Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

25-10-2016

Location:
Lexus dealers

Solution:

LG videowall
LG displays

Achtergrond

Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

Uitdaging

Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

Oplossing

Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

Voordeel

De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

“Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

“Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


 

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • LG Pro:Centric Smart Hotel TV in alle hotelkamers van het Marriott Hotel Rotterdam
    LG Pro:Centric Smart Hotel TV in alle hotelkamers van het Marriott Hotel Rotterdam
    In iedere hotelkamer van het Marriott Hotel Rotterdam is er een LG Pro:Centric Smart Hotel TV geplaatst. De mogelijkheden van deze televisies zijn enorm uitgebreid. Zo kunnen de gasten met de speciale afstandsbediening via de tv internetten en kunnen ze hun smartphone of tablet draadloos verbinden met de Smart Hotel TV om foto's en films te bekijken. Bovendien kan het hotel haar eigen content laten draaien op de televisies.
    • Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
    Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
    Het Ripley's Museum in Amsterdam wilde de zintuigen van de klant prikkelen met beeld en geluid; van levensechte poppen tot spannende animaties. Zo wordt de bezoeker echt een beleving geboden.
    • Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris
    Displays van LG verhogen de productiviteit en geven exclusieve uitstraling aan werkomgeving JLL en Tétris

    Location:
    JJL
    Kantoorgebouw Atrium
    Parnassusweg 727
    1077 DG Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions


    Achtergrond

    JLL is een financiële en professionele dienstverlener gespecialiseerd in vastgoed. Ze voorzien in alle vastgoedwensen van lokale, regionale en wereldwijde klanten. Ze helpen organisaties bij het optimaal benutten van vastgoed, het verhogen van de productiviteit van medewerkers, het verbeteren van werkplekken en het toekomstgericht maken en houden van de vastgoedportefeuilles. In Nederland werken er meer dan 200 werknemers vanuit Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Wereldwijd werken er circa 80.000 medewerkers bij JLL in meer dan 80 landen. JLL heeft een nieuw hoofdkantoor geopend in Amsterdam. De dochteronderneming van JLL is Tétris Design & Build. Zij zijn ook in het kantoor gevestigd. Tétris is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en inrichten van bedrijfsruimtes. Zij zijn verantwoordelijk geweest voor het kantoorinterieur van het nieuwe hoofdkantoor.

    Uitdaging

    Om de ideale werkomgeving te creëren voor medewerkers is bij het ontwerp van een nieuw hoofdkantoor kritisch gekeken naar inrichting van de werkplekken. JLL heeft er bewust voor gekozen om de overstap te maken naar een kleiner werkblad van 140 cm breed en 80 cm diep. Bij iedere werkplek waren twee rechte monitoren geïnstalleerd. Deze monitoren pasten niet meer bij het nieuwe interieur, dus is JLL de zoektocht gestart naar een nieuw model. De monitoren moesten voldoen aan verschillende eisen. Zo zou één monitor de functionaliteit van twee of drie schermen moeten vervangen. Daarnaast was het belangrijk dat de resolutie hoog was. Er werken bij Tétris Design & Build architecten en designers en voor hen is het belangrijk dat visualisaties perfect worden vertoond. Het nieuwe pand bracht ook een uitdaging met zich mee. Er is veel daglicht aanwezig, dus was het belangrijk dat de monitoren niet zouden reflecteren.

    Oplossing

    JLL vindt het belangrijk om uit te stralen dat er aandacht is besteed aan iedere individuele werkplek. Alle werkplekken zijn opnieuw ingericht, met onder andere nieuwe bureaus en nieuw tapijt. Eén groot UltraWide scherm heeft een nettere uitstraling dan twee of drie kleinere schermen. Er is daarom gekozen voor de LG 34UC98-W. Dit UltraWide scherm geeft met de split screen-software de mogelijkheid om één monitor in vier verschillende schermen op te delen. Hierdoor kunnen verschillende programma’s tegelijkertijd op één monitor worden gebruikt en is er dus nog maar één monitor nodig. De LG UltraWide monitoren zijn daardoor perfect voor multitasken. De curve van de LG 34UC98-W is vrij groot en je bevindt je als het ware in een soort cockpit. Door de ronde vorm blijft de content voor je ogen. Hierdoor worden er minder nekbewegingen gemaakt en is de werkplek ergonomisch verantwoord.

    JLL heeft drie monitoren van verschillende leveranciers met elkaar vergeleken. Tétris heeft bovendien vanuit een design oogpunt gekeken naar de monitoren. “Het nieuwe gebouw heeft ronde hoeken. Ons doel was om met het interieur een relatie aan te gaan met de buitenkant van het gebouw. Ronde hoeken zijn menselijker en natuurlijker en dit willen wij ook terug laten komen in ons interieur”, vertelt Niels Kramer, interieurarchitect bij Tétris Design & Build. “De LG 34UC98-W past met zijn ronde vorm perfect bij het interieur. Vanuit JLL is ook gekeken naar de praktische kant. Wat is de huidige invulling van de werkplek? Wat is de wens van de gebruiker?” De afdeling taxatie had interesse in een derde monitor. “Als we een derde monitor zouden toevoegen, krijg je een afbakening waarbij je geen contact meer hebt met collega’s. Dit wilden we uiteraard voorkomen, omdat het anders een bos van monitoren zou worden”, verklaart Danny van Kempen, Service Delivery Manager bij JLL Benelux. “De drie verschillende monitoren zijn voorgelegd bij de stuurgroep. De stuurgroep is door de interieurarchitect geadviseerd over de materialen en uitstraling die bij de ambities van JLL passen. De stuurgroep heeft gekozen voor de LG-monitoren vanwege de ergonomische voordelen en de uitstraling. “De ronde vormen passen goed bij de menselijke toon in onze organisatie en daar passen deze schermen perfect bij”, vertelt Reynout Vroegop, CFO en COO bij JLL Nederland. De ervaren system integrator 2.Orange verzorgde een perfecte installatie en hoogwaardige afwerking van het gehele project.

    Niels Kramer: “Het is een echte eyecatcher voor alle klanten die we op bezoek krijgen. Iedereen zegt er wel iets over, het valt echt op. De monitor omarmt je werkplek”. JLL heeft de monitoren 1,5 maand getest en in deze testperiode was er al een verbetering van de productiviteit zichtbaar. 

    Voordeel

    Het grootste voordeel van de LG 34UC98-W is de split screen-software. Dit maakt het zeer geschikt voor de kleinere werkbladen bij JLL. De ronde vorm van het beeldscherm zorgt er daarnaast voor dat er geen reflectie ontstaat. Vanwege een lagere hertz-verhouding heb je minder de neiging om met je ogen te knipperen, waardoor medewerkers minder snel energie verliezen en zich langer kunnen concentreren op het scherm.

    “We hebben er bewust voor gekozen om andere monitoren in ons kantoor te plaatsen dan de standaard monitoren die in onze Europese kantoren worden gebruikt. Er ontstond wat weerstand vanuit onze IT- en inkoopafdeling in Europa. Het is mooi om te zien dat ze nu super enthousiast zijn en dat ze aan het inventariseren zijn of de monitoren de nieuwe standaard kunnen vormen voor heel Europa”, sluit Reynout Vroegop af. 


     


     




     

     

Privacy Policy