Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek

11-07-2018
Netflix op je hotel-tv? Het kan via nieuwe oplossing van LG en GuestTek

LG Business Solutions en system integrator GuestTek presenteren een unieke oplossing voor hoteliers. De twee partijen bieden als eerste in Europa Netflix aan in hotelkamers. Donderdag 14 juni was de kick-off op het kantoor van LG in Amstelveen.

Soms blijkt juist een idee dat uitblinkt in eenvoud enorm doeltreffend. De samenwerking tussen LG, GuestTek en Netflix is er zo eentje. De partijen gaan Netflix via een applicatie exclusief integreren in de smart hotel tv’s van LG. Hierdoor kunnen hotelgasten in Europa onbekommerd en on demand naar hun favoriete Netflix-programma’s kijken via de televisie in plaats van een mobiel apparaat, simpelweg door in te loggen op hun eigen Netflix-account op tv.

Want het is wel duidelijk dat er veel vraag naar de streamingsdienst op hotelkamers is, zo betoogt marketingspecialist Annicke van der Burg van LG bij de presentatie van het plan. “En die vraag neemt alleen maar toe.” De cijfers bevestigen haar verhaal. Zo kende Netflix eind 2017 wereldwijd bijna 118 miljoen gebruikers en dat aantal loopt naar verwachting in vijf jaar tijd op naar 200 miljoen. Van der Burg: “In Nederland kijkt bijna een op de drie huishoudens regelmatig naar Netflix. Daarnaast geeft tachtig procent van de hotelgasten aan dat ze voor het slapen gaan graag naar de streamingsdienst kijkt.”

Licentie

Daarom is het bijna verwonderlijk dat het eerder nog niet mogelijk was om de streamingsdienst standaard via hoteltelevisies aan te bieden, aangezien dit voor hotelgasten de meest comfortabele manier is om naar Netflix te kijken. Vanaf nu kan dat wel, uitsluitend via nieuwe LG-smarttelevisies, omdat LG hier samen met partner GuestTek als enige een licentie voor heeft ontvangen van Netflix.

Door de aanschaf van televisies met Netflix sorteert de hotelier voor op de toekomst, legt business developer Sander Pahlplatz van LG, even later uit. Via slides laat hij zien hoe het hotellandschap de afgelopen jaren drastisch is veranderd. Platte ultra HD televisies met vloeiende en scherpe beelden of streamingvideodiensten (OTT) die via verschillende devices zoals tablet, tv of mobieltje worden bekeken, worden langzaamaan gemeengoed. In de toekomst zal Internet of Things (IoT) een belangrijke rol op zich nemen.

Generaties

Dit komt mede omdat millenials zich steeds nadrukkelijker melden op de hotelmarkt. Pahlplatz: “Millenials, geboren na 1980, zijn heel erg gedreven door techniek en sociale netwerken. Heel anders dan de babyboomers die vlak na de oorlog zijn geboren en vooral herkenbaarheid en eenvoud willen. Daartussen zit nog generatie X. We zien nu dat de babyboomers steeds minder uitgeven aan hotels, dat generatie X aan hun top zit en de millennials juist steeds vaker hotels boeken.”

Deze verschuiving zorgt ervoor dat hotels steeds vaker proberen om van hun oude televisies nieuwe te maken, zodat ze als het ware als smart tv’s werken om zo de nieuwe generatie te bedienen, aldus salesdirector Gert-Jan Reinders van GuestTek. “Dat kan door een set up box aan de televisie te koppelen”, verduidelijkt Reinders van GuestTek, een bedrijf dat breedbandtechnologie en interactieve tv-oplossingen in hotels installeert. Reinders: “Ik ben echter van mening dat hoe minder extra apparaten je installeert in je hotelkamer, hoe kleiner de kans op problemen wordt. Daarom hebben we ook een oplossing met LG zonder set up box, dat gaat dus direct via de smart tv.”

Reinders vervolgt: “Netflix op de televisie klinkt als een eenvoudige oplossing, maar het was tot nu toe nog niet mogelijk. Nu kan het wel, tenminste als het een oplossing van GuestTek is in combinatie met een LG-televisie. En het kost de hoteleigenaren en de gebruikers niets extra’s, er zijn geen licentiekosten bijvoorbeeld. Dit levert Netflix extra klandizie op, dus voor hen is het ook aantrekkelijk. Daarbij hoef je maar een keer in te loggen en word je na vertrek uit het hotel automatisch uitgelogd. Het is een mooie samenwerking, want er is bewezen dat er een markt voor is.”

Deel dit:

Producten

Referenties

    • Ideale luchtspreiding in de ruimte door de LG Multi V IV met meerdere vierwegcassettes
    Ideale luchtspreiding in de ruimte door de LG Multi V IV met meerdere vierwegcassettes
    Swijsen Schepers Belgie logo

     

    Location:
    Swijsen-Schepers
    Kuringersteenweg 510
    3511 Kuringen
    België

    Solution:
    LG Multi V IV

     

     

    De warmtepompinstallatie van de LG Multi V heeft een hoge energie-efficiëntie, waardoor het energieverbruik erg laag is. Daarnaast zorgt de LG Multi V IV installatie ervoor dat er in alle seizoenen een aangenaam klimaat heerst. Door de implementatie van meerdere vierwegcassettes is er een ideale luchtspreiding in de ruimte. Alles bij elkaar is dit een zeer prettige verbetering.

    Achtergrond

    Swijsen-Schepers is een familiebedrijf en is al meer dan 40 jaar specialist in interieur en decoratie. In Kuringen staat de toonzaal van 2000 vierkante meter waar de medewerkers een optimale dienstverlening bieden. Zowel particulieren als bedrijven kunnen er terecht voor een advies op maat: van totaalprojecten tot interieuradvies over onder andere raamdecoratie en tapijten. De missie van Swijsen-Schepers is om de klant een platform aan te bieden van interieurmogelijkheden, waarbij de persoonlijkheid terug te vinden is in elk aspect van het interieur.

    Uitdaging

    De oude mazoutketel was aan vervanging toe en daarom vroeg Swijsen-Schepers om professioneel advies. Een klimaatsysteem waarmee de energiekosten omlaag gaan en dat ook nog eens goed werkt en lang mee gaat: dat was de vraag van Swijsen-Schepers. Tevens dient de lucht in de ruimte goed te worden gespreid in de enorm grote toonzaal. Het werd al snel duidelijk dat de LG Multi V IV warmtepomp, die koelt en verwarmt, een goede oplossing was. Dit is zowel een betaalbare als energiezuinige oplossing.

    Oplossing

    Swijsen-Schepers heeft gekozen voor een LG Multi V IV installatie met een vermogen van 112 kW. Dit is geïmplementeerd met meerdere vierwegcassettes en gespreid in de huidige toonzaal. De vierwegcassettes zorgen voor een ideale luchtspreiding in de ruimte. De planning van alle werkzaamheden was erg strak, zodat we ervoor konden zorgen dat de klanten wel gewoon terecht konden in de toonzaal voor advies.

    Voordeel

    In alle seizoenen van het jaar kunnen de klanten en de medewerkers van Swijsen-Schepers genieten van een aangenaam klimaat. In de zomer wordt de winkel gekoeld en in de winter natuurlijk verwarmd. Dit geeft veel meer rust en comfort. Bovendien werkt deze warmtepompinstallatie met een hoge energie-efficiëntie en dat resulteert in een laag energieverbruik.












    • Presentaties op LG Commercial Lite schermen zorgen voor interactie en communicatie met de gasten
    Presentaties op LG Commercial Lite schermen zorgen voor interactie en communicatie met de gasten
    Luxury Suites Amsterdam is een nieuw 5-sterren hotel dat is geopend op 1 maart 2015. Het is gelegen in het centrum van Amsterdam aan de meest brede en rustige gracht: de Oudeschans. 
    • Amrâth Hotel DuCasque Maastricht
    Amrâth Hotel DuCasque kiest voor LG totaaloplossing

    Hotel DuCasque aan het Vrijthof in Maastricht bestaat al heel lang. Een prachtig pand in art-decostijl, waar de moderne gast behalve sfeer ook echt comfort vindt. Na een totale make-over beschikt het hotel over alle gemakken van deze tijd. De kamers zijn geheel gestript en opnieuw in stijl ingericht. Hotel DuCasque wilde alles gelijk goed aanpakken met de nadruk op duurzaamheid en energiebesparing. Daarom is gekozen voor de totaaloplossing van LG: klimaat, LED-verlichting en tv – op en top comfort voor gast en hotelier. 

Privacy Policy