de winkel én in de beautysalon. 

Niet alleen de temperatuur bepaalt hoe plezierig het is om in de winkel en de beautysalon te zijn, maar ook de luchtvochtigheid. De wensen die ICI PARIS XL heeft voor de winkel en de beautysalon zijn echter verschillend. Waar de bezoekers in de winkel rondlopen en hun jas aanhouden, willen zij zich in de salon volledig kunnen ontspannen en comfortabel een behandeling ondergaan. Het gevoel van luxe dat de winkelketen de klant wil geven, moet echter wel kostenefficiënt zijn. 



Om aan de specifieke wensen van ICI PARIS XL te voldoen, is het LG Multi V watersysteem geplaatst. Hiermee kan de parfumerie, op een energiezuinige manier, het klimaat in de winkel én de beautysalon zodanig aanpassen dat het perfect aansluit op de wensen die er voor de afzonderlijke ruimtes zijn. In tegenstelling tot reguliere klimaatsystemen, gebruikt dit systeem water als bron voor het verwarmen en koelen van ruimtes in plaats van buitenlucht. Hierdoor kan ICI PARIS XL de winkel in de winter bijvoorbeeld extra verwarmen en in de zomer extra koelen, zonder invloed van de buitentemperatuur. Bovendien kan de winkeleigenaar de temperatuur in de beautysalon en de winkel afzonderlijk instellen. Extra voordeel van het LG-systeem is dat het de lucht kan ontvochtigen. De lucht in de winkel voelt daardoor minder plakkerig aan. Dit is vooral een mooie bijkomstigheid in een drukbezochte parfumerie als deze waar veel geuren worden uitgeprobeerd. 


Deel dit:

Producten

Referenties

    • De Universiteit van Maastricht implementeert LG 23CAV42K-BL
    De Universiteit van Maastricht implementeert LG 23CAV42K-BL
    De Universiteit van Maastricht is een instelling voor wetenschappelijk onderwijs waar ongeveer 16.000 studenten een opleiding volgen. Om deze studenten optimaal te ondersteunen bij hun studie, stelt de universiteit op verschillende locaties op de campus ICT-faciliteiten beschikbaar, waaronder de zero client displays van LG.
    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    • LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

Privacy Policy