Hard Rock Café Amsterdam

Klimaat in Hardrock Café Amsterdam perfect geregeld door LG

08-09-2015



Location:

Hardrock Café
Amsterdam

Solution:
LG Klimaatsysteem



Achtergrond

Je zou iedere Nederlander die wel eens ergens ter wereld een biertje heeft gedronken bij een Hardrock Café niet te eten willen geven. De fameuze bars met authentieke items van wereldberoemde rock- en popsterren aan de wand, worden iedere dag door miljoenen gasten bezocht. Velen van hen nemen als aandenken een T-shirt uit de shop, met uiteraard de naam van de (wereld) stad waar ze waren, mee terug naar huis.

Het Hardrock Café in Amsterdam, waar onder andere een pet van Elvis en een gitaar van Lenny Kravitz te zien zijn, is een van de drukst bezochte plekken van onze hoofdstad. Niet alleen worden er de hele dag door ‘beer & burgers’ geserveerd, maar ook de ‘Rock Shop’ draait op volle toeren.

Uitdaging

Toeristen vanuit de hele wereld bezoeken, sinds het in 1999 de deuren opende, het Hardrock café in Amsterdam. De meesten van hen kopen een T-shirt, trui, beker, pin of een ander souvenir met het bekende logo. De zaak draait zó goed, dat uitbreiding geen overbodige luxe bleek. Dichtgaan vanwege een verbouwing was geen optie. De eigenaren wilden naast gewoon door-ondernemen, óók dat tijdens de verbouwing alles werd aangepakt, zodat de komende jaren zulk soort grondige projecten niet meer hoeven worden uitgevoerd.

Oplossing

Het concern stelt hoge kwaliteitseisen. Overal ter wereld wordt het Hardrock-concept tot in de puntjes doorgevoerd om overal dezelfde sfeer te creëren en de gasten overal dezelfde Hardrock-ervaring te laten beleven. Natuurlijk heeft dat alles te maken met de inrichting, de gastvrijheid, de aankleding, de drankjes en het eten, maar het letterlijke gevoel –lees het klimaat- is net zo belangrijk. Ook de temperatuur moet perfect zijn, zowel in de shop als in het restaurant. Niet verwonderlijk dus, dat het Hardrockcafé viel voor het klimaatsysteem van LG.

Voordeel

De LG-installateurs hebben ervoor gezorgd dat alles gewoon doordraaide tijdens de verbouwing. Ze leverden vakwerk-op-maat. De bezoekers en medewerkers hebben sindsdien de zekerheid van een perfecte (werk)temperatuur met een zeer laag geluidsniveau. De eigenaren hebben de zekerheid van een super de luxe klimaatoplossing: energiezuinig, geluidsarm met een perfect design voor een prima prijs.






Hard Rock Café Amsterdam
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    LG Airco units koelen en verwarmen het Good Hotel Amsterdam
    Good Hotel Amsterdam

    Location:
    Good Hotel Amsterdam
    Westerdoksdijk 38
    1013 BH Amsterdam


    Solution:

    LG Multi V

    LG Multi V bij Good Hotel Amsterdam

     

    In alle hotelkamers van deze voormalige bajesboot is de LG Multi V geplaatst. De techniek is in elk slaapvertrek weggewerkt, in tegenstelling tot de algemene ruimte waar is gekozen voor een industriële look met een kanaalunit. Deze energiezuinige klimaatoplossing is geschikt voor alle seizoenen, omdat het zowel koelt als verwarmt.

    Achtergrond

    Het Good Hotel Amsterdam is gevestigd in een voormalige bajesboot. De boot is omgebouwd tot een hotel en is sinds juni 2015 open voor gasten die op zoek zijn naar een bijzonder verblijf. Het hotel bestaat uit 144 kamers en heeft een restaurant, bar en een lobby. Het is een non-profit pop-up hotel met een modern interieur. In het hotel worden honderd werklozen opgeleid tijdens een stage, zodat ze ervaring op kunnen doen in de hotelbranche. Het Good Hotel Amsterdam is dus niet zomaar een hotel, maar een hotel dat is ontstaan vanuit filantropisch oogpunt.

    Uitdaging

    Het schip is natuurlijk van staal gemaakt en daarom was het een uitdaging om het leidingwerk te maken in de bestaande boot. Er kan niet overal een leiding worden geplaatst en de maximale lengtes van de leidingen waren moeilijk te bepalen. Uiteindelijk is de installateur met een passende oplossing gekomen om vanuit buiten de bestaande locaties te bereiken

    Oplossing

    In alle hotelkamers zijn de klimaatsystemen van LG geplaatst. Boven de deur in het plafond van iedere kamer is de techniek toegepast. Elk slaapvertrek heeft dezelfde uitstraling, waarbij de techniek in alle hotelkamers is weggewerkt. Naast dat de airco’s in alle hotelkamers zijn geplaatst, zijn de units ook geïnstalleerd in de algemene ruimte waar de receptie, bar en de eetzaal zich bevinden. Daar is er gekozen voor andere types dan in de hotelkamers. In tegenstelling tot de hotelkamers koos het Good Hotel Amsterdam in de algemene ruimte voor een industriële look met een kanaalunit. De techniek van de klimaatsystemen is daar dus wel zichtbaar. Deze industriële uitstraling past erg mooi bij het tegenovergestelde strakke interieur van het hotel.

    Voordeel

    Met de LG Multi V kan het Good Hotel Amsterdam zowel worden gekoeld als verwarmd. Daarom is deze klimaatoplossing van LG zeer geschikt voor alle seizoenen. Het biedt de klant een energiezuinige oplossing voor verwarming in de winter en koeling in de zomer. De LG Multi V is een van de meest energiezuinige systemen in de markt. De prestaties van de Multi V zijn onlangs nog bevestigd door Eurovent. In dit artikel kunt u daar meer over lezen.

    Good Hotel Amsterdam | LG Multi V

    LG klimaatsysteem | Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel Amsterdam

    Good Hotel kiest voor LG Multi V

     

    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy