Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek

11-07-2018
Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek

LG Business Solutions en system integrator GuestTek presenteren een unieke oplossing voor hoteliers. De twee partijen bieden als eerste in Europa Netflix aan in hotelkamers. Donderdag 14 juni was de kick-off op het kantoor van LG in Amstelveen.

Soms blijkt juist een idee dat uitblinkt in eenvoud enorm doeltreffend. De samenwerking tussen LG, GuestTek en Netflix is er zo eentje. De partijen gaan Netflix via een applicatie exclusief integreren in de smart hotel tv’s van LG. Hierdoor kunnen hotelgasten in Europa onbekommerd en on demand naar hun favoriete Netflix-programma’s kijken via de televisie in plaats van een mobiel apparaat, simpelweg door in te loggen op hun eigen Netflix-account op tv.

Want het is wel duidelijk dat er veel vraag naar de streamingsdienst op hotelkamers is, zo betoogt marketingspecialist Annicke van der Burg van LG bij de presentatie van het plan. “En die vraag neemt alleen maar toe.” De cijfers bevestigen haar verhaal. Zo kende Netflix eind 2017 wereldwijd bijna 118 miljoen gebruikers en dat aantal loopt naar verwachting in vijf jaar tijd op naar 200 miljoen. Van der Burg: “In Nederland kijkt bijna een op de drie huishoudens regelmatig naar Netflix. Daarnaast geeft tachtig procent van de hotelgasten aan dat ze voor het slapen gaan graag naar de streamingsdienst kijkt.”

Licentie

Daarom is het bijna verwonderlijk dat het eerder nog niet mogelijk was om de streamingsdienst standaard via hoteltelevisies aan te bieden, aangezien dit voor hotelgasten de meest comfortabele manier is om naar Netflix te kijken. Vanaf nu kan dat wel, uitsluitend via nieuwe LG-smarttelevisies, omdat LG hier samen met partner GuestTek als enige een licentie voor heeft ontvangen van Netflix.

Door de aanschaf van televisies met Netflix sorteert de hotelier voor op de toekomst, legt business developer Sander Pahlplatz van LG, even later uit. Via slides laat hij zien hoe het hotellandschap de afgelopen jaren drastisch is veranderd. Platte ultra HD televisies met vloeiende en scherpe beelden of streamingvideodiensten (OTT) die via verschillende devices zoals tablet, tv of mobieltje worden bekeken, worden langzaamaan gemeengoed. In de toekomst zal Internet of Things (IoT) een belangrijke rol op zich nemen.

Generaties

Dit komt mede omdat millenials zich steeds nadrukkelijker melden op de hotelmarkt. Pahlplatz: “Millenials, geboren na 1980, zijn heel erg gedreven door techniek en sociale netwerken. Heel anders dan de babyboomers die vlak na de oorlog zijn geboren en vooral herkenbaarheid en eenvoud willen. Daartussen zit nog generatie X. We zien nu dat de babyboomers steeds minder uitgeven aan hotels, dat generatie X aan hun top zit en de millennials juist steeds vaker hotels boeken.”

Deze verschuiving zorgt ervoor dat hotels steeds vaker proberen om van hun oude televisies nieuwe te maken, zodat ze als het ware als smart tv’s werken om zo de nieuwe generatie te bedienen, aldus salesdirector Gert-Jan Reinders van GuestTek. “Dat kan door een set up box aan de televisie te koppelen”, verduidelijkt Reinders van GuestTek, een bedrijf dat breedbandtechnologie en interactieve tv-oplossingen in hotels installeert. Reinders: “Ik ben echter van mening dat hoe minder extra apparaten je installeert in je hotelkamer, hoe kleiner de kans op problemen wordt. Daarom hebben we ook een oplossing met LG zonder set up box, dat gaat dus direct via de smart tv.”

Reinders vervolgt: “Netflix op de televisie klinkt als een eenvoudige oplossing, maar het was tot nu toe nog niet mogelijk. Nu kan het wel, tenminste als het een oplossing van GuestTek is in combinatie met een LG-televisie. En het kost de hoteleigenaren en de gebruikers niets extra’s, er zijn geen licentiekosten bijvoorbeeld. Dit levert Netflix extra klandizie op, dus voor hen is het ook aantrekkelijk. Daarbij hoef je maar een keer in te loggen en word je na vertrek uit het hotel automatisch uitgelogd. Het is een mooie samenwerking, want er is bewezen dat er een markt voor is.”

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.
    • Displays Kassa bij Carrefour Market
    Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage
    De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!
Privacy Policy