Hard Rock Café Amsterdam

Klimaat in Hardrock Café Amsterdam perfect geregeld door LG

08-09-2015



Location:

Hardrock Café
Amsterdam

Solution:
LG Klimaatsysteem



Achtergrond

Je zou iedere Nederlander die wel eens ergens ter wereld een biertje heeft gedronken bij een Hardrock Café niet te eten willen geven. De fameuze bars met authentieke items van wereldberoemde rock- en popsterren aan de wand, worden iedere dag door miljoenen gasten bezocht. Velen van hen nemen als aandenken een T-shirt uit de shop, met uiteraard de naam van de (wereld) stad waar ze waren, mee terug naar huis.

Het Hardrock Café in Amsterdam, waar onder andere een pet van Elvis en een gitaar van Lenny Kravitz te zien zijn, is een van de drukst bezochte plekken van onze hoofdstad. Niet alleen worden er de hele dag door ‘beer & burgers’ geserveerd, maar ook de ‘Rock Shop’ draait op volle toeren.

Uitdaging

Toeristen vanuit de hele wereld bezoeken, sinds het in 1999 de deuren opende, het Hardrock café in Amsterdam. De meesten van hen kopen een T-shirt, trui, beker, pin of een ander souvenir met het bekende logo. De zaak draait zó goed, dat uitbreiding geen overbodige luxe bleek. Dichtgaan vanwege een verbouwing was geen optie. De eigenaren wilden naast gewoon door-ondernemen, óók dat tijdens de verbouwing alles werd aangepakt, zodat de komende jaren zulk soort grondige projecten niet meer hoeven worden uitgevoerd.

Oplossing

Het concern stelt hoge kwaliteitseisen. Overal ter wereld wordt het Hardrock-concept tot in de puntjes doorgevoerd om overal dezelfde sfeer te creëren en de gasten overal dezelfde Hardrock-ervaring te laten beleven. Natuurlijk heeft dat alles te maken met de inrichting, de gastvrijheid, de aankleding, de drankjes en het eten, maar het letterlijke gevoel –lees het klimaat- is net zo belangrijk. Ook de temperatuur moet perfect zijn, zowel in de shop als in het restaurant. Niet verwonderlijk dus, dat het Hardrockcafé viel voor het klimaatsysteem van LG.

Voordeel

De LG-installateurs hebben ervoor gezorgd dat alles gewoon doordraaide tijdens de verbouwing. Ze leverden vakwerk-op-maat. De bezoekers en medewerkers hebben sindsdien de zekerheid van een perfecte (werk)temperatuur met een zeer laag geluidsniveau. De eigenaren hebben de zekerheid van een super de luxe klimaatoplossing: energiezuinig, geluidsarm met een perfect design voor een prima prijs.






Hard Rock Café Amsterdam
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Een comfortabel klimaat in hotel De Gravin
    Een comfortabel klimaat in hotel De Gravin
    In een boutique hotel zijn comfort en looks belangrijk. Hotel De Gravin is gevestigd in een oud, sfeervol pand. Die nostalgische sfeer bleef tijdens de verbouwing behouden, maar wel aangevuld met moderne techniek, zoals een perfect werkend klimaatsysteem.
    • Winkelcentrum Gouwe Plein Waddinxveen
    Winkelcentrum Waddinxveen kiest voor LG
    ACHTERGROND
    Op de plek waar voorheen gevoetbald werd, prijkt in het Zuid-Hollandse Waddinxveen sinds eind vorig jaar een prachtig woon-winkelcentrum. Boetiekjes, grootwinkelbedrijven, horeca, luxe appartementengebouwen en eengezinswoningen zijn gecombineerd waardoor het dorp voor het eerst in de geschiedenis een echt centrum heeft. Van her- en der plukjes winkels en een supermarkt is geen sprake meer; Waddinxveen telt nu volgens onderzoek als een van de betere gemeenten om te wonen. Wat Youp van ’t Hek zong -never Waddinxveen- is helemaal achterhaald: op Het Gouwe Plein is het goed toeven.
Privacy Policy