Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Waarom sporten in het juiste klimaat een groot verschil kan maken

03-01-2017

De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor de effecten van temperatuur op trainingen. Vooral nu de winter in aantocht is, is het goed om bewust te zijn van de effecten van de temperatuur op een work-out, maar wat is nu eigenlijk de ideale temperatuur om in te sporten?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, want de ideale temperatuur is afhankelijk van de fitnessdoelstellingen van een sporter. Net als dat het type training aangepast wordt op basis van de doelstellingen van een sporter, moet eigenlijk ook de temperatuur worden aangepast. Het kiezen van de juiste temperatuur stelt een sporter namelijk in staat het maximale uit de training te halen. Zo kan langdurig trainen met hoge temperaturen het uithoudingsvermogen van sporters enorm verbeteren, terwijl trainen met koude temperaturen de vetverbranding stimuleert.

Denk bijvoorbeeld aan Bikram yoga, waarbij met een temperatuur van ongeveer 38 graden Celsius in een tijdsbestek van ongeveer 90 minuten allerlei yoga-oefeningen worden uitgevoerd. Vanwege de warmte hebben deze yogi’s minder kans op blessures. Daarentegen is er ook veel te zeggen voor het trainen bij koude weeromstandigheden, zoals hardlopen in de winter. Een dergelijke cardiotraining bij een zeer koude temperatuur kan een goed effect hebben op de vetverbranding. Sporters die vooral hun spiermassa willen vergroten zijn vooral gebaat bij het trainen in een comfortabele en goed gereguleerde omgeving. Kortom, de ideale sporttemperatuur is afhankelijk van het doel van de sporter.

“De fitnessindustrie is sterk aan verandering onderhevig, waardoor sportscholen zich continu proberen aan te passen aan de nieuwste rage, terwijl ze nog steeds effectieve trainingsprogramma’s willen aanbieden,” zegt Sam Spear, kynoloog en sportfysioloog gecertificeerd door de American College of Sports Medicine. “Hoewel er ook wat te zeggen is voor het trainen in extreme klimaten, is dit niet voor iedereen noodzakelijk om fitter te worden. Voor cardiovasculaire of krachttrainingen ligt het klimaat in de meeste fitnesscentra tussen de 18 en 22 graden. Het ideale klimaat is echter sterk afhankelijk van het trainingsprogramma – of er hele specifieke trainingsdoelstellingen zijn of dat het meer gaat om de algehele fitheid.”

De relatie tussen temperatuur en effectief trainen vormt hierdoor een flinke uitdaging voor sporters die meer uit hun fitness-inspanningen willen halen. Logischerwijs vormt dit ook een opgave voor sportscholen die allerlei sporters proberen tegemoet te komen, van hardcore fitness-enthousiastelingen tot aan de pleziersporter. Het bieden van een uniform klimaat binnen de hele sportschool is niet langer een optie. Moderne sportscholen zijn genoodzaakt alles te bieden van hot yoga en spinning lessen tot aan speciale zones voor gewichtheffen. Om voor ieder wat wils te bieden, hebben moderne sportscholen daarom behoefte aan flexibiliteit en betrouwbaarheid als het gaat om hun klimaatbeheersystemen.

LG’s Multi V Heat Recovery-systeem kan hierbij uitkomst bieden. Deze geavanceerde oplossing stelt sportscholen in staat om in iedere ruimte de ideale temperatuur te creëren. Zo kan er gelijktijdig worden gekoeld en verwarmt in verschillende ruimtes zodat er per individuele training de ideale temperatuur gecreëerd kan worden. Deze oplossing is bovendien erg efficiënt, omdat de warmte van de ruimtes die worden gekoeld overgeheveld kan worden naar de ruimtes die moeten worden verwarmd.

De vraag naar work-outs afgestemd op de persoonlijke behoeftes van sporters neemt toe, maar wat nog te vaak over het hoofd wordt gezien, is het ideale sportklimaat. Een moderne sportschool gaat echter mee met de tijd en voorziet in de veranderende behoeftes van leden. Alleen dan kan een sportschool concurrerend zijn. 

Deel dit:

Producten

Referenties

    Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
    Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.
    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

Privacy Policy