Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

01-07-2013

 

Ziggodome logo

LG Displays Ziggodome

Achtergrond

Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.

Uitdaging

Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie: dat zijn de kernwoorden van Ziggo Dome. LG en Ziggo Dome wilden deze kernwoorden terug laten komen in hun uitingen. Beeldschermen moesten dus meer zijn dan alleen schermen met bewegende beelden erop. Bovendien wilden ze LG’s slogan Life’s Good gebruiken om een belevenis te creëren. Want een ruimte waar dagelijks soms duizenden mensen langs open en jaarlijks zelfs ruim een miljoen, die wil je natuurlijk optimaal benutten door het publiek het beste van het beste te bieden.

Oplossing

LG kwam met twee enorme social media walls. Deze hangen op de eerste ring en bestaan beiden uit 16 LG LED-schermen. Op de schermen zien bezoekers van de Ziggo Dome de laatste tweets van artiesten, maar ook van zichzelf en andere bezoekers. In de LG Life’s Good Zone kunnen bezoekers 3D televisie beleven en rustig bellen in een van de zogenoemde silent booths. Verder hangen verspreid door de Ziggo Dome LG LED-schermen. Bij de bar tonen ze bijvoorbeeld de menukaart en de prijzen en vertonen ze commercials van horeca-partners. Op andere plekken, bijvoorbeeld ruimtes waar mensen vaak wachten voor ze de zaal in kunnen, hangen schermen waarop entertainment wordt afgespeeld en up-to-date informatie wordt vertoond. Bijvoorbeeld over het komende programma en de agenda voor de rest van het jaar. Maar bijvoorbeeld ook de vertrektijden van de treinen als mensen de zaal weer verlaten na afloop van een concert. Dát is de toegevoegde waarde van een beeldscherm boven een poster.

Voordeel

LG en Ziggo Dome bundelden hun krachten en daarvan hebben zowel commerciële partners als bezoekers van Ziggo Dome profijt. De schermen bieden partners een boeiende, multimediale manier om hun producten te tonen. Bezoekers worden vermaakt, op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes en aangespoord om interactief mee te doen. Bijvoorbeeld door een tweet achter te laten op de LG social media wall. LG laat zien wat hun slogan Life’s Good werkelijk inhoudt door een relaxte en innovatieve plek te creëren in de concerthal. Ziggo Dome doet waar ze voor staat: het beste tonen op het gebied van beeld, geluid, stijl en technologie.


Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

Privacy Policy