Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG

Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG

18-04-2017

Location:
Ripley's Museum Amsterdam
Dam 21
1012 JS Amsterdam

Solution:

LG Displays
LG Multi V

Uitdaging

Het Ripley’s Museum in Amsterdam biedt haar bezoekers een ontdekkingstocht langs bijzondere, angstaanjagende of spannende verhalen en kunstobjecten. Het Ripleys Museum is een eerbetoon aan de cartoonist en ontdekkingsreiziger meneer Robert L. Ripley. Meneer Ripley reisde de hele wereld over en ontdekte tal van vreemde verhalen en objecten tijdens zijn avonturen. Hij besloot deze te verzamelen in zijn eigen rariteitenkabinet en de bezoekers bij elk verhaal of element de inmiddels veelgebruikte quote ‘Believe it or not’ mee te geven.

En ‘geloof het of niet’ is ook wat het museum haar bezoekers voorhoudt. De bezoekers gaan op ontdekkingstocht door verschillende kamers met ieder een eigen thema. Telkens wordt de vraag gesteld: ‘is dit echt gebeurd, of hebben we het overdreven?’. Van Amsterdam onder zeeniveau, naar een gruwelkamer tot een ruimte met brokstukken van Mars, elke expositie spreekt de bezoeker tot de verbeelding. Om de gast echt onder te dompelen in de wereld van Ripley’s, is een expositie met uitleg van de artefacten niet voldoende. Het museum wilde de zintuigen van de klant prikkelen met beeld en geluid; van levensechte poppen tot spannende animaties. Zo wordt de bezoeker echt een beleving geboden.

Oplossing

Tijdens de opbouw van het museum koos Ripley’s ervoor om de audiovisuele elementen uit te besteden aan de NFGD, specialist op het gebied van audiovisuele technieken. Per thema en geëxposeerde voorwerp werd bekeken hoe de bezoeker het beste kon worden aangesproken met deze technieken.

“In het verleden hebben we vaker oplossingen van LG afgenomen en ook voor het project van het Ripley’s Museum hebben we bewust gekozen voor LG displays”, zegt Eva Spekman, Projectmanager bij NFGD. “We zetten binnen het Ripley’s Museum verschillende type LG displays in. Het grote voordeel van displays van LG is dat ze vaak iets unieks of bijzonders bieden. Een beeldscherm waar een bezoeker doorheen kan kijken, terwijl er ook iets op het beeldscherm gebeurt, biedt een unieke mogelijkheid om de interactie aan te gaan met de klant.”

Voordeel

De displays van LG zijn door de implementatie in alle kamers van het Ripley’s Museum te vinden. Ze bieden informatie aan de gast over de kunstvoorwerpen die zijn tentoongesteld en zorgen op verschillende plekken voor de nodige interactie. Dat begint al bij de entree, waar in de etalage een 43 inch scherm de bezoekers informeert over de openingstijden en de prijzen.

Tijdens de tocht door alle kamers worden LG displays vervolgens ingezet voor educatie en vermaak. Zo hangt er in de griezelkamer een display dat een ogenschijnlijk knappe jonkvrouw portretteert, die vervolgens voor de ogen van de bezoeker langzaam sterft. Een paar meter verderop hangt er een transparante display die een blik gunt op een uitgestalde vampierset, terwijl er op de display een animatie afspeelt die uitlegt hoe de set vroeger werd gebruikt. Een kleine wandeling later bevindt de bezoeker zich in een onder water gelopen Amsterdam, waar een witte haai zich een weg door  de enorme 98” 4K monitor van LG probeert te beuken. Overal hangen kleine 10”displays  die informatie over elk object weergeven. Als de bezoeker deze griezeligheden overleeft, kan hij zijn eigen cartoon tekenen op een touchscreen van LG. Op deze manier realiseren de schermen van LG een adembenemende bezoekerservaring.

“Vanwege de unieke mogelijkheden zoals  een transparante monitor kunnen we met de displays van LG een fantastische audiovisuele ervaring bieden aan de bezoekers van het Ripley’s Museum”, besluit Eva Spekman. “Een ander voordeel van de displays is dat de content erop van afstand kan worden ingeladen. De content die op de displays wordt afgespeeld, wordt vanuit ons kantoor in Zoetermeer gemaakt en gereguleerd. Zo zorgen we ervoor dat niemand anders bij de content kan en hebben we de controle om een echte Ripley’s-ervaring te bieden.”


   


 


 





Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Zwembad De Paardekreek met LG warmtepompsysteem
    Zwembad De Paardekreek milieuvriendelijk verwarmd
    ACHTERGROND
    Comfortabel, luxueus en milieuvriendelijk lijken niet bij elkaar te horen. In het prachtige vakantieoord De Paardekreek aan het Veerse meer, zijn deze waarden echter gewoon met elkaar verweven nu de waterspeeltuin (zwembad en de gebruikersruimten) op een ‘groene’ manier worden verwarmd. In het buitengebied is het niet mogelijk om aangesloten te worden op de reguliere aardgasaansluiting. Tot nu toe gebruikte De Paardekreek het kostbare propaangas om te villa’s, campingplekken en gebruikersruimtes te verwarmen.
    • Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays
    Dankzij narrowcasting van Creative Action heeft elk filiaal van Gall & Gall nu speciale content op LG Commercial Displays


    Location:
    Gall & Gall
    Diverse vestigingen door heel Nederland

    Solution:

    Digital signage oplossing van Creative Action
    LG Commercial Displays

     

    Gall & Gall heeft gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. De grote flexibiliteit van deze oplossing is een groot voordeel. Het biedt vