LG Digital Signage bij het Gelders Archief
LG Digital Signage - aula bij het Gelders Archief
LG Digital Signage entree bij het Gelders Archief

Een interactief kijkje in het Gelders Archief met LG Digital Signage

22-03-2016
Het Gelders Archief

Location:

Westervoortsedijk 67-D
6827 AT Arnhem

Solution:

LG Digital Signage


 LG Digital Signage aula Gelders Archief

 

Achtergrond

Het Gelders Archief beheert alle archieven en historische collecties van Gelderland. Deze archieven worden beschikbaar gesteld voor een breed publiek: zowel in de studiezaal als via het internet is het mogelijk om historisch materiaal in te zien. Al het historisch materiaal is uniek, want de originelen zijn doorgaans nergens anders te vinden. Bovendien zijn de archieven authentiek, omdat alle gegevens de authenticiteit waarborgen. Dit maakt het Gelders Archief erg bijzonder ten opzichte van bibliotheken.

Uitdaging

Ondanks de passie voor de historie, is het Gelders Archief erg vooruitstrevend. Dit ziet u terug in het moderne en energiezuinige gebouw. Ook op het gebied van technologie gaan ze mee met de tijd. Dit uit zich in een proactieve behulpzaamheid via social media en een actieve webcare. De klant staat altijd voorop en daarom willen ze de klanten op een professionele en geavanceerde manier bedienen: niet alleen online, maar ook in het gebouw zelf. Interactiviteit is echt iets van deze tijd en daar wilden ze graag iets mee doen. Het Gelders Archief wil haar klanten hartelijk ontvangen en een toegevoegde waarde bieden bij een bezoek aan het archief.

Oplossing

De LG Digital Signage oplossingen sluiten goed aan bij de wensen van het Gelders Archief. Er zijn twee gekoppelde videowalls geplaatst door onze installatiepartner Fidato. Beiden hebben een wallmonitor van 47 inch. Op deze videowalls wordt een presentatie van het archief weergegeven. Vanaf verschillende iPads kan er met de videowalls worden gepresenteerd, zowel individueel als in interactie. Dit maakt de ruimte tevens geschikt voor presentaties en interactie met groepen. De videowalls bieden diverse mogelijkheden wat betreft de weergave en uiteraard zijn alle verbindingen draadloos. Naast deze videowalls is er ook een aula die compleet is ingericht. De audiovisuele techniek heeft hierbij twee functies. Ten eerste is er een standaardtoepassing waarin alles is geautomatiseerd. Daarnaast is er een uitgebreide mogelijkheid met allerlei handmatige keuzes om het licht, beeld en geluid in te stellen. Dit is vooral geschikt voor een technicus die dit kan bedienen. In de open binnenkomst is voor een line array gekozen, waarmee het publiek wordt verrast met een geweldig geluid. Tot slot zijn er diverse vergaderruimten ingericht met de LG Digital Signage oplossingen.

Voordeel

De schermen bieden de bezoekers van het Gelders Archief echt iets extra’s. Een bezoek aan dit archiefgebouw is een totale beleving geworden voor de klant. Het gebouw waar je komt voor historie is nu in een modern jasje gestoken met de videowalls. De bezoeker wordt geïnformeerd door communicatie op de beeldschermen die zich door het gehele gebouw bevinden. Op deze manier wordt er een interactief kijkje in het archief gegeven. In vergelijking met andere historische verenigingen biedt dit een grote meerwaarde.










LG Digital Signage bij het Gelders Archief

LG Digital Signage aula bij het Gelders Archief

LG Digital Signage entree bij het Gelders Archief

LG Digital Signage bij het Gelders Archief
LG Digital Signage - aula bij het Gelders Archief
LG Digital Signage entree bij het Gelders Archief
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Zwembad De Paardekreek met LG warmtepompsysteem
    Zwembad De Paardekreek milieuvriendelijk verwarmd
    ACHTERGROND
    Comfortabel, luxueus en milieuvriendelijk lijken niet bij elkaar te horen. In het prachtige vakantieoord De Paardekreek aan het Veerse meer, zijn deze waarden echter gewoon met elkaar verweven nu de waterspeeltuin (zwembad en de gebruikersruimten) op een ‘groene’ manier worden verwarmd. In het buitengebied is het niet mogelijk om aangesloten te worden op de reguliere aardgasaansluiting. Tot nu toe gebruikte De Paardekreek het kostbare propaangas om te villa’s, campingplekken en gebruikersruimtes te verwarmen.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
    Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust


    Location:
    BP Honswijck
    Rijksweg A1 Muiden

    Solution:

    LG Displays

    Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

    Achtergrond

    Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

    Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

    Uitdaging

    De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

    Oplossing

    BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

    Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

    Voordeel

    Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

    Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

    Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




Privacy Policy