Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
Maisons du Monde - LG Multi V IV

LG Multi V IV warmtepomp met aangesloten cassettes en AC Smart Premium zorgen voor verwarming in de winkel

24-03-2016

Location:

Maisons du Monde
Antwerpse Steenweg 111
9080 Lochristi
België

Solution:

LG Multi V IV


 LG Multi V IV

 

Met de centrale sturing van de LG Multi V warmtepomp kan de gewenste temperatuur worden geprogrammeerd voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Ook wordt hiermee het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het luchtgordijn zorgt ervoor dat de koude lucht niet naar binnen komt. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

Achtergrond

Maisons du Monde is een meubelwinkel met circa 300 winkels in Europa. Ze bieden een ruime keuze aan exclusieve meubels en decoratieve voorwerpen voor verschillende stijlen voor in huis. Diverse smaken kunnen goed bij deze winkel terecht: van klassiek en romantisch tot excentriek en industrieel. De stijlen variëren enorm en daarom kunnen klanten vanuit het hele land goed bij ons terecht.

Uitdaging

De nieuwe winkel van Maisons du Monde in Lochristi is geopend in het najaar van 2015 en heeft een oppervlakte van 1500 vierkante meter, inclusief het magazijn en de sociale ruimten. Het was dus echt een uitdaging om het totale oppervlak goed te verwarmen in de koude wintermaanden en te verkoelen in de hete zomers.

Oplossing

Voor de verwarming heeft Maisons du Monde gekozen voor een LG Multi V IV warmtepomp van 112 kW, waarop cassettes zijn aangesloten om de winkel te verwarmen. Het magazijn wordt verwarmd met een kanaalunit en de sociale ruimte met een wandmodel. Om een grotere energiebesparing te realiseren is er een luchtgordijn aan de voordeur aangesloten op een aparte warmtepomp. Dit luchtgordijn zorgt er namelijk voor dat de koude buitenlucht niet naar binnenkomt en dat de warmte in de winkel blijft.

Voordeel

De warmtepomp is aangesloten op een AC Smart Premium. Dit is een centrale sturing waarbij de gewenste temperatuur geprogrammeerd wordt voor de winkel, het magazijn en de sociale ruimte. Via de centrale sturing, AC Smart Premium, wordt het energiebeleid in de winkel geoptimaliseerd. Het is erg handig dat de jaarprogrammatie rekening houdt met de dagen waarop de winkel is gesloten, zodat de comforttemperatuur bewust wordt verlaagd.










Maisons du Monde kiest voor LG Multi V IV

LG Multi V IV bij Maisons du Monde

LG Multi V IV bij Maisons du Monde

Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
Maisons du Monde - LG Multi V IV
...

Deel dit:

LG Airco offerte aanvragen

Welkom bij LG Climate Solutions. Wij bieden u duurzame en moderne aircosystemen voor in uw woonkamer, slaapkamer of kantoor. Op deze pagina kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen voor het installeren en monteren van één van onze stijlvolle LG airco’s.

klik hier voor meer informatie 

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV
    Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV


    Location:
    Worldhotel Wings Rotterdam
    Rotterdam Airportplein 55
    3045 AP Rotterdam


    Solution:

    LG Pro:Centric Smart Hotel TV

     

    In alle hotelkamers van het Worldhotel Wings in Rotterdam zijn er LG Pro:Centric Smart Hotel TV's geplaatst. Hiernaast zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze Smart Hotel TV's. Deze televisies zijn speciaal ontworpen voor een tweede scherm. De gasten kunnen zo dus heel gemakkelijk video's van hun smartphone, tablet of laptop af laten spelen op de grote Pro:Centric Smart TV. Ideaal!

    Achtergrond

    Het Worldhotel Wings in Rotterdam is gelegen op Rotterdam The Hague Airport en ligt op slechts 15 minuten afstand van het centrum van Rotterdam. Een verblijf aan dit hotel is dus ideaal te combineren met een vakantie of zakelijke reis. De belangrijkste snelwegen zijn binnen handbereik en daarnaast zijn er diverse toeristische attracties erg dichtbij, zoals de Markthal en de Keukenhof. Het hotel beschikt over 134 prachtige kamers en 39 vergaderruimtes. Dit maakt het hotel geschikt om te vergaderen met zakelijke relaties en tevens om te genieten van een heerlijke nachtrust en geweldig uitzicht.

    Uitdaging

    Gastvrijheid vindt het Worldhotel Wings Rotterdam erg belangrijk voor haar gasten en de LG Hotel TV’s dragen hier zeker aan bij. Het model waarvoor is gekozen creëert een totale beleving in de hotelkamer. Alle diensten van het hotel kunnen nu gecombineerd worden met internet en applicaties.

