Winkelcentrum Gouwe Plein Waddinxveen

Winkelcentrum Waddinxveen kiest voor LG

07-05-2015
Gouwe Plein Centrum Waddinxveen logo

Location:

Oude Dreef, Waddinxveen

Solution:

LG Multi V Water

Winkelcentrum Waddinxveen

Achtergrond

Op de plek waar voorheen gevoetbald werd, prijkt in het Zuid-Hollandse Waddinxveen sinds eind vorig jaar een prachtig woon-winkelcentrum. Boetiekjes, grootwinkelbedrijven, horeca, luxe appartementengebouwen en eengezinswoningen zijn gecombineerd waardoor het dorp voor het eerst in de geschiedenis een echt centrum heeft. Van her- en der plukjes winkels en een supermarkt is geen sprake meer; Waddinxveen telt nu volgens onderzoek als een van de betere gemeenten om te wonen. Wat Youp van ’t Hek zong -never Waddinxveen- is helemaal achterhaald: op Het Gouwe Plein is het goed toeven.

Uitdaging

Woningen en winkels moeten comfortabel zijn. Als het warm is buiten, wil je het lekker koel hebben, als het koud is, wil je een aangename temperatuur creëren binnen. In je eigen huis, maar ook voor je klanten. Vanuit milieuoverwegingen heeft de projectontwikkelaar ervoor gekozen de gebouwen aan te sluiten op natuurlijke warmte en koude-bronnen. Energiezuinig en duurzaam. Hoewel met bodemwarmte over het algemeen goede temperaturen kunnen worden bereikt, had een aantal winkels aanvullende klimaatwensen. Xenos, Ici Paris, ’t Kruidvat, Bakkerij de Vlaam en de Kaashakker wilden een nog aangenamer klimaat voor hun klanten in hun nieuwe panden.

Oplossing

De vijf winkelpanden werden voorzien van het LG Multi V Water systeem. Deze watergekoelde Multi V, VRF systemen, maken het mogelijk om precies het goede klimaat te verkrijgen in de individuele winkelpanden. Zo blijft de kaas in de zomermaanden bijvoorbeeld goed gekoeld en kunnen klanten van Ici-Paris in een behaaglijk warme winkel make-up en parfum aanschaffen in de winter. Omdat de watergekoelde units compact zijn, konden ze binnenin de winkelpanden geplaatst worden, zodat geen zicht-verstorende elementen op de daken of aan de buitenmuren te zien zijn en ziet het centrum er precies uit zoals de architect het bedoeld heeft.

Wij zijn trots dat zoveel retailers kiezen voor onze Multi V Water oplossingRichard de Waal - Business directeur LG Benelux 

Voordeel

Klanten van de genoemde bedrijven winkelen niet alleen in een mooi nieuw winkelcentrum, maar ook onder de beste klimaatcondities. De ondernemers zijn zeer tevreden met het LG-systeem; als het in hun winkel pand de perfecte temperatuur is, blijven klanten langer binnen en kan de omzet worden vergoot. Een win-win situatie: een aangenaam klimaat tegen lage energiekosten. Het ‘luchtgordijn’ –de warmte die klanten bij binnenkomst verwelkomt bij lage temperaturen buiten- is er nog steeds, maar daarvoor hoeft niet meer de hele dag volop gestookt te worden. De luchtgordijnen zijn namelijk aangesloten op de LG Multi V Water VRF systemen. Kortom: comfortabel, energiezuinig en goed voor het milieu!

Pearle winkelcentrum Waddinxveen

De Vlaam winkelcentrum Waddinxveen

ICI Paris XL winkelcentrum Waddinxveen

Kruidvat winkelcentrum Waddinxveen

Winkelcentrum Gouwe Plein Waddinxveen
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Zelf de content bepalen voor de LG Pro: Centric Smart Hotel TV's in 180 hotelkamers
    Zelf de content bepalen voor de LG Pro: Centric Smart Hotel TV's in 180 hotelkamers
    Holiday Inn Leiden is een viersterren hotel, dat aan de rand van de historische stad Leiden ligt. Het hotel biedt haar gasten graag een ontspannen verblijf, waar een warme gastvrijheid centraal staat. 
    •  De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    The Roosevelt kiest voor LG airco's in stijl
    Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.  
Privacy Policy