Veritas kiest voor LG Multi V IV
Veritas kiest voor LG Multi V IV
Veritas kiest voor LG Multi V IV

De LG Multi V Water maakt een flexibele opstelling mogelijk door het gebruik van water in plaats van lucht

18-04-2016
Veritas

Location:

Veritas Genval
Rue de Rixensart 57
1332 Rixensart
België

Solution:

LG Multi V IV


 LG Multi V IV

 

Hoe zorg je op een energiezuinige manier voor een aangenaam klimaat in de winkel? De oplossing is een LG Multi V Water systeem: een watergekoelde klimaatoplossing met een warmtepompfunctie. Een ander voordeel is dat de buitenunit in een technische ruimte staat, waardoor er geen capaciteitsverliezen optreden.

Achtergrond

Veritas is een winkel die gespecialiseerd is in diverse benodigdheden voor het breien van sjaals, maar ook het verkopen van onder andere hoeden, mutsen, sokken, panty’s, lingerie en tassen. Veritas biedt haar klanten een uitgebreid assortiment. In het najaar van 2015 heeft Veritas een vestiging geopend in het winkelcentrum Les Papeteries in Genval. Dit was de vroegere papierfabriek van verpakkings- en schildersbehangpapier, die sinds 1980 non-actief is. In dit nieuwe winkelcentrum zijn meer dan 20 winkels gevestigd.

Uitdaging

Voor Veritas is het erg belangrijk dat de winkel uitnodigend is voor de klanten. Ze heten de klanten graag van harte welkom en dat uiten ze door de deuren open te houden. De uitdaging hiervan is dat dit niet ten koste mag gaan van een prettig winkelklimaat. De deuren moeten dus open kunnen, terwijl dit het klimaat in de winkel niet mag verstoren. De klimaatsystemen van LG zijn hier de ideale oplossing voor.

Oplossing

Veritas kiest voor een LG Multi V Water systeem. Dit is een watergekoelde klimaatoplossing met een warmtepompfunctie. Door het gebruik van water in plaats van lucht als thermische bron, biedt dit systeem een zeer flexibele opstelling. De buitenunit met een vermogen van 44 kW is zeer compact en wordt binnen in een technische ruimte opgesteld. In de winkels is gekozen voor drie cassettes en één luchtgordijn. Dit luchtgordijn zorgt voor een gesloten barrière tussen het buiten- en binnenklimaat. Hierdoor kunnen klanten onbelemmerd de winkel binnenlopen, zonder dat er veel koude lucht mee naar binnen komt.

Voordeel

Bij de verschillende seizoensinvloeden treden er geen capaciteitsverliezen op en dat is een groot voordeel. De reden hiervoor is dat de buitenunit binnen in een technische ruimte staat. Hiermee kan Veritas op een energiezuinige manier zorgen voor een aangenaam klimaat in de winkel.










Veritas kiest voor LG Multi V IV

LG Multi V IV bij Veritas

 

Veritas kiest voor LG Multi V IV
Veritas kiest voor LG Multi V IV
Veritas kiest voor LG Multi V IV
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV
    Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV


    Location:
    Worldhotel Wings Rotterdam
    Rotterdam Airportplein 55
    3045 AP Rotterdam


    Solution:

    LG Pro:Centric Smart Hotel TV

     

    In alle hotelkamers van het Worldhotel Wings in Rotterdam zijn er LG Pro:Centric Smart Hotel TV's geplaatst. Hiernaast zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze Smart Hotel TV's. Deze televisies zijn speciaal ontworpen voor een tweede scherm. De gasten kunnen zo dus heel gemakkelijk video's van hun smartphone, tablet of laptop af laten spelen op de grote Pro:Centric Smart TV. Ideaal!

    Achtergrond

    Het Worldhotel Wings in Rotterdam is gelegen op Rotterdam The Hague Airport en ligt op slechts 15 minuten afstand van het centrum van Rotterdam. Een verblijf aan dit hotel is dus ideaal te combineren met een vakantie of zakelijke reis. De belangrijkste snelwegen zijn binnen handbereik en daarnaast zijn er diverse toeristische attracties erg dichtbij, zoals de Markthal en de Keukenhof. Het hotel beschikt over 134 prachtige kamers en 39 vergaderruimtes. Dit maakt het hotel geschikt om te vergaderen met zakelijke relaties en tevens om te genieten van een heerlijke nachtrust en geweldig uitzicht.

    Uitdaging

    Gastvrijheid vindt het Worldhotel Wings Rotterdam erg belangrijk voor haar gasten en de LG Hotel TV’s dragen hier zeker aan bij. Het model waarvoor is gekozen creëert een totale beleving in de hotelkamer. Alle diensten van het hotel kunnen nu gecombineerd worden met internet en applicaties.

    Oplossing

    Verdeeld over het gehele hotel is er gekozen voor een LG oplossing. De LG Pro:Centric Smart Hotel TV is geplaatst in elke hotelkamer. Het hotel heeft gekozen voor het model LY760H van 42 inch. Naast de hotelkamers zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze mooie Smart Hotel TV’s. Een bijzondere ruimte in het Worldhotel Wings Rotterdam is de unieke sportsbar. Deze is speciaal geopend voor de echte sportliefhebbers. In het midden van de bar bij elke tafel zijn er Pro:Centric Smart Hotel TV’s geplaatst. Hier kan de gast voetbal of een andere sport kijken onder het genot van een heerlijk drankje.

    Voordeel

    Het model van de Pro:Centric Smart Hotel TV waar het hotel voor heeft gekozen, de 42LY760H, is speciaal ontworpen om te gebruiken voor een tweede scherm. Video’s op je smartphone, tablet of laptop kun je zo heel eenvoudig op de grote Pro:Centric Smart TV laten afspelen. In de huidige wereld ben je altijd online en houd je je vrienden op de hoogte van je belevenissen. De hotel TV’s van LG dragen hier zeker aan bij. Na een bezoek aan de Keukenhof in Rotterdam, kunnen de gasten direct al hun gemaakte foto’s met een smartphone op de televisie plaatsen. Via de Smart Hotel TV kunnen ze de foto’s zelfs meteen al delen met hun vrienden op social meda. Naast de diverse online mogelijkheden, heeft het nog meer voordelen voor zowel de gast als het hotel zelf. De gast wordt welkom geheten via deze Smart Hotel TV en daarnaast biedt het onder andere de volgende mogelijkheden: van Video on Demand en online uitchecken tot je e-mail bekijken op de grote Pro:Centric Smart TV en gemakkelijk betalen via je creditcard.





    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

Privacy Policy