    Oplossing

    Verdeeld over het gehele hotel is er gekozen voor een LG oplossing. De LG Pro:Centric Smart Hotel TV is geplaatst in elke hotelkamer. Het hotel heeft gekozen voor het model LY760H van 42 inch. Naast de hotelkamers zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze mooie Smart Hotel TV’s. Een bijzondere ruimte in het Worldhotel Wings Rotterdam is de unieke sportsbar. Deze is speciaal geopend voor de echte sportliefhebbers. In het midden van de bar bij elke tafel zijn er Pro:Centric Smart Hotel TV’s geplaatst. Hier kan de gast voetbal of een andere sport kijken onder het genot van een heerlijk drankje.

    Voordeel

    Het model van de Pro:Centric Smart Hotel TV waar het hotel voor heeft gekozen, de 42LY760H, is speciaal ontworpen om te gebruiken voor een tweede scherm. Video’s op je smartphone, tablet of laptop kun je zo heel eenvoudig op de grote Pro:Centric Smart TV laten afspelen. In de huidige wereld ben je altijd online en houd je je vrienden op de hoogte van je belevenissen. De hotel TV’s van LG dragen hier zeker aan bij. Na een bezoek aan de Keukenhof in Rotterdam, kunnen de gasten direct al hun gemaakte foto’s met een smartphone op de televisie plaatsen. Via de Smart Hotel TV kunnen ze de foto’s zelfs meteen al delen met hun vrienden op social meda. Naast de diverse online mogelijkheden, heeft het nog meer voordelen voor zowel de gast als het hotel zelf. De gast wordt welkom geheten via deze Smart Hotel TV en daarnaast biedt het onder andere de volgende mogelijkheden: van Video on Demand en online uitchecken tot je e-mail bekijken op de grote Pro:Centric Smart TV en gemakkelijk betalen via je creditcard.





    • Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett (De Tuinen) kiest voor LG Synchro: één klimaatzone met meerdere binnenunits
    Holland & Barrett

    Location:
    Holland & Barrett
    Nieuwsteeg 18
    1621 ED Hoorn

    Solution:

    LG Synchrosysteem
    LG Cassettemodel
    LG Kanaalmodel

    LG Synchro bij Holland & Barrett

     

    Alle delen van dit airconditioningsysteem zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen. Het is geschikt om één klimaatzone te creëren en dit maakt het LG Synchrosysteem zeer geschikt voor de retail. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de zomer en verwarming in de winter. Een optimaal comfort voor de klanten en het personeel!

    Achtergrond

    Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een landelijke keten van gezondheidswinkels. Het assortiment is erg divers en varieert van homeopathische geneesmiddelen en sportvoeding tot natuurlijke verzorgingsproducten, relaxproducten, thee en kruiden. De medewerkers hebben veel verstand van gezondheid, verzorging en natuurlijke producten en geven je graag een persoonlijk en verantwoord advies. Holland & Barrett biedt in deze drukke wereld een gevoel van rust om even stil te staan bij je gezondheid.

    Uitdaging

    De uitdaging van dit project was om binnen een kort tijdsbestek een mooie installatie te maken. Tijdens de installatie van het LG klimaatsysteem was de winkel namelijk gewoon open. Het is onze partner gelukt om tijdens het winkelend publiek door te werken. Dit heeft geresulteerd in een snel en bovendien nauwkeurig opgeleverd project. Dit is mede te danken aan de keuze voor het synchrosysteem van LG. Doordat er minder materiaal nodig was kon de installateur sneller het systeem in bedrijf stellen.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een LG Synchrosysteem. Dit is een installatie waarbij meerdere binnendelen op één buitendeel worden aangesloten. In het geval van Holland & Barrett is er gekozen voor een buitenunit met twee binnendelen die in het winkelgedeelte zelf zijn geplaatst. Alle delen zijn gelijktijdig aan- of uit te schakelen, waardoor het LG Synchrosysteem uitermate geschikt is voor een winkelruimte zoals Holland & Barrett. Het concept van remodelling hebben we in de praktijk gebracht. Dit betekent dat eerst de complete winkel is leeggemaakt en dat vervolgens het nieuwe meubilair is neergezet. Daarna is het nieuwe plafond en de ledverlichting geplaatst en tot slot zijn de airconditioningsystemen aangepast naar de klimaatsystemen van LG.

    Voordeel

    Het LG Synchrosysteem is een energiezuinige klimaatoplossing die de klanten en het personeel een optimaal comfort bieden. Het LG klimaatsysteem biedt koeling in de warme maanden en verwarming in de winterperiode. Dit is erg prettig voor zowel het personeel dat de hele dag in de winkel staat als voor de klanten die een bezoekje brengen aan de winkel. Op het gebied van energiebesparing en comfort voldoet het aan alle wensen.

    Holland & Barrett kiest voor LG Synchro

    LG Synchro | Holland & Barrett

     

    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy