Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG Electronics toont tijdens ISE 2017 OLED-productportfolio, signage-oplossingen en commerciële televisieaanbod

07-02-2017

Op ISE 2017 (stand 12-K70) toont LG Electronics de nieuwste producten in het OLED-portfolio. Deze displays voor commerciële toepassingen worden getoond samen met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale signage en nieuwe display-technologie voor verschillende industrieën.

De stand is ingericht met aandacht voor verschillende markten, met een focus op retail, onderwijs, financieel, transport, hospitality en outdoor. Per markt worden de belangrijkste producten en oplossingen uitgelicht met interactieve mogelijkheden voor de bezoekers.

Bezoekers van ISE worden begroet met een videomuur, bestaande uit 55” panelen, met de smalst mogelijke ruimtes tussen de panelen. Hiermee wordt een naadloze kijkervaring geboden. Deze videomuur wordt geflankeerd door twee LG Ultra Stretch displays om een meeslepende ontvangst te bieden voor bezoekers van de stand.

De OLED-technologie van LG zorgt voor een rijke visuele ervaring met absolute zwartwaarden en intense kleuren. Dit wordt gerealiseerd dankzij de zelf verlichtende pixels. De technologie wordt getoond in een speciale OLED-zone op de stand. Deze OLED-zone toont curved en dual-sided displays, LG’s Wallpaper OLED-display en andere nieuwe OLED-applicaties. De OLED-displays zijn geschikt voor alle toepassingen die vragen om een hoogwaardige beeldkwaliteit en een hoogwaardig design.

LG omarmt de groeiende vraag naar unieke formats voor digital signage displays. Tijdens ISE toont LG Ultra Stretch displays, met ondersteuning van specifieke toepassingen voor retail en transport. Dit display is rendered in een 58:9 formaat, wat dynamische content mogelijk maakt. Daarnaast is het zelfs mogelijk om picture-by-picture content te tonen, waarbij het scherm opgedeeld is in vier vlakken en ieder vlak andere content toont. Dit is mogelijk dankzij LG’s SuperSign media editor voor content management, waarmee eindgebruikers eenvoudig afbeeldingen of video’s kunnen bewerken om te voldoen aan het formaat van het display.

Binnen de sectie retail en digital signage vormt het UHD 98” display één van de belangrijkste producten. De UHD 98” is een goed alternatief voor de gebruikelijke 2x2 videomuur in winkels. De schaalbare en superresolutie technologieën van LG verbeteren de kwaliteit van full HD content tot bijna UHD-kwaliteit. Het volledige UHD-portfolio van op IPS-technologie gebaseerde professionele displays (van 49” tot 98”) wordt op ISE getoond. Daarnaast toont LG zijn window display voor retailtoepassingen, waarbij hoge helderheid van belang is om zonlicht te weren.  Voor outdoor-toepassingen, waar duurzaamheid en behoud van helderheid van belang zijn, toont LG eveneens een lijn van displayoplossingen.

LG biedt tevens een op maat gemaakte omgeving voor de hospitalitymarkt, met een selectie van bewezen producten voor de hotelsector. De OLED Hotel TV is zeer geschikt voor hoogwaardige en luxueuze toepassingen. De LG 65” UHD SMART Hotel TV en Pro:Centric Direct oplossing wordt eveneens tentoongesteld.

Op stand 12-K70 wordt daarnaast nog een groot aantal professionele displayoplossingen getoond, waaronder het LG 49” mirror display en de transparante displays, die ideaal zijn voor koelkastdeuren en productkiosken. LG heeft ook een speciale “WebOS Partner”-sectie bij de stand, dat is ontworpen voor system integrators om hun eigen oplossingen te tonen en hiermee businesscases voor de oplossingen van LG laten zien.

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Winkelcentrum Gouwe Plein Waddinxveen
    Winkelcentrum Waddinxveen kiest voor LG
    ACHTERGROND
    Op de plek waar voorheen gevoetbald werd, prijkt in het Zuid-Hollandse Waddinxveen sinds eind vorig jaar een prachtig woon-winkelcentrum. Boetiekjes, grootwinkelbedrijven, horeca, luxe appartementengebouwen en eengezinswoningen zijn gecombineerd waardoor het dorp voor het eerst in de geschiedenis een echt centrum heeft. Van her- en der plukjes winkels en een supermarkt is geen sprake meer; Waddinxveen telt nu volgens onderzoek als een van de betere gemeenten om te wonen. Wat Youp van ’t Hek zong -never Waddinxveen- is helemaal achterhaald: op Het Gouwe Plein is het goed toeven.
    • LG Digital Signage bij het Gelders Archief
    Een interactief kijkje in het Gelders Archief met LG Digital Signage
    Het Gelders Archief beheert alle archieven en historische collecties van Gelderland. Deze archieven worden beschikbaar gesteld voor een breed publiek: zowel in de studiezaal als via het internet is het mogelijk om historisch materiaal in te zien.
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



Privacy Policy