Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

01-07-2013

 

Ziggodome logo

LG Displays Ziggodome

Achtergrond

Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.

Uitdaging

Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie: dat zijn de kernwoorden van Ziggo Dome. LG en Ziggo Dome wilden deze kernwoorden terug laten komen in hun uitingen. Beeldschermen moesten dus meer zijn dan alleen schermen met bewegende beelden erop. Bovendien wilden ze LG’s slogan Life’s Good gebruiken om een belevenis te creëren. Want een ruimte waar dagelijks soms duizenden mensen langs open en jaarlijks zelfs ruim een miljoen, die wil je natuurlijk optimaal benutten door het publiek het beste van het beste te bieden.

Oplossing

LG kwam met twee enorme social media walls. Deze hangen op de eerste ring en bestaan beiden uit 16 LG LED-schermen. Op de schermen zien bezoekers van de Ziggo Dome de laatste tweets van artiesten, maar ook van zichzelf en andere bezoekers. In de LG Life’s Good Zone kunnen bezoekers 3D televisie beleven en rustig bellen in een van de zogenoemde silent booths. Verder hangen verspreid door de Ziggo Dome LG LED-schermen. Bij de bar tonen ze bijvoorbeeld de menukaart en de prijzen en vertonen ze commercials van horeca-partners. Op andere plekken, bijvoorbeeld ruimtes waar mensen vaak wachten voor ze de zaal in kunnen, hangen schermen waarop entertainment wordt afgespeeld en up-to-date informatie wordt vertoond. Bijvoorbeeld over het komende programma en de agenda voor de rest van het jaar. Maar bijvoorbeeld ook de vertrektijden van de treinen als mensen de zaal weer verlaten na afloop van een concert. Dát is de toegevoegde waarde van een beeldscherm boven een poster.

Voordeel

LG en Ziggo Dome bundelden hun krachten en daarvan hebben zowel commerciële partners als bezoekers van Ziggo Dome profijt. De schermen bieden partners een boeiende, multimediale manier om hun producten te tonen. Bezoekers worden vermaakt, op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes en aangespoord om interactief mee te doen. Bijvoorbeeld door een tweet achter te laten op de LG social media wall. LG laat zien wat hun slogan Life’s Good werkelijk inhoudt door een relaxte en innovatieve plek te creëren in de concerthal. Ziggo Dome doet waar ze voor staat: het beste tonen op het gebied van beeld, geluid, stijl en technologie.


Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG
    Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG


    Location:
    Vogel's
    Hondsruglaan 93
    5628 DB Eindhoven


    Solution:

    LG Displays - 29UM68

     

    Alle 100 medewerkers van Vogel's beschikken nu over een LG display met ingebouwde speaker. Deze schermen bieden de medewerkers de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma's te draaien die nodig zijn voor hun werkzaamheden. Het grote schermoppervlak, de features en de kwaliteit van LG waren de redenen om te kiezen voor deze displays.

    Achtergrond

    Vogel’s is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd verschillende producten met betrekking tot het bevestigen van audio- en videoapparaten produceert. Vogel’s is actief in zowel de B2B als de B2C markt. De producten van Vogel’s worden onder andere gebruikt door hotels, conferentiecentra en vliegvelden.

    Uitdaging

    Onlangs heeft Vogel’s hun bedrijfspand gerenoveerd, waarbij tevens een deel van de oude monitoren van medewerkers zouden worden vervangen. Onder veel medewerkers leefde op dat moment al de behoefte aan meer schermoppervlak om hun werkzaamheden op uit te voeren, waardoor sommige medewerkers met meerdere displays begonnen te werken. Dit gaf problemen met andere hardware en de kantoortuin oogde door bekabeling en deze extra beeldschermen rommelig. Vogel’s ging daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om medewerkers meer schermoppervlak te bieden, zonder dat ze hier een tweede beeldscherm op hun bureau nodig hadden.

