Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust

Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust

19-09-2016


Location:
BP Honswijck
Rijksweg A1 Muiden

Solution:

LG Displays

Het nieuwe BP Honswijck is één van de grootste tankstations van Nederland. Met een carwash, een vergrote shop en een volledig vernieuwd Wild Bean Cafe. In dit nieuwe full-service cafe maakt BP gebruik van maar liefst twaalf nieuwe digitale menuborden.

Achtergrond

Het oude BP station moest aan de kant voor de verbreding van de A1 en BP maakte van de gelegenheid gebruik een nieuw en groter tankstation te bouwen. 

Het nieuwe Wild Bean Cafe doet niet onder voor een goede lunchroom, met duurzame en gezonde producten en koffie van versgemalen bonen, semi-baristastijl. Belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie is food signage via LG schermen, met de software van Gauddi.

Uitdaging

De consument van het Wild Bean Cafe heeft niet veel tijd, maar krijgt wel een ruime keuze aan gezonde verse producten. BP zocht daarom naar een manier om haar volledige assortiment op een overzichtelijke manier te tonen, en daarbij de consument telkens te wijzen op aanbiedingen en bijzondere acties.

Oplossing

BP koos ervoor om maar liefst twaalf 43” 43SM5KB schermen van LG te installeren. Deze schermen zijn uitgerust met het toonaangevende WebOS operating system en een System On a Chip (SoC), waardoor de schermen kunnen worden aangestuurd zonder een externe mediaspeler. Dit leidt niet alleen tot beduidend minder kabels, maar ook tot een aanzienlijke besparing op het initiële en operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

Acht schermen zijn in een dubbele menuboard set-up gemonteerd, vier schermen zijn los bevestigd. Deze schermen lopen vloeiend in elkaar over, alsof het voor de consument één beeld betreft. De software van onze partner Gauddi levert de mogelijkheid om zogenaamde ‘take-over content’ te tonen. Zo kan een video over meerdere schermen worden vertoond over de losse schermen en in dubbele set-up. Het scherm volgt niet alleen het tijdstip van de dag, maar ook de afdelingen in het café. Tot 10 uur aandacht voor de ontbijtbol de koffie, bij warm weer extra aandacht voor de iced drinks. Ook kunnen menuborden die naast elkaar zijn geplaatst afwisselend verschillende campagnes tonen.

Voordeel

Het besturingssysteem webOS zit ingebouwd in het scherm, een externe mediaspeler is daarom overbodig. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze ingenieuze schermen bijzonder eenvoudig.

Door onze slimme digital signage-oplossing biedt Wild Bean Cafe haar gasten in één oogopslag haar assortiment en verleidt zo de consument tot het maken van een bewuste keuze. De gebruiksvriendelijkheid van de software van Gauddi maakt het gemakkelijk om de campagnes aan te passen naar het tijdstip van de dag, prijswijzigingen en acties. 

Ricoh treedt in dit project op als hoofdaannemer en aanspreekpartner in nauwe samenwerking met Gauddi en LG.




Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
Nieuwe Wild Bean Café kiest bewust
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media kiest voor LG LED schermen
    Sanoma Media is het grootste mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Hoofddorp en Amsterdam. Er werken ruim 1800 mensen, waarvan 1200 in Hoofddorp. Hier geeft Sanoma Media zeventig toonaangevende tijdschriften uit. Libelle, Margriet, Viva, Flair, VT Wonen, Donald Duck, Playboy: allemaal producten van Sanoma. Daarnaast beheert Sanoma 125 websites, waaronder Nu.nl, en drie tv-zenders: SBS, Veronica en Net5. Ook organiseert Sanoma Media jaarlijks zeven events, waarvan de Libelle Zomerweek en de Woonbeurs Amsterdam misschien wel de bekendste zijn.
    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Hotel Château de la Poste kiest voor LG
    Hotel Château de la Poste kiest voor LG

    Locatie:
    Château de la Poste
    Ronchinne 25
    5330 Maillen,België

    Oplossing:

     32 inch LG Hoteltelevisie

     

    Achtergrond

    In Maillen, iets onder Namen, bevindt zich Hotel Château de la Poste. Het authentiek ingerichte kasteel is een charmehotel met 42 kamers. Op het omliggende terrein kunnen gasten op een bijzondere manier de nacht doorbrengen, in een boomhut of jagerstent. Op het terrein staan ook verschillende zogeheten ‘Loftcubes’: unieke privésuites in de vorm van een futuristische kubus die een 360° uitzicht biedt op de rustgevende natuur. Verder beschikt Hotel Château de la Poste over 10 seminar-zalen met uitzicht op het park. 

     

    Uitdaging

    In Hotel Château de la Poste wordt hard gewerkt aan een nieuwe vleugel, waardoor het aantal kamers stijgt van 42 naar ruim 80. De nieuwe vleugel wordt geopend in maart 2019. In de nieuwe kamers komen LG IP TV’s, maar ook de overige kamers en vergaderzalen krijgen een upgrade. Het management van Hotel Château de la Poste wil het beste comfort aanbieden aan hun gasten. Daar hoort een professionele breedbeeld TV bij, waar gasten video’s kunnen streamen en hun smartphone of tablet kunnen casten. General Manager Laurent Marée: “Ons eisenpakket hield vooral in dat we het voor onze gasten zo aangenaam mogelijk wilden maken. Vandaar dat we ook wilden dat de televisies geïntegreerd konden worden op de hotelserver. Op die manier kunnen we persoonlijke welkomstboodschappen laten zien. Maar we willen ook dat de televisieoplossingen elegant en discreet zijn. Hotel Château de la Poste is in de eerste plaats een charmehotel, we willen niet dat de televisies alle aandacht naar zich toe trekken.”

     

    Ook de vergaderzalen krijgen nieuwe digitale beeldschermoplossingen. Marée: “Op het gebied van televisie bestond de uitdaging erin om een flexibele en toekomstgerichte oplossing te vinden. We moesten op zoek gaan naar televisiesystemen die een toegevoegde waarde konden bieden. Zo wilden we een televisieoplossing, waarop een brede waaier van televisiekanalen aangeboden kunnen worden, om tegemoet te komen aan de eisen van onze klanten.”

     

    Oplossing

    Hotel Château de la Poste koos in samenwerking met System Integrator Screen Services voor de kamers uiteindelijk voor 32 inch LG hoteltelevisies (model 32LV300CAEUQ). Van deze toestellen werden en worden er 81 geïnstalleerd in de kamers. Voor de vergaderzalen zijn vijf nieuwe beeldschermoplossingen geïnstalleerd (twee toestellen van het type 49LV300CAEU, één toestel van het type 55LV340CAEU en 2 toestellen van het type 65UV341CAEU). 

    Voordeel

    Marée toont zich heel tevreden met het resultaat: “We hebben in ons hotel nu een flexibele en betrouwbare TV-oplossing tegen een zeer acceptabele prijs. Onze gasten kunnen voortaan televisie kijken op grote, kwalitatieve beeldschermen. Daarnaast kunnen ze content van verschillende apparaten streamen en afspelen op hun scherm. Daarnaast zijn we zeer te spreken over de vormgeving van de toestellen. De televisies passen echt in het interieur en zijn elegant en discreet. Onze gasten reageren positief op de nieuwe LG hotelTV’s. Kortom: de televisieoplossing met LG beantwoordt dan ook volledig onze behoeften.”


     


     

     

Privacy Policy