Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Hoe maak je gebruik van outdoor multimediadisplays?

23-10-2018
Hoe maak je gebruik van outdoor multimediadisplays?

LG geeft tips om deze snelgroeiende technologie optimaal te benutten

Of je nu een gemeente of bedrijf bent, iedereen lijkt tegenwoordig gebruik te maken van outdoor displays. De markt voor deze displays zal naar verwachting de komende vijf jaar met meer dan 20 procent groeien. Het is dus een mooi moment om eens te bekijken hoe je met buitencommunicatie nieuwe klanten kunt bereiken en bestaande klanten blijft aanspreken. Technologische ontwikkelingen kunnen leiden tot een hogere ROI, maar daarbij zijn er een aantal belangrijke zaken om aandacht aan te besteden. LG ziet dat vooral bij nieuwe gebruikers van buitenreclame kennis van de volgende punten extra relevant is:

Laat het zien
Een kiosk/box moet naast de monitor ook de visuele kwaliteit beschermen. Het is belangrijk om dure elektronica te beschermen tegen stof en regen, maar deze bescherming mag niet ten koste gaan van de zichtbaarheid. Als het scherm bijvoorbeeld achter vandalismebestendig glas staat, moet het beeld nog steeds helder genoeg zijn om door het glas heen te kunnen zien.

Er is meer vocht dan regen
Displays kunnen tegen regen. De grootste uitdaging bij vochtig weer is echter om ervoor te zorgen dat er geen waterdamp in een elektronisch component terechtkomt. Zorg ervoor dat dit wordt meegenomen tijdens het ontwerp en de plaatsing van de display.

Pas op voor de zon
Zonlicht, maar ook de warmte die het met zich meebrengt, kan de display aantasten. De kleuren kunnen afwijken of de kristalvloeistof kan gaan koken, waardoor er zwarte vlekken op het scherm ontstaan. De kunst is om de balans te vinden tussen de hoeveelheid zonlicht op het LCD-scherm en de mogelijkheden om de warmte af te voeren. Te veel zonlichtreductie kan ervoor zorgen dat het glas weerspiegelt, vooral voor kijkers die niet recht voor het scherm staan. Bij warmteafvoer loop je al snel het risico dat de elektriciteitskosten omhoogschieten.

Houd het koel – met mate
Neem de aanbevolen temperatuur serieus. Alle digital signage wordt geleverd met een voorgeschreven temperatuurbereik waar het apparaat binnen moet blijven en waar weinig flexibiliteit mogelijk is. Houd bij de planning en analyse van de display rekening met de aanbevolen temperatuur van het apparaat.

Maak het de moeite waard
Soms is goedkoop duurkoop: een lage prijs betekent vaak een hoog risico of uitval. Wanneer het aankoopproces voor een outdoor display begint, is het belangrijk om te bepalen wat de display kan toevoegen voor het bedrijf. Wat wil je realiseren? Wat zijn de kosten? Zorgt het voor nieuwe klanten en mogelijkheden? Wat zijn die waard? Deze vragen kunnen een bedrijf helpen om vast te stellen wat ze bereid zijn uit te geven, maar ook welke kwaliteit (en de bijbehorende risico’s) het beste aansluit bij de wensen. De prijs en technische mogelijkheden moeten immers altijd in verhouding staan met de mogelijke kostenbesparing en extra inkomsten.

Deel dit:

Producten

Referenties

    •  De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • Festivak bewijst: evenementen worden steeds innovatiever En LG werkt daar graag aan mee
    Festivak bewijst: evenementen worden steeds innovatiever En LG werkt daar graag aan mee
    Festivak 2016 was al voor de 19e keer hét platform waar de complete sector van publieksevenementen elkaar ontmoet.  
    • Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
    Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
    Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.
Privacy Policy