Hotelkamer Hotel The Roosevelt

The Roosevelt kiest voor LG airco's in stijl

15-06-2015
The Roosevelt logo

Location:

Nieuwe Burg 42
4331 AH Middelburg

Boutique Hotel The Roosevelt

Solution:

LG ArtCool

Hotelkamer The Roosevelt

Achtergrond

Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.  

Uitdaging

The Roosevelt zetelt in een gemeentelijk monument. Veel van de oorspronkelijke unieke details, zoals de natuurstenen vloer en de gewelfde plafonds, zijn bewaard gebleven. Maar om van een kantoor een hotel te maken, moest er wel een goed doordacht plan worden gemaakt. Hoe anders richt je 28 badkamers in, 28 slaapkamers, een hotelbar en een restaurant? Ook over de uitvoering ervan is zorgvuldig overleg geweest. Details moesten bewaard blijven, standaard-kamers zijn er niet omdat iedere ruimte anders is. Sommige kamers zijn hoog, waardoor gewerkt is met vides: boven is een slaapgedeelte, beneden de leefruimte en de badkamer.  

Oplossing

Omdat de eigenaren alles tot in detail hebben laten uitvoeren en hun gasten een zo aangenaam mogelijk verblijf willen aanbieden, moest in de kamers met hoge plafonds een airco komen. Warmte trekt omhoog, en op de vides staan de bedden. Juist omdat zoveel aandacht is besteed aan de aankleding van de hotelkamers, was een standaard airco niet aan de orde. Hotel The Roosevelt koos voor designairco’s van LG. Deze units zorgen voor een comfortabel binnenklimaat en verfraaien bovendien de ruimtes door het mooie design.

Voordeel

LG leverde zogeheten Picture-change units. Deze zijn netjes geïnstalleerd en mooi weggewerkt in de ruimte.
Op de airco’s wisselen kunstwerken van Gustav Klimt elkaar af. Desgewenst kan Hotel The Roosevelt zelf afbeeldingen tonen op de airco’s van bijvoorbeeld de menukaart, bezienswaardigheden in de buurt of het hotel-logo.

Naast dit alles zijn de LG-airco’s energiebesparend waardoor de energierekening een stuk lager is dan als er een conventioneel systeem zou zijn gebruikt. Meer dan een win-win project dus!




Hotel The Roosevelt Middelburg

Hotelkamer met airco Hotel The Roosevelt

Restaurant Hotel The Roosevelt

Hotelkamer Hotel The Roosevelt
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    Open deuren mogelijk voor Kruidvat met LG
    Winkelketen Kruidvat trekt niet alleen mensen die op zoek zijn naar voordelige beauty-, verzorgings- en gezondheidsproducten, maar ook diegenen die graag verrast willen worden. Zij komen af op de producten die je gewoonlijk niet zo snel in een drogisterij vindt, zoals speelgoed, kleding en decoratieve producten voor in huis. Veel van deze klanten lopen in een opwelling de winkel binnen, om dan - na enig rondneuzen - met de leukste dingen weer naar buiten te lopen.
    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    The Roosevelt kiest voor LG airco's in stijl
    Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.  
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

Privacy Policy