Zwembad De Paardekreek met LG warmtepompsysteem

Zwembad De Paardekreek milieuvriendelijk verwarmd

15-06-2015
Zwembad De Paardekreek logo

Location:

Havenweg
4484 NT Kortgene

Villapark De Paardekreek

Solution:

LG Multi V IV Water

Zwembad De Paardekreek

Achtergrond

Comfortabel, luxueus en milieuvriendelijk lijken niet bij elkaar te horen. In het prachtige vakantieoord De Paardekreek aan het Veerse meer, zijn deze waarden echter gewoon met elkaar verweven nu de waterspeeltuin (zwembad en de gebruikersruimten) op een ‘groene’ manier worden verwarmd. In het buitengebied is het niet mogelijk om aangesloten te worden op de reguliere aardgasaansluiting. Tot nu toe gebruikte De Paardekreek het kostbare propaangas om te villa’s, campingplekken en gebruikersruimtes te verwarmen.

Uitdaging

Een aantal mogelijkheden werd bekeken om het zwemwater in de binnenspeeltuin, de kleedkamers, douches en de hal op de gewenste temperatuur te houden voor de bezoekers. Gebruik maken van houtpalletkorrels, geperst hout dat beter en langer brandt dan gewoon hout, had gekund. Daarvoor diende echter een grote silo op het terrein te worden geplaatst en deze moest uiteraard ook steeds opnieuw gevuld worden met korrels. Lastig en niet mooi.

Oplossing

LG biedt een warmtepompsysteem aan dat ‘op maat’ werd toegepast. Het zwemwater wordt verwarmd tot een aangename 29 graden, de douches tot 38 graden. Voordat het water uit de kranen komt, is het verhit tot 70 graden om legionella te voorkomen. Er zijn geen gasleidingen nodig en het systeem is aan de buitenkant van het gebouw geplaatst zodat binnen geen ruimte verloren gaat. De kleed- en andere verblijfruimtes worden ook door de LG warmtepompinstallatie op temperatuur gehouden.

Voordeel

Het warmtepompsysteem waarvoor De Paardekreek heeft gekozen, werkt op elektriciteit. Aardgas is in verhouding duur, het propaangas waarvan tot dusver gebruik werd gemaakt ook. Per jaar is door het LG warmtepompsysteem een besparing van 20.000 euro mogelijk op de energierekening. En dát is uiteraard goed voor het milieu. Sterker nog, het is zelfs zo milieuvriendelijk dat de overheid dit soort systemen subsidieert. Voor de gasten van de Paardekreek blijft het heerlijk vakantie vieren; het aansluiten van de warmtepompinstallatie heeft geen overlast veroorzaakt en het zwemplezier blijft gelijk. En de eigenaar van De Paardekreek? Die is zó over de LG te spreken dat de systemen ook voor de sanitair ruimtes op de camping zijn besteld.

Zwembad De Paardekreek met warmtepompsysteem

Warmtepompsysteem Zwembad De Paardekreek

LG warmtepompsysteem zwembad De Paardekreek

Zwembad De Paardekreek met LG warmtepompsysteem
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing
    Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing

    Locatie:
    HQ Roeselare
    Meensesteenweg 332
    8800 Roeselare,België

    Oplossing:

    LG videowall


    Achtergrond

    Nanopixel is een wereldspeler en marktleider op het vlak van 3D-visualisaties, interactieve toepassingen en marketing/sales tools voor de vastgoed-, industrie- en entertainmentsector. Nanopixel, verkozen tot KMO (kleine of middelgrote onderneming) van het jaar 2018 in West-Vlaanderen, creëert belevingen, tart de verbeelding met grensverleggende klantenervaringen die als het ware een ‘live’ ervaring simuleren van een product of dienst.

    De vijftig Nanopixel-medewerkers zijn stuk voor stuk experts in hun vakgebied. Nanopixel ontwikkelt high-end, fotorealistische, visuele ervaringen, zoals 3D-visualisaties, animatiefilms, VR-toepassingen, configurators en ga zo maar door. Alles wordt inhouse geproduceerd en is op en top Belgisch. Ook met de opvallende en atypische Nanopixel-kantoorruimtes bevestigen ze hun innovatieve visie: een ‘employee centered workspace’. Zonder twijfel een veelbelovende KMO met grote dromen om expansie naar het Midden-Oosten te realiseren. We ontmoetten Gauthier Creytens, digital marketeer en Rien Verbrugghe, Marketing Manager bij Nanopixel.

    Uitdaging

    We bouwden aan configurators en streefden er naar om één handige salestool te ontwikkelen voor onze klanten: high-end projectontwikkelaars zoals Vastgoed Degroote, ontwikkelaar van de ‘SKY towers’ en ION met 'waterfont'. Dat is veel efficiënter dan telkens een nieuwe oplossing op maat te creëren. Daarom ontwikkelden we ‘SHOWREAL’, een innovatieve verkooptool met een vlak touchscreen gecombineerd met een design videowall. Die totaaloplossing, hardware en software met strakke vormgeving maakt het verschil waardoor we projectontwikkelaars helpen om beter en makkelijker te verkopen. Nanopixel vindt het belangrijk om ook echt een totaaloplossing te bieden in plaats van enkel een softwareoplossing waarbij de projectontwikkelaar zelf nog op zoek moet naar een geschikte monitor. Daarom zochten we zelf naar de juiste monitoren met een strakke en minimalistische vormgeving.

    Oplossing

    We kozen voor de professionele displays van LG, large format displays. Ons oog viel op twee designoplossingen van LG. De eerste is de videowall-oplossing, schermen met een heel dunne, haast onzichtbare rand van 0,9 mm. Deze monitoren hebben de dunste rand die momenteel op de markt beschikbaar is. We kozen ook voor een tweede oplossing van LG, een 86 inch-scherm of één groot scherm van 98 inch die meer dan twee meter breed is. Dat is echt immens groot!

    De selectie

    De keuze voor LG als een innovatieve wereldspeler op de markt met professionele oplossingen lag voor de hand. Een videowall bouw je niet op met monitoren voor de ‘consumer’ markt. LG is sterk in flexibiliteit, in de ondersteuning en in het design. Je hebt specifieke competenties nodig om de kleuren van deze monitoren te kalibreren. LG zorgde voor een grondige opleiding van de Nanopixel-medewerkers die zo, op hun beurt, de high-end projectontwikkelaars ontzorgen.

    Voordeel

    De resolutie van de LG-schermen zijn uitzonderlijk hoog met 4K. De LG-videowall is dus vier keer full HD. Hoge beeldkwaliteit is tegenwoordig de norm in deze beeldmaatschappij. Zeker bij de verkoop van high-end vastgoed speelt dat een grote rol. Die beeldkwaliteit moet dan top zijn. Dankzij de LG ‘Daisy Chain’ oplossing kunnen we bovendien de verschillende monitoren moeiteloos met slechts één inputbron verbinden. Hiermee vermijden we de kostprijs van een extra videowall processor.

     


     

     

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Golden Tulip Jagerhorst
    Golden Tulip Jagerhorst kiest voor LG Multi F-DX-systemen met cassette- en kanaalunits
    Hotel Jagershorst is een luxe viersterrenhotel waar service hoog in het vaandel staat. Tussen faciliteiten als een sauna, welness-centrum en fi tnessruimte, mocht een gedegen airconditioning dan ook eigenlijk niet ontbreken. Aan LG de uitdaging een comfortabel klimaat voor de hotelgasten te creëren met een systeem dat in staat is te koelen en te verwarmen.
Privacy Policy