Ga naar hoofdinhoud

Duidelijke en kristalheldere communicatie voor klanten van Hyundai dealers in Nederland

Autofabrikant Hyundai focust zich op duurzame mobiliteit en een hoogwaardige rijervaring. Het woord ‘hyundai’ is zodoende het Koreaanse woord voor modern. Die waarde stralen zij niet alleen uit met hun merk en de volledige selectie aan auto’s, maar ook in de verschillende showrooms van autodealers die het merk toegankelijk maken voor hun klanten.

Voorzien in hedendaagse behoeften

De bezoekers van de officiële Hyundai autodealers in Nederland werden voorheen verwelkomd met fysieke POS-materialen om te voorzien in de juiste informatie over de auto’s en de lopende acties. Om daar verandering in te brengen, schakelde Hyundai Motor Nederland de hulp van Mei-ConceptsNotice Branded Media en LG in.

Als officiële autodealer biedt de Hyundai dealer alle modellen aan vanuit het aanbod van de Koreaanse autofabrikant. En die uitgebreide selectie in een helder en goed licht weergeven, vormt een grote uitdaging – in combinatie met de fysieke informatieweergave. “Daarom is het belangrijk dat we met de autodealer in gesprek gaan om te kijken naar de ideale showroom opstelling bij elke Hyundai dealer in Nederland. Deze opstelling dient aan te sluiten waar Hyundai als merk voor staat. We borgen gegevens per dealer met een uitgewerkt floorplan. Zo weten we precies per Hyundai dealer wat aansluit qua digital signage-oplossingen”, licht Arnoud Hermans, Co-Owner bij Mei-Concepts toe. Om de veranderingen door te voeren, werkte Notice Branded Media met LG onder supervisie van Mei-Concepts.

Moderne upgrades

De meeste POS-materialen zijn vervangen door een basispakket van tenminste 5 displays van LG die iedere bezoeker verwelkomen wanneer ze de Hyundai showrooms bezoeken.  “De bewegende beelden hebben veel meer impact dan de statische beelden die we eerst hadden”, vertelt Koen van Grootel, Sales Consultant bij Hyundai Autogroep Twente. Daarnaast is de gegeven informatie altijd up-to-date.

Binnen de showroom zijn er een aantal belangrijke zones gedefinieerd. Deze zones zijn vastgelegd in het eerdergenoemde floorplan. Zo is er onder meer een inspirerende wachtruimte, het nieuwste model wordt getoond met de “hero zone” en er zijn verschillende verkoopruimtes, evenals de overige line-up aan nieuwe auto’s van Hyundai. Met behulp van de displays van LG, kan de Hyundai dealer deze verschillende zones nog beter onder de aandacht brengen en zo een onvergetelijke indruk maken.  

Eenvoudig en doordacht

Hyundai Nederland heeft in samenwerking met Mei-Concepts gekeken naar de juiste plaatsing voor de verschillende narrowcasting schermen in de verschillende zones van de dealer. Deze moeten niet alleen eenvoudig beheer voor de eindgebruiker bieden met een vlot contentmanagementsysteem (CMS), maar ook de hoogste schermkwaliteit leveren die de kwalitatieve bezoekerservaring evenaart. Hans de Boer, General Manager bij Notice: “Op basis van de wensenlijst, zijn we gaan kijken welke content we moeten tonen op welke positie. En welke schermen daar het beste bij passen. Daarom hebben we uiteindelijk voor LG gekozen. Zij konden daarin de beste oplossing bieden.”

Het Signage-platform van Notice Branded media biedt alle betrokkenen de mogelijkheid om zelf content toe te voegen. Dat kan zowel op lokaal niveau, door de autodealer zelf, als op het niveau van het hoofdkantoor. Daardoor heeft de lokale dealer de mogelijkheid om content toe te voegen en aan te passen. Iedere stakeholder heeft de juiste toegang. “De schermen zijn altijd online en aanpasbaar. Ook blijven ze met tegenlicht goed zichtbaar voor bezoekers. Eigenlijk is het iets wat functioneert zonder dat we erbij hoeven na te denken. Dat is wat je als dealer graag wilt”, besluit Van Grootel.

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG