Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays

Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays

15-08-2016


Location:
Gall & Gall
Diverse vestigingen door heel Nederland

Solution:

Digital signage oplossing van Creative Action
LG Commercial Displays

 

Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

Achtergrond

Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

Uitdaging

LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

Oplossing

Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

Voordeel

De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




 

Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Klimaatsysteem in bedrijfspand Jacobs Elektro Groep
    LG past prima in ‘groene’ ideologie van Jacobs Elektro Groep
    De medewerkers van Jacobs Elektrotechniek leveren en installeren onder meer zonnepanelen en systemen waarmee de energiekosten en de CO2 uitstoot sterk verminderen. Niet meer dan logisch dus dat voor een energiezuinig LG-klimaatsysteem is gekozen. 
    • Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
    Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG

    Location:
    Domaine La Butte aux Bois
    Paalsteenlaan 90
    3620 Lanaken, België

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Domaine La Butte aux Bois biedt als historisch landgoed en bekroonde gastronomische hotspot haar gasten een unieke ervaring aan. In dit exclusieve en somptueuze Relais & Châteaux hotel kan je niet alleen gastronomisch eten in het tweesterrenrestaurant La Source, maar ook de betere brasseriekeuken proeven in de gerestyled Le Bistrot. Bij mooi weer kan je genieten van de ruime terrassen die een idyllisch uitzicht bieden op een prachtig aangelegde tuin. Vorig jaar liet Domaine La Butte aux Bois (Neerharen/Lanaken) in de 59 hotelkamers door de System Integrator Videocenter & Ucast LG Procentric Smart HotelTV’s installeren. Voor directeur Marc Alofs is de keuze voor LG HotelTV’s de logica zelve: “Domaine La Butte aux Bois biedt het hoogste niveau van gastvrijheid aan haar gasten. Dan is het evident dat we ook voor de televisies in onze kamers alleen maar het beste willen.”

    Uitdaging

    Sinds 2017 kan je op Domaine La Butte aux Bois ook terecht in de nieuwbouw La Forêt, met 20 splinternieuwe, rustig gelegen kamers. De zaakvoerders maakten van de bouw van de nieuwe vleugel gebruik om meteen in alle kamers op het domein nieuwe hotelTV’s te laten installeren. Daarbij gingen ze niet over een nacht ijs, vertelt Marc Alofs: “Voor Domaine La Butte aux Bois is alleen maar het beste goed genoeg. Dat geldt ook voor de televisietoestellen. Onze architect raadde ons daarom high end producten van LG aan. Als System Integrator viel onze keuze op Videocenter & Ucast.”

    Oplossing

    Videocenter & Ucast hebben in samenwerking met Domaine La Butte aux Bois gekozen voor Procentric Smart FHD LED Tv-toestellen (afhankelijk van de grootte van de kamer gaat het om 32”, 43” of 49” televisies). Hoewel deze Smart HotelTV’s geïntegreerd kunnen worden op de hotelserver, worden de televisies op dit ogenblik voornamelijk gebruikt als stand alone toestellen. Marc Alofs: “Op dit ogenblik willen we onze gasten vooral gastvrijheid en een mooie kijkervaring aanbieden. Onze gasten kunnen alle tv-programma’s haarscherp bekijken via de nieuwe LG toestellen.”

    Voordeel

    De Smart HotelTV’s van LG zijn niet alleen haarscherp maar kunnen in de toekomst ook interactief worden ingezet voor Domaine La Butte aux Bois. Marc Alofs: “In de toekomst willen we onze hoteltelevisies wel meer interactief maken. Dan denken we eraan om bijvoorbeeld persoonlijke welkomstboodschappen op de televisie te plaatsen en om onze gasten de mogelijkheid te bieden om hun content via de televisie te laten afspelen.”


     


     




     

     

    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

Privacy Policy