Vogel’s kiest voor meer en overzichtelijk schermoppervlak met displays van LG

25-08-2016


Location:
Vogel's
Hondsruglaan 93
5628 DB Eindhoven


Solution:

LG Displays - 29UM68

 

Alle 100 medewerkers van Vogel's beschikken nu over een LG display met ingebouwde speaker. Deze schermen bieden de medewerkers de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma's te draaien die nodig zijn voor hun werkzaamheden. Het grote schermoppervlak, de features en de kwaliteit van LG waren de redenen om te kiezen voor deze displays.

Achtergrond

Vogel’s is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd verschillende producten met betrekking tot het bevestigen van audio- en videoapparaten produceert. Vogel’s is actief in zowel de B2B als de B2C markt. De producten van Vogel’s worden onder andere gebruikt door hotels, conferentiecentra en vliegvelden.

Uitdaging

Onlangs heeft Vogel’s hun bedrijfspand gerenoveerd, waarbij tevens een deel van de oude monitoren van medewerkers zouden worden vervangen. Onder veel medewerkers leefde op dat moment al de behoefte aan meer schermoppervlak om hun werkzaamheden op uit te voeren, waardoor sommige medewerkers met meerdere displays begonnen te werken. Dit gaf problemen met andere hardware en de kantoortuin oogde door bekabeling en deze extra beeldschermen rommelig. Vogel’s ging daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om medewerkers meer schermoppervlak te bieden, zonder dat ze hier een tweede beeldscherm op hun bureau nodig hadden.

Oplossing

In de zoektocht naar het juiste display-model stelde Vogels een eisenpakket op. Het moest voor de medewerker mogelijk worden om op één enkele display alle benodigde werkapplicaties overzichtelijk open te hebben staan. Daarnaast moest de nieuwe display een ingebouwde speaker bevatten. Vrijwel direct kwam Vogel’s bij een aantal fabrikanten terecht die de juiste displays konden leveren. LG bleek al gauw als beste uit de bus te komen. Een aantal displays van LG zijn vervolgens getest door een selecte groep medewerkers. Op basis van de feedback die zij verschaften, besloot Vogel’s voor iedere medewerker een 29UM68 display aan te schaffen, waardoor er in totaal honderd werden besteld.

“LG is voor onze eigen business sowieso een belangrijke producent voor displays en televisies voor de consumentenmarkt”, zegt Erwin Nieuwendijk, manager ICT bij Vogel’s. “Op ons kantoor gebruiken we bovendien al verschillende displays van LG. Ook gebruiken we displays van LG in onze showroom om de kwaliteit van onze beugels te tonen aan onze businesspartners. Op basis van onze ervaring in dit vakgebied is het dan ook niet verwonderlijk dat we bij LG uit zijn gekomen.”

Voordeel

De schermen bieden de medewerkers van Vogel’s de mogelijkheid om op één display overzichtelijk alle programma’s te draaien die ze voor hun werkzaamheden nodig hebben. Behalve standaard Microsoft Office-programma’s, worden tevens programma’s die order- en logistieke processen beheren, gebruikt. De 21:9 afmeting helpt hierbij; medewerkers kunnen bijvoorbeeld ook producten die ze ontwerpen alle kanten op laten draaien, zonder dat dit problemen oplevert vanwege een te klein schermoppervlak.

“LG heeft bij ons een goede naam als het gaat om de kwaliteit van schermen”, vervolgt Nieuwendijk. “Wat dat betreft was de optelsom snel gemaakt. De combinatie van de afmeting (21:9) van het scherm, wat niet door elke fabrikant wordt geleverd, de features van het scherm zoals de ingebouwde speaker en de standaardkwaliteit van LG, heeft ons vrij snel de keuze voor LG doen maken.”

Vogel’s nam de beslissing om alle oude schermen in één keer te vervangen door de displays van LG. Dit bood tevens een uniform beeld van de kantoortuin. Door de verbouwing kreeg Vogel’s een open kantoortuin, waardoor klanten medewerkers konden zien zitten. Vogel’s wilde een uniform aanzicht van bureaus en apparatuur. De schermen vallen hierin bijzonder op. “Het oog wil ook wat en dit straalt rust en professionaliteit uit naar onze klanten. De schermen zijn daar een integraal onderdeel van”, aldus Nieuwendijk.

Meer informatie:

LG 29UM68: http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-29UM68-P-21-9-ips-monitor
Vogel’s: http://www.vogels.com/





 

...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Van Der Valk Hotel Haarlem
    Van Der Valk Haarlem kiest voor LG LED Hotel TV

    De Van der Valk hotel keten is een ingeburgerd begrip in Nederland en staat voor kwaliteit voor een goede prijs. Na McDonalds is Van der Valk het grootste horecabedrijf van Nederland. Van der Valk Hotel Haarlem heeft onlangs een grote verbouwing ondergaan waarbij het grootste deel van de gastenkamers in een modern jasje zijn gestoken. De nieuwe kamers zijn allen sfeervol ingericht, hebben een luxe badkamer gekregen, king size bed en een kingsize LED TV.

    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Klimaatsysteem in bedrijfspand Jacobs Elektro Groep
    LG past prima in ‘groene’ ideologie van Jacobs Elektro Groep
    De medewerkers van Jacobs Elektrotechniek leveren en installeren onder meer zonnepanelen en systemen waarmee de energiekosten en de CO2 uitstoot sterk verminderen. Niet meer dan logisch dus dat voor een energiezuinig LG-klimaatsysteem is gekozen. 
Privacy Policy