Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

25-10-2016

Location:
Lexus dealers

Solution:

LG videowall
LG displays

Achtergrond

Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

Uitdaging

Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

Oplossing

Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

Voordeel

De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

“Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

“Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


 

Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
...

Deel dit:

LG Airco offerte aanvragen

Welkom bij LG Climate Solutions. Wij bieden u duurzame en moderne aircosystemen voor in uw woonkamer, slaapkamer of kantoor. Op deze pagina kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen voor het installeren en monteren van één van onze stijlvolle LG airco’s.

klik hier voor meer informatie 

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Neem de tijd om de See Buy Fly winkels achter de paspoortcontrole te ontdekken voor je vlucht vertrekt en bekijk de aanbiedingen op schermen van Gauddi. Schiphol is en blijft een indrukwekkende omgeving met alle drukte van aankomende en vertrekkende passagiers, maar is ook de ideale omgeving om eens flink te shoppen. 
    • Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV
    Worldhotel Wings Rotterdam kiest voor LG Pro:Centric Smart Hotel TV


    Location:
    Worldhotel Wings Rotterdam
    Rotterdam Airportplein 55
    3045 AP Rotterdam


    Solution:

    LG Pro:Centric Smart Hotel TV

     

    In alle hotelkamers van het Worldhotel Wings in Rotterdam zijn er LG Pro:Centric Smart Hotel TV's geplaatst. Hiernaast zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze Smart Hotel TV's. Deze televisies zijn speciaal ontworpen voor een tweede scherm. De gasten kunnen zo dus heel gemakkelijk video's van hun smartphone, tablet of laptop af laten spelen op de grote Pro:Centric Smart TV. Ideaal!

    Achtergrond

    Het Worldhotel Wings in Rotterdam is gelegen op Rotterdam The Hague Airport en ligt op slechts 15 minuten afstand van het centrum van Rotterdam. Een verblijf aan dit hotel is dus ideaal te combineren met een vakantie of zakelijke reis. De belangrijkste snelwegen zijn binnen handbereik en daarnaast zijn er diverse toeristische attracties erg dichtbij, zoals de Markthal en de Keukenhof. Het hotel beschikt over 134 prachtige kamers en 39 vergaderruimtes. Dit maakt het hotel geschikt om te vergaderen met zakelijke relaties en tevens om te genieten van een heerlijke nachtrust en geweldig uitzicht.

    Uitdaging

    Gastvrijheid vindt het Worldhotel Wings Rotterdam erg belangrijk voor haar gasten en de LG Hotel TV’s dragen hier zeker aan bij. Het model waarvoor is gekozen creëert een totale beleving in de hotelkamer. Alle diensten van het hotel kunnen nu gecombineerd worden met internet en applicaties.

    Oplossing

    Verdeeld over het gehele hotel is er gekozen voor een LG oplossing. De LG Pro:Centric Smart Hotel TV is geplaatst in elke hotelkamer. Het hotel heeft gekozen voor het model LY760H van 42 inch. Naast de hotelkamers zijn de vergaderzalen ook voorzien van deze mooie Smart Hotel TV’s. Een bijzondere ruimte in het Worldhotel Wings Rotterdam is de unieke sportsbar. Deze is speciaal geopend voor de echte sportliefhebbers. In het midden van de bar bij elke tafel zijn er Pro:Centric Smart Hotel TV’s geplaatst. Hier kan de gast voetbal of een andere sport kijken onder het genot van een heerlijk drankje.

    Voordeel

    Het model van de Pro:Centric Smart Hotel TV waar het hotel voor heeft gekozen, de 42LY760H, is speciaal ontworpen om te gebruiken voor een tweede scherm. Video’s op je smartphone, tablet of laptop kun je zo heel eenvoudig op de grote Pro:Centric Smart TV laten afspelen. In de huidige wereld ben je altijd online en houd je je vrienden op de hoogte van je belevenissen. De hotel TV’s van LG dragen hier zeker aan bij. Na een bezoek aan de Keukenhof in Rotterdam, kunnen de gasten direct al hun gemaakte foto’s met een smartphone op de televisie plaatsen. Via de Smart Hotel TV kunnen ze de foto’s zelfs meteen al delen met hun vrienden op social meda. Naast de diverse online mogelijkheden, heeft het nog meer voordelen voor zowel de gast als het hotel zelf. De gast wordt welkom geheten via deze Smart Hotel TV en daarnaast biedt het onder andere de volgende mogelijkheden: van Video on Demand en online uitchecken tot je e-mail bekijken op de grote Pro:Centric Smart TV en gemakkelijk betalen via je creditcard.





    • Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing
    Nanopixel tart de verbeelding met de videowall oplossingen van LG met large format monitoren met een strak design en een flexibele oplossing

    Locatie:
    HQ Roeselare
    Meensesteenweg 332
    8800 Roeselare,België

    Oplossing:

    LG videowall


    Achtergrond

    Nanopixel is een wereldspeler en marktleider op het vlak van 3D-visualisaties, interactieve toepassingen en marketing/sales tools voor de vastgoed-, industrie- en entertainmentsector. Nanopixel, verkozen tot KMO (kleine of middelgrote onderneming) van het jaar 2018 in West-Vlaanderen, creëert belevingen, tart de verbeelding met grensverleggende klantenervaringen die als het ware een ‘live’ ervaring simuleren van een product of dienst.

    De vijftig Nanopixel-medewerkers zijn stuk voor stuk experts in hun vakgebied. Nanopixel ontwikkelt high-end, fotorealistische, visuele ervaringen, zoals 3D-visualisaties, animatiefilms, VR-toepassingen, configurators en ga zo maar door. Alles wordt inhouse geproduceerd en is op en top Belgisch. Ook met de opvallende en atypische Nanopixel-kantoorruimtes bevestigen ze hun innovatieve visie: een ‘employee centered workspace’. Zonder twijfel een veelbelovende KMO met grote dromen om expansie naar het Midden-Oosten te realiseren. We ontmoetten Gauthier Creytens, digital marketeer en Rien Verbrugghe, Marketing Manager bij Nanopixel.

    Uitdaging

    We bouwden aan configurators en streefden er naar om één handige salestool te ontwikkelen voor onze klanten: high-end projectontwikkelaars zoals Vastgoed Degroote, ontwikkelaar van de ‘SKY towers’ en ION met 'waterfont'. Dat is veel efficiënter dan telkens een nieuwe oplossing op maat te creëren. Daarom ontwikkelden we ‘SHOWREAL’, een innovatieve verkooptool met een vlak touchscreen gecombineerd met een design videowall. Die totaaloplossing, hardware en software met strakke vormgeving maakt het verschil waardoor we projectontwikkelaars helpen om beter en makkelijker te verkopen. Nanopixel vindt het belangrijk om ook echt een totaaloplossing te bieden in plaats van enkel een softwareoplossing waarbij de projectontwikkelaar zelf nog op zoek moet naar een geschikte monitor. Daarom zochten we zelf naar de juiste monitoren met een strakke en minimalistische vormgeving.

    Oplossing

    We kozen voor de professionele displays van LG, large format displays. Ons oog viel op twee designoplossingen van LG. De eerste is de videowall-oplossing, schermen met een heel dunne, haast onzichtbare rand van 0,9 mm. Deze monitoren hebben de dunste rand die momenteel op de markt beschikbaar is. We kozen ook voor een tweede oplossing van LG, een 86 inch-scherm of één groot scherm van 98 inch die meer dan twee meter breed is. Dat is echt immens groot!

    De selectie

    De keuze voor LG als een innovatieve wereldspeler op de markt met professionele oplossingen lag voor de hand. Een videowall bouw je niet op met monitoren voor de ‘consumer’ markt. LG is sterk in flexibiliteit, in de ondersteuning en in het design. Je hebt specifieke competenties nodig om de kleuren van deze monitoren te kalibreren. LG zorgde voor een grondige opleiding van de Nanopixel-medewerkers die zo, op hun beurt, de high-end projectontwikkelaars ontzorgen.

    Voordeel

    De resolutie van de LG-schermen zijn uitzonderlijk hoog met 4K. De LG-videowall is dus vier keer full HD. Hoge beeldkwaliteit is tegenwoordig de norm in deze beeldmaatschappij. Zeker bij de verkoop van high-end vastgoed speelt dat een grote rol. Die beeldkwaliteit moet dan top zijn. Dankzij de LG ‘Daisy Chain’ oplossing kunnen we bovendien de verschillende monitoren moeiteloos met slechts één inputbron verbinden. Hiermee vermijden we de kostprijs van een extra videowall processor.

     


     

     

Privacy Policy