Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG presenteert nieuwe dubbelzijdige OLED speciaal voor digital signage-markt

26-05-2016
 LG presenteert nieuwe dubbelzijdige OLED speciaal voor digital signage-markt

LG Electronics Business Solutions (LG) heeft de Dual-View Flat OLED aangekondigd, een flinterdun dubbelzijdige OLED-display. Deze nieuwe display is ideaal voor commercieel gebruik en maakt deel uit van het geheel vernieuwde OLED-productportfolio voor digital signage dat het bedrijf tijdens de ISE 2016 voor het eerst heeft laten zien.

De nieuwe OLED display biedt een kraakhelder beeld, omdat het beeld wordt weergegeven zonder achtergrondverlichting. Hierdoor is zwart ook echt diep zwart, waardoor perfecte kleuren en een zeer hoge beeldkwaliteit worden gerealiseerd. En dat vanaf iedere kijkhoek. Bovendien zijn gebruikers door de dual-view in staat om tegelijkertijd aan de voor- en achterzijde van de display beelden en informatie weer te geven. Zo kan er op de voorzijde een ander beeld draaien, dan op de achterzijde. Daarnaast is de display ultradun. De display is door de combinatie van al deze features een echte blikvanger. Bovendien biedt de Dual-View Flat OLED bedrijven de mogelijkheid om optimaal van beperkte ruimte gebruik te kunnen maken.

Specificaties van dubbelzijdige OLED

De Dual-View Flat OLED biedt commerciële partijen een dubbelzijdige kijkervaring in full HD (1920 x 1080). De display is minder dan 8 mm dik, heeft een bezel van 6,6 mm en beschikt over een helderheid van 100/400 cd/m2. Tevens is de display voorzien van aansluitingen voor HDMI, DP, DVO, OPS, USB, audio in/out, RJ45 en RS-232C in/out. Daarnaast zijn er drie verschillende installatieopties; aan het plafond, aan de muur gemonteerd en op een standaard. Deze 55-inch platte OLED display voor commercieel gebruik biedt zakelijke gebruikers, zoals retailers, de kans om ook in kleinere ruimte high-end display-oplossingen in te zetten. Daarnaast is het heel eenvoudig om tussen beide zijdes van de display te schakelen met slechts een druk op de knop, zodat gebruikers kunnen wisselen met wat er op de display wordt weergeven. Het is mogelijk om op allebei de kanten hetzelfde weer te geven, maar ook om verschillende beelden te tonen.

“Wij zijn trots op dit nieuwe product voor de digital signage-markt,” stelt Remco Klaverstijn, Business Solutions Marketing Manager bij LG Electronics Benelux. “Dankzij onze OLED-technologie zijn we in staat om de markt een uitzonderlijk innovatief product te bieden, waarmee ze de aandacht van klanten en potentiële klanten kunnen trekken. Door het hoogstaande beeldkwaliteit en het unieke design zijn zakelijke gebruikers in staat om zich echt te onderscheiden van de concurrent.”

Ga voor meer product gerelateerde informatie naar www.lg.com/b2b

Nieuwe dubbelzijdige OLED speciaal voor digital signage-markt

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Hilton Hotel Amsterdam
    Hilton Amsterdam kiest LG LED Full HD Procentric Smart IP
    Het Hilton Amsterdam is een wereldwijd begrip. Het hotel is beroemd vanwege John Lennon’s en Yoko Ono’s bed-in voor vrede in 1969. Zeven dagen lang stonden ze hier, liggend in bed, de internationale pers te woord over het thema ‘vrede’. En dat terwijl ze op huwelijksreis waren. Nog steeds komen mensen van over de hele wereld naar het Hilton om hét hotel van John en Yoko te zien. Maar vooral om te genieten van een prettige omgeving. Alle 271 kamers en suites zijn comfortabel, modern en luxueus. Het is een geliefd hotel bij zakenmensen, maar ook toeristen weten het Hilton goed te vinden. Het hotel ligt namelijk gunstig: vlakbij het museumkwartier, de PC Hoofdstraat en het zakelijke district.
    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    • Hyatt Place Hotel Hoofddorp
    Hyatt Place kiest voor LG ProCentric V
    Sinds januari 2014 kunnen gasten overnachten in het Hyatt Place hotel in Hoofddorp. Hyatt Place is een nieuwe formule binnen de Hyatt-keten: een viersterren ‘airport hotel’ van alle gemakken voorzien voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger die comfort zoekt. Hyatt Place heeft alles in huis om het de gast gemakkelijk te maken. Zij willen een optimaal gevoel van comfort creëren en daar hoort een groot 42” tv-scherm bij. Bijna iedereen heeft zijn AV thuis piekfijn op orde en dan is het fijn als je daar onderweg niet op hoeft in te leveren.
Privacy Policy