    Oplossing

    In de zoektocht naar het juiste display-model stelde Vogels een eisenpakket op. Het moest voor de medewerker mogelijk worden om op één enkele display alle benodigde werkapplicaties overzichtelijk open te hebben staan. Daarnaast moest de nieuwe display een ingebouwde speaker bevatten. Vrijwel direct kwam Vogel’s bij een aantal fabrikanten terecht die de juiste displays konden leveren. LG bleek al gauw als beste uit de bus te komen. Een aantal displays van LG zijn vervolgens getest door een selecte groep medewerkers. Op basis van de feedback die zij verschaften, besloot Vogel’s voor iedere medewerker een 29UM68 display aan te schaffen, waardoor er in totaal honderd werden besteld.

    “LG is voor onze eigen business sowieso een belangrijke producent voor displays en televisies voor de consumentenmarkt”, zegt Erwin Nieuwendijk, manager ICT bij Vogel’s. “Op ons kantoor gebruiken we bovendien al verschillende displays van LG. Ook gebruiken we displays van LG in onze showroom om de kwaliteit van onze beugels te tonen aan onze businesspartners. Op basis van onze ervaring in dit vakgebied is het dan ook niet verwonderlijk dat we bij LG uit zijn gekomen.”

    Voordeel

    De schermen bieden de medewerkers van Vogel’s de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma’s te draaien die ze voor hun werkzaamheden nodig hebben. Behalve standaard Microsoft Office-programma’s, worden tevens programma’s die order- en logistieke processen beheren, gebruikt. De 21:9 afmeting helpt hierbij; medewerkers kunnen bijvoorbeeld ook producten die ze ontwerpen alle kanten op laten draaien, zonder dat dit problemen oplevert vanwege een te klein schermoppervlak.

    “LG heeft bij ons een goede naam als het gaat om de kwaliteit van schermen”, vervolgt Nieuwendijk. “Wat dat betreft was de optelsom snel gemaakt. De combinatie van de afmeting (21:9) van het scherm, wat niet door elke fabrikant wordt geleverd, de features van het scherm zoals de ingebouwde speaker en de standaardkwaliteit van LG, heeft ons vrij snel de keuze voor LG doen maken.”

    Vogel’s nam de beslissing om alle oude schermen in één keer te vervangen door de displays van LG. Dit bood tevens een uniform beeld van de kantoortuin. Door de verbouwing kreeg Vogel’s een open kantoortuin, waardoor klanten medewerkers konden zien zitten. Vogel’s wilde een uniform aanzicht van bureaus en apparatuur. De schermen vallen hierin bijzonder op. “Het oog wil ook wat en dit straalt rust en professionaliteit uit naar onze klanten. De schermen zijn daar een integraal onderdeel van”, aldus Nieuwendijk.

    Meer informatie:

    LG 29UM68: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29UM68-P-21-9-ips-monitor
    Vogel’s: http://www.vogels.com/





     

    • Maisons du Monde Doornik kiest voor LG Multi V IV
    Maisons du Monde Doornik kiest voor twee LG Multi V IV warmtepompsystemen die koelen en verwarmen
    Sinds februari 2016 is het nieuwe winkelcentrum “Les Bastions” in Doornik geopend. Hier kunnen 11 nieuwe winkels terecht met een totale winkeloppervlakte van maar liefst 10.000 vierkante meter. Ook Maisons du Monde heeft hier sinds kort een vestiging.
    • Hotelgasten van top tot teen verzorgd bij Inter Scaldes
    Hotelgasten van top tot teen verzorgd bij Inter Scaldes
    Hotel/restaurant Inter Scaldes is befaamd om de goede verzorging die het zijn gasten biedt. Op culinair gebied doordat Jannis Brevet, Patron-Cuisinier, zijn gasten alleen het beste voorschotelt: voornamelijk Zeeuwse producten zoals mosselen, zeebaars Oosterschelde kreeft en oesters of zuiglam. Maar ook als hotelier gaat Brevet tot het uiterste zodat een bezoek aan Inter Scaldes een ervaring is om nog heel lang te onthouden.
Privacy Policy