Displays Kassa bij Carrefour Market

Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage

16-07-2015
Carrefour Market logo

Location:

Carrefour Market vestigingen België

Carrefour Market

Solution:

LG Digital Signage CIMS Systeem

Displays versafdeling Carrefour Market

Achtergrond

De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

Uitdaging

Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

Oplossing

Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

Doordachte strategie

Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

Nummeringssysteem

Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

CIMS-systeem

„De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

Voordeel

Nummeringssysteem

“Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

CIMS-systeem

Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
„Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

Modern en efficiënt

Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










Displays kassa Carrefour Market

Displays ingang Carrefour Market

Display versafdeling Carrefour Market

Displays Kassa bij Carrefour Market
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Digitale menuschermen bij KFC
    Digitale menuschermen bij KFC


    Location:
    Meerdere locaties in Nederland

    Solution:

    LG Displays

    Het is een “secret recipe”, maar de presentatie ervan wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Alle nieuwe en te verbouwen KFC’s zullen vanaf nu hun uitgebreide menu’s en aanbiedingen gaan vertonen via digitale menuborden van LG, met software van Gauddi.

    Achtergrond

    In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC 52 restaurants in Nederland en hebben zij de ambitie om nog veel meer restaurants te openen. En daarbij vervult LG met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de Gauddi webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

    Uitdaging

    Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Onze schermen met geïntegreerde mediaspeler hebben een speciale coating waardoor deze externe factoren geen schijn van kans maken.

    Oplossing

    KFC heeft gekozen voor zes LG webOS monitoren (LG 43SM5KB) waarbij de digitale menu borden, zonder externe mediaspelers, on-line worden aangestuurd. De monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om de menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content wordt centraal geregeld door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

    Voordeel

    De speciale coating van onze schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan. 

    Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.



    • Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Energiezuinige wandmodellen in de verschillende ruimtes zorgen voor een tochtvrij binnenklimaat
    Carglass is specialist op het gebied van autoruitschade. Ze vervangen autoruiten van de meest uiteenlopende modellen en merken auto’s. Doordat ze samen werken met de meeste verzekerings- en leasemaatschappijen in Nederland, kan Carglass gemakkelijk de financiële afhandeling voor haar klanten regelen. 
    • Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris
    Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris

    Location:
    JJL
    Kantoorgebouw Atrium
    Parnassusweg 727
    1077 DG Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions


    Achtergrond

    JLL is een financiële en professionele dienstverlener gespecialiseerd in vastgoed. Ze voorzien in alle vastgoedwensen van lokale, regionale en wereldwijde klanten. Ze helpen organisaties bij het optimaal benutten van vastgoed, het verhogen van de productiviteit van medewerkers, het verbeteren van werkplekken en het toekomstgericht maken en houden van de vastgoedportefeuilles. In Nederland werken er meer dan 200 werknemers vanuit Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Wereldwijd werken er circa 80.000 medewerkers bij JLL in meer dan 80 landen. JLL heeft een nieuw hoofdkantoor geopend in Amsterdam. De dochteronderneming van JLL is Tétris Design & Build. Zij zijn ook in het kantoor gevestigd. Tétris is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en inrichten van bedrijfsruimtes. Zij zijn verantwoordelijk geweest voor het kantoorinterieur van het nieuwe hoofdkantoor.

    Uitdaging

    Om de ideale werkomgeving te creëren voor medewerkers is bij het ontwerp van een nieuw hoofdkantoor kritisch gekeken naar inrichting van de werkplekken. JLL heeft er bewust voor gekozen om de overstap te maken naar een kleiner werkblad van 140 cm breed en 80 cm diep. Bij iedere werkplek waren twee rechte monitoren geïnstalleerd. Deze monitoren pasten niet meer bij het nieuwe interieur, dus is JLL de zoektocht gestart naar een nieuw model. De monitoren moesten voldoen aan verschillende eisen. Zo zou één monitor de functionaliteit van twee of drie schermen moeten vervangen. Daarnaast was het belangrijk dat de resolutie hoog was. Er werken bij Tétris Design & Build architecten en designers en voor hen is het belangrijk dat visualisaties perfect worden vertoond. Het nieuwe pand bracht ook een uitdaging met zich mee. Er is veel daglicht aanwezig, dus was het belangrijk dat de monitoren niet zouden reflecteren.

