Displays Kassa bij Carrefour Market

Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage

16-07-2015
Carrefour Market logo

Location:

Carrefour Market vestigingen België

Carrefour Market

Solution:

LG Digital Signage CIMS Systeem

Displays versafdeling Carrefour Market

Achtergrond

De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

Uitdaging

Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

Oplossing

Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

Doordachte strategie

Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

Nummeringssysteem

Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

CIMS-systeem

„De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

Voordeel

Nummeringssysteem

“Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

CIMS-systeem

Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
„Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

Modern en efficiënt

Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










Displays kassa Carrefour Market

Displays ingang Carrefour Market

Display versafdeling Carrefour Market

Displays Kassa bij Carrefour Market
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
    Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
    Hotelketen Van der Valk wil haar gasten een perfecte ervaring bieden, vanaf het moment dat ze binnenkomen tot het moment dat ze het hotel verlaten. Dit gebeurt door middel van veel verschillende mogelijkheden en activiteiten rondom het hotel; van bijvoorbeeld extra weersinformatie in de omgeving tot de mogelijkheden voor roomservice op de kamer. Gasten willen echter wel graag op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten in en rondom het hotel. Om een goede gastervaring te bieden, is de informatievoorziening binnen het hotel van groot belang.
    • LG Smart tv’s versterken de positieve gastenbeleving in Thon Hotels
    LG Smart tv’s versterken de positieve gastenbeleving in Thon Hotels
    Maar liefst 7 hotels en appartementen van Thon Hotels in Brussel werden uitgerust met 1600 LG Smart tv-schermen. Dit gecombineerd met een vernieuwde IPTV oplossing met mogelijkheid tot supersnel streamen vanaf laptop, tablet of smartphone. Met als resultaat een nóg positievere hotelbeleving.
    • Zwembad De Paardekreek met LG warmtepompsysteem
    Zwembad De Paardekreek milieuvriendelijk verwarmd
    ACHTERGROND
    Comfortabel, luxueus en milieuvriendelijk lijken niet bij elkaar te horen. In het prachtige vakantieoord De Paardekreek aan het Veerse meer, zijn deze waarden echter gewoon met elkaar verweven nu de waterspeeltuin (zwembad en de gebruikersruimten) op een ‘groene’ manier worden verwarmd. In het buitengebied is het niet mogelijk om aangesloten te worden op de reguliere aardgasaansluiting. Tot nu toe gebruikte De Paardekreek het kostbare propaangas om te villa’s, campingplekken en gebruikersruimtes te verwarmen.
Privacy Policy