Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG Electronics toont tijdens ISE 2017 OLED-productportfolio, signage-oplossingen en commerciële televisieaanbod

07-02-2017

Op ISE 2017 (stand 12-K70) toont LG Electronics de nieuwste producten in het OLED-portfolio. Deze displays voor commerciële toepassingen worden getoond samen met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale signage en nieuwe display-technologie voor verschillende industrieën.

De stand is ingericht met aandacht voor verschillende markten, met een focus op retail, onderwijs, financieel, transport, hospitality en outdoor. Per markt worden de belangrijkste producten en oplossingen uitgelicht met interactieve mogelijkheden voor de bezoekers.

Bezoekers van ISE worden begroet met een videomuur, bestaande uit 55” panelen, met de smalst mogelijke ruimtes tussen de panelen. Hiermee wordt een naadloze kijkervaring geboden. Deze videomuur wordt geflankeerd door twee LG Ultra Stretch displays om een meeslepende ontvangst te bieden voor bezoekers van de stand.

De OLED-technologie van LG zorgt voor een rijke visuele ervaring met absolute zwartwaarden en intense kleuren. Dit wordt gerealiseerd dankzij de zelf verlichtende pixels. De technologie wordt getoond in een speciale OLED-zone op de stand. Deze OLED-zone toont curved en dual-sided displays, LG’s Wallpaper OLED-display en andere nieuwe OLED-applicaties. De OLED-displays zijn geschikt voor alle toepassingen die vragen om een hoogwaardige beeldkwaliteit en een hoogwaardig design.

LG omarmt de groeiende vraag naar unieke formats voor digital signage displays. Tijdens ISE toont LG Ultra Stretch displays, met ondersteuning van specifieke toepassingen voor retail en transport. Dit display is rendered in een 58:9 formaat, wat dynamische content mogelijk maakt. Daarnaast is het zelfs mogelijk om picture-by-picture content te tonen, waarbij het scherm opgedeeld is in vier vlakken en ieder vlak andere content toont. Dit is mogelijk dankzij LG’s SuperSign media editor voor content management, waarmee eindgebruikers eenvoudig afbeeldingen of video’s kunnen bewerken om te voldoen aan het formaat van het display.

Binnen de sectie retail en digital signage vormt het UHD 98” display één van de belangrijkste producten. De UHD 98” is een goed alternatief voor de gebruikelijke 2x2 videomuur in winkels. De schaalbare en superresolutie technologieën van LG verbeteren de kwaliteit van full HD content tot bijna UHD-kwaliteit. Het volledige UHD-portfolio van op IPS-technologie gebaseerde professionele displays (van 49” tot 98”) wordt op ISE getoond. Daarnaast toont LG zijn window display voor retailtoepassingen, waarbij hoge helderheid van belang is om zonlicht te weren.  Voor outdoor-toepassingen, waar duurzaamheid en behoud van helderheid van belang zijn, toont LG eveneens een lijn van displayoplossingen.

LG biedt tevens een op maat gemaakte omgeving voor de hospitalitymarkt, met een selectie van bewezen producten voor de hotelsector. De OLED Hotel TV is zeer geschikt voor hoogwaardige en luxueuze toepassingen. De LG 65” UHD SMART Hotel TV en Pro:Centric Direct oplossing wordt eveneens tentoongesteld.

Op stand 12-K70 wordt daarnaast nog een groot aantal professionele displayoplossingen getoond, waaronder het LG 49” mirror display en de transparante displays, die ideaal zijn voor koelkastdeuren en productkiosken. LG heeft ook een speciale “WebOS Partner”-sectie bij de stand, dat is ontworpen voor system integrators om hun eigen oplossingen te tonen en hiermee businesscases voor de oplossingen van LG laten zien.

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Hyatt Place Hotel Hoofddorp
    Hyatt Place kiest voor LG ProCentric V
    Sinds januari 2014 kunnen gasten overnachten in het Hyatt Place hotel in Hoofddorp. Hyatt Place is een nieuwe formule binnen de Hyatt-keten: een viersterren ‘airport hotel’ van alle gemakken voorzien voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger die comfort zoekt. Hyatt Place heeft alles in huis om het de gast gemakkelijk te maken. Zij willen een optimaal gevoel van comfort creëren en daar hoort een groot 42” tv-scherm bij. Bijna iedereen heeft zijn AV thuis piekfijn op orde en dan is het fijn als je daar onderweg niet op hoeft in te leveren.
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:
    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




    Geen tochtgevoel meer door een LG Multi V installatie met 18 cassettes
    Schoenen Slaets heeft een jarenlange ervaring in de schoenenbranche. Zij richten zich zowel op dames-, heren-, kinder- en sportschoenen als lederwaren, koffers en andere accessoires.
Privacy Policy