    Oplossing

    JLL vindt het belangrijk om uit te stralen dat er aandacht is besteed aan iedere individuele werkplek. Alle werkplekken zijn opnieuw ingericht, met onder andere nieuwe bureaus en nieuw tapijt. Eén groot UltraWide scherm heeft een nettere uitstraling dan twee of drie kleinere schermen. Er is daarom gekozen voor de LG 34UC98-W. Dit UltraWide scherm geeft met de split screen-software de mogelijkheid om één monitor in vier verschillende schermen op te delen. Hierdoor kunnen verschillende programma’s tegelijkertijd op één monitor worden gebruikt en is er dus nog maar één monitor nodig. De LG UltraWide monitoren zijn daardoor perfect voor multitasken. De curve van de LG 34UC98-W is vrij groot en je bevindt je als het ware in een soort cockpit. Door de ronde vorm blijft de content voor je ogen. Hierdoor worden er minder nekbewegingen gemaakt en is de werkplek ergonomisch verantwoord.

    JLL heeft drie monitoren van verschillende leveranciers met elkaar vergeleken. Tétris heeft bovendien vanuit een design oogpunt gekeken naar de monitoren. “Het nieuwe gebouw heeft ronde hoeken. Ons doel was om met het interieur een relatie aan te gaan met de buitenkant van het gebouw. Ronde hoeken zijn menselijker en natuurlijker en dit willen wij ook terug laten komen in ons interieur”, vertelt Niels Kramer, interieurarchitect bij Tétris Design & Build. “De LG 34UC98-W past met zijn ronde vorm perfect bij het interieur. Vanuit JLL is ook gekeken naar de praktische kant. Wat is de huidige invulling van de werkplek? Wat is de wens van de gebruiker?” De afdeling taxatie had interesse in een derde monitor. “Als we een derde monitor zouden toevoegen, krijg je een afbakening waarbij je geen contact meer hebt met collega’s. Dit wilden we uiteraard voorkomen, omdat het anders een bos van monitoren zou worden”, verklaart Danny van Kempen, Service Delivery Manager bij JLL Benelux. “De drie verschillende monitoren zijn voorgelegd bij de stuurgroep. De stuurgroep is door de interieurarchitect geadviseerd over de materialen en uitstraling die bij de ambities van JLL passen. De stuurgroep heeft gekozen voor de LG-monitoren vanwege de ergonomische voordelen en de uitstraling. “De ronde vormen passen goed bij de menselijke toon in onze organisatie en daar passen deze schermen perfect bij”, vertelt Reynout Vroegop, CFO en COO bij JLL Nederland. De ervaren system integrator 2.Orange verzorgde een perfecte installatie en hoogwaardige afwerking van het gehele project.

    Niels Kramer: “Het is een echte eyecatcher voor alle klanten die we op bezoek krijgen. Iedereen zegt er wel iets over, het valt echt op. De monitor omarmt je werkplek”. JLL heeft de monitoren 1,5 maand getest en in deze testperiode was er al een verbetering van de productiviteit zichtbaar. 

    Voordeel

    Het grootste voordeel van de LG 34UC98-W is de split screen-software. Dit maakt het zeer geschikt voor de kleinere werkbladen bij JLL. De ronde vorm van het beeldscherm zorgt er daarnaast voor dat er geen reflectie ontstaat. Vanwege een lagere hertz-verhouding heb je minder de neiging om met je ogen te knipperen, waardoor medewerkers minder snel energie verliezen en zich langer kunnen concentreren op het scherm.

    “We hebben er bewust voor gekozen om andere monitoren in ons kantoor te plaatsen dan de standaard monitoren die in onze Europese kantoren worden gebruikt. Er ontstond wat weerstand vanuit onze IT- en inkoopafdeling in Europa. Het is mooi om te zien dat ze nu super enthousiast zijn en dat ze aan het inventariseren zijn of de monitoren de nieuwe standaard kunnen vormen voor heel Europa”, sluit Reynout Vroegop af. 


     


     




     

     

Privacy Policy