Best Western Premier Hotel Weinebrugge kiest voor LG ProCentric

Best Western Premier Hotel Weinebrugge kiest voor LG ProCentric

16-07-2015

 Best Western logo

 

Best Western Premier Hotel Weinebrugge

Location:

Leikendreef, Brugge

 

 

 

Achtergrond

Op slechts 500 meter van de autostrade, aan de ingang van de kalmte en de rust van het Tillegembos ligt Best Western Premier Weinebrugge. 
Het pittoreske centrum van Brugge ligt slechts op 3 kilometer, hiervoor biedt het hotel op bepaalde uren een shuttle dienst aan. Met een grote parkeerruimte en op een gemakkelijk te bereiken locatie, is dit de ideale plek voor al uw samenkomsten.

Het is ook de ideale uitvalsbasis voor uitstappen naar de Belgische kust (Nieuwpoort, Oostende, de Haan, Knokke, ... op een half uur rijden), Flanders Fields (op een veertigtal minuten) en Gent (op een halfuur afstand). Buiten de 35 exclusieve kamers is er een gekend restaurant, een gezellige bar en enkele zalen voor feesten en seminaries.

Uitdaging

Best Western Premier Hotel Weinebrugge heeft zijn capaciteit uitgebreid met een tiental kamers in een volledig nieuw opgetrokken bijgebouw. Deze uitbreiding is op een uitermate elegante manier uitgevoerd met een perfecte integratie met het bestaande gebouw tot gevolg.
Het bestaande gebouw heeft een coax infrastructuur liggen, maar de nieuwbouw werd voorzien van zowel UTP als coax. Dit zorgde voor een vraagstuk waar een keuze moest gemaakt worden welk netwerk zou gebruikt worden. 

Het hotel heeft de keuze gemaakt om een samenwerking aan te gaan Screen Services als System Integrator (www.screenservices.be).

Oplossing

Met dank aan de goede zorgen en begeleiding door Screen Services is er de keuze gemaakt om over het coaxial netwerk te werken met de Pro:Centric V server. Deze server is de ideale oplossing voor elk hotel dat geen nood heeft aan een full blown IPTV systeem, maar opteert voor een oplossing heeft met een dynamisch welkomscherm, een menu-structuur en weeroverzicht. 

Voordeel

De LG Pro:Centric oplossing biedt het antwoord op de vragen van elke hotelier op het vlak van HotelTV. De hotelier heeft de mogelijkheid om dit systeem te bewerken en aan te passen naar zijn/haar eigen wensen. Hierbij kan men zaken zoals tijd, datum, logo en nog veel meer integreren in het welkomscherm, maar ook 40 pagina’s aan informatie delen met de hotelgasten. Gasten krijgen bovendien de mogelijkheid om zelf een wekker in te stellen op een bepaald radio/TV kanaal op het uur naar keuze.

Tevens geeft het systeem ook de mogelijkheid om een infokanaal in te voeren rechtstreeks via de server, waardoor geen extra kosten moeten gemaakt worden aan extra modulatoren of alternatieve toevoegingen op het netwerk. 


 


Hotel TV op hotelkamer Best Western Premier Hotel Weinebrugge

Binnenplaats Best Western Premier Hotel Weinebrugge

 

Best Western Premier Hotel Weinebrugge kiest voor LG ProCentric
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
    Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
    Hotelketen Van der Valk wil haar gasten een perfecte ervaring bieden, vanaf het moment dat ze binnenkomen tot het moment dat ze het hotel verlaten. Dit gebeurt door middel van veel verschillende mogelijkheden en activiteiten rondom het hotel; van bijvoorbeeld extra weersinformatie in de omgeving tot de mogelijkheden voor roomservice op de kamer. Gasten willen echter wel graag op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten in en rondom het hotel. Om een goede gastervaring te bieden, is de informatievoorziening binnen het hotel van groot belang.
    • Librije's Hotel Zwolle
    Librije's Hotel Zwolle kiest voor LG Artcool
    Elk project heeft zijn eigen bijzondere verhaal. Zeker als het gaat om een gebouw met een rijke historie. Librije’s hotel in Zwolle bijvoorbeeld. Deze voormalige vrouwengevangenis het Spinhuis in Zwolle heeft een nieuwe bestemming gekregen: het stijlvolle vijfsterren Librije hotel. Het hotel is een verlengstuk van het met drie Michelin-sterren bekroonde gelijknamige restaurant. Luxe wordt de standaard in het hotel. “En daar hoort ook een aangename gevoelstemperatuur bij.” 
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

Privacy Policy