Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

LG Electronics toont tijdens ISE 2017 OLED-productportfolio, signage-oplossingen en commerciële televisieaanbod

07-02-2017

Op ISE 2017 (stand 12-K70) toont LG Electronics de nieuwste producten in het OLED-portfolio. Deze displays voor commerciële toepassingen worden getoond samen met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale signage en nieuwe display-technologie voor verschillende industrieën.

De stand is ingericht met aandacht voor verschillende markten, met een focus op retail, onderwijs, financieel, transport, hospitality en outdoor. Per markt worden de belangrijkste producten en oplossingen uitgelicht met interactieve mogelijkheden voor de bezoekers.

Bezoekers van ISE worden begroet met een videomuur, bestaande uit 55” panelen, met de smalst mogelijke ruimtes tussen de panelen. Hiermee wordt een naadloze kijkervaring geboden. Deze videomuur wordt geflankeerd door twee LG Ultra Stretch displays om een meeslepende ontvangst te bieden voor bezoekers van de stand.

De OLED-technologie van LG zorgt voor een rijke visuele ervaring met absolute zwartwaarden en intense kleuren. Dit wordt gerealiseerd dankzij de zelf verlichtende pixels. De technologie wordt getoond in een speciale OLED-zone op de stand. Deze OLED-zone toont curved en dual-sided displays, LG’s Wallpaper OLED-display en andere nieuwe OLED-applicaties. De OLED-displays zijn geschikt voor alle toepassingen die vragen om een hoogwaardige beeldkwaliteit en een hoogwaardig design.

LG omarmt de groeiende vraag naar unieke formats voor digital signage displays. Tijdens ISE toont LG Ultra Stretch displays, met ondersteuning van specifieke toepassingen voor retail en transport. Dit display is rendered in een 58:9 formaat, wat dynamische content mogelijk maakt. Daarnaast is het zelfs mogelijk om picture-by-picture content te tonen, waarbij het scherm opgedeeld is in vier vlakken en ieder vlak andere content toont. Dit is mogelijk dankzij LG’s SuperSign media editor voor content management, waarmee eindgebruikers eenvoudig afbeeldingen of video’s kunnen bewerken om te voldoen aan het formaat van het display.

Binnen de sectie retail en digital signage vormt het UHD 98” display één van de belangrijkste producten. De UHD 98” is een goed alternatief voor de gebruikelijke 2x2 videomuur in winkels. De schaalbare en superresolutie technologieën van LG verbeteren de kwaliteit van full HD content tot bijna UHD-kwaliteit. Het volledige UHD-portfolio van op IPS-technologie gebaseerde professionele displays (van 49” tot 98”) wordt op ISE getoond. Daarnaast toont LG zijn window display voor retailtoepassingen, waarbij hoge helderheid van belang is om zonlicht te weren.  Voor outdoor-toepassingen, waar duurzaamheid en behoud van helderheid van belang zijn, toont LG eveneens een lijn van displayoplossingen.

LG biedt tevens een op maat gemaakte omgeving voor de hospitalitymarkt, met een selectie van bewezen producten voor de hotelsector. De OLED Hotel TV is zeer geschikt voor hoogwaardige en luxueuze toepassingen. De LG 65” UHD SMART Hotel TV en Pro:Centric Direct oplossing wordt eveneens tentoongesteld.

Op stand 12-K70 wordt daarnaast nog een groot aantal professionele displayoplossingen getoond, waaronder het LG 49” mirror display en de transparante displays, die ideaal zijn voor koelkastdeuren en productkiosken. LG heeft ook een speciale “WebOS Partner”-sectie bij de stand, dat is ontworpen voor system integrators om hun eigen oplossingen te tonen en hiermee businesscases voor de oplossingen van LG laten zien.

Deel dit:

Producten

Referenties

    LG displays in VIP-ruimtes van het prestigieuze Waregem Koerse
    Waregem Koerse is een jaarlijks paardensportevenement waar tienduizenden mensen op afkomen. Speciaal voor dit evenement is er een volledig nieuw gebouw neergezet. Voor de VIP-ruimtes van dit nieuwe gebouw heeft LG de displays geleverd. In samenwerking met onze partner Van Gils zijn er over de 4 verdiepingen van het gebouw in totaal 72 schermen vast geïnstalleerd. Op elk scherm kan er op ieder moment specifieke informatie op de beelden worden getoond.
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett

    Location:
    Holland & Barrett
    Nieuwsteeg 18
    1621 ED Hoorn

    Solution:

    LG Synchrosysteem
    LG Cassettemodel
    LG Kanaalmodel

    LG Synchro bij Holland & Barrett

     

    Alle delen van dit airconditioningsysteem zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen. Het is geschikt om één klimaatzone te creëren en dit maakt het LG Synchrosysteem zeer geschikt voor de retail. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de zomer en verwarming in de winter. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels. Het assortiment is erg divers en varieert van homeopathische geneesmiddelen en sportvoeding tot natuurlijke verzorgingsproducten, relaxproducten, thee en kruiden. De medewerkers hebben veel verstand van gezondheid, verzorging en natuurlijke producten en geven je graag een persoonlijk en verantwoord advies. Holland & Barrett biedt in deze drukke wereld een gevoel van rust om even stil te staan bij je gezondheid.

    Uitdaging

    De uitdaging van dit project was om binnen een kort tijdsbestek een mooie installatie te maken. Tijdens de installatie van het LG klimaatsysteem was de winkel namelijk gewoon open. Het is onze partner gelukt om tijdens het winkelend publiek door te werken. Dit heeft geresulteerd in een snel en bovendien nauwkeurig opgeleverd project. Dit is mede te danken aan de keuze voor het synchrosysteem van LG. Doordat er minder materiaal nodig was kon de installateur sneller het systeem in bedrijf stellen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG Synchrosysteem. Dit is een installatie waarbij meerdere binnendelen op één buitendeel worden aangesloten. In het geval van Holland & Barrett is er gekozen voor een buitenunit met twee binnendelen die in het winkelgedeelte zelf zijn geplaatst. Alle delen zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen, waardoor het LG Synchrosysteem uitermate geschikt is voor een winkelruimte zoals Holland & Barrett. Het concept van remodelling hebben we in de praktijk gebracht. Dit betekent dat eerst de complete winkel is leeggemaakt en dat vervolgens het nieuwe meubilair is neergezet. Daarna is het nieuwe plafond en de ledverlichting geplaatst en tot slot zijn de airconditioningsystemen aangepast naar de klimaatsystemen van LG.

    Voordeel

    Het LG Synchrosysteem is een energiezuinige klimaatoplossing die de klanten en het personeel een optimaal comfort bieden. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de warme maanden en verwarming in de winterperiode. Dit is erg prettig voor zowel het personeel dat de hele dag in de winkel staat als voor de klanten die een bezoekje brengen aan de winkel. Op het gebied van energiebesparing en comfort voldoet het aan alle wensen.

    Holland & Barrett kiest voor LG Synchro

    LG Synchro | Holland & Barrett

     

Privacy Policy