Wilt u niks missen, volg ons dan op:

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

Revolutionair nieuw Transparent Colour LED Film maakt van elk raam een spektakel
Revolutionair nieuw Transparent Colour LED Film maakt van elk raam een spektakel16-04-2019
Transformeer doorzichtige oppervlaktes met zelfklevende folie De nieuwe LG Colour Transparent LED Film maakt van elk glazen oppervlak een video- of fotodisplay. Of het nu een commerciële winkeletalage is of een muur op het hoofdkantoor, de...
nieuws
retail
slider

Nieuwsoverzicht

Referenties

    • Festivak bewijst: evenementen worden steeds innovatiever En LG werkt daar graag aan mee
    Festivak bewijst: evenementen worden steeds innovatiever En LG werkt daar graag aan mee
    Festivak 2016 was al voor de 19e keer hét platform waar de complete sector van publieksevenementen elkaar ontmoet.  
    • Arena Towers Holiday Inn Amsterdam
    Holiday Inn kiest voor LG klimaatsysteem met warmteterugwinning
    Holiday Inn logo


    Location:

    Hoogoorddreef 66a
    1101 BE Amsterdam

    Holiday Inn Amsterdam
    Arena Towers



    Solution:

    LG Multi V IV

    Holiday Inn Arena Towers

    Achtergrond

    Het voormalige ABN AMRO hoofdkantoor is volledig gestript en omgetoverd tot twee imposante hoteltorens; de Arena Towers met daarin Holiday Inn en Holiday Inn Express. 17 verdiepingen met 443 hotelkamers.

    Uitdaging

    Hotelgasten zijn kritisch en stellen hoge eisen - terecht. Groene labels, energiebesparing, comfort en design… Alles komt samen in de boekingsbeoordeling en als hotel doe je je uiterste best om uitstekend uit de bus te komen. Bij een nieuw hotel staat de comfortbeleving van de gast daarom centraal. Klimaatsystemen en tv spelen daarin een grote rol. Die moesten er dus komen. Er moest bovendien één energiezuinig klimaatsysteem met Heat Recovery voor het hele complex komen. Plus een centrale bediening voor het complete gebouw, terwijl beide hotels ook afzonderlijk hun eigen deel moeten kunnen beheren. Uiteraard moesten de kamers zowel in de zomer als de winter gekoeld of verwarmd kunnen worden. En gasten moesten zelf de gewenste temperatuur kunnen instellen op hun kamer. De hoogte van het hotel speelde een belangrijke rol in het geheel.

    Oplossing

    Al snel viel de keuze op het LG Multi V HR klimaatsysteem dat met warmteterugwinning werkt en tegelijkertijd kan verwarmen en koelen. Voor de centrale bediening zijn er 2 ACP BAC gateways aangesloten op het Priva gebouwbeheersysteem via een BACNET-aansluiting. Daardoor heeft ook de installateur op afstand direct inzicht in het klimaatsysteem. De hoogte van 17 verdiepingen vormde voor de LG Multi V geen enkele belemmering; het systeem kan tot 100 meter hoogteverschil probleemloos overbruggen. En aangezien de maximale leidinglengte per buitendeel 1000 meter bedraagt, kan het LG Multi V klimaatsysteem de vraag prima aan. Als een hotelkamer niet bezet is, wordt de temperatuur door de centrale bediening binnen een bepaalde range gehouden. Alle hotelkamers zijn voorzien van een energy saver, waardoor het licht en de klimaatinstallatie automatisch aangaan als de hotelgast de kamer betreedt en automatisch uitgaan als hij de kamer verlaat. Ook dat betekent een flinke energiebesparing, terwijl de kamer toch snel op de gewenste temperatuur komt.

    Ik heb nu volledige controle over het energieverbruik van ons hotelHenk Jan Burgers - Holiday Inn Amsterdam 

    Voordeel

    Beide hotels hebben hun eigen verdiepingen en hun eigen balies en toch maar één LG klimaatsysteem. In alle ruimtes van het hotel heerst een aangename temperatuur, welk seizoen het ook is. Op de kamer kiest de hotelgast zelf bij welke temperatuur hij zich prettig voelt en dat draagt sterk bij aan zijn comfortbeleving. De hotelier heeft een bijzonder energiezuinig klimaatsysteem met een directe koppeling op het gebouwbeheersysteem. Via de centrale bediening kan hij alles monitoren en hiermee houdt de hotelier controle over zijn exploitatiekosten. Een behaaglijke temperatuur in het hele hotel – die ook nog eens energiezuinig is verkregen – geeft de hotelgast een extra goed gevoel en dat vind je terug in zijn hotelbeoordeling.

    LG klimaatsystemen Holiday Inn Arena Towers

    Holiday Inn Amsterdam klimaatsysteem

    LG klimaatsystemen op dak Holiday Inn Amsterdam

    LG klimaatsystemen op dak Holiday Inn Hotel Amsterdam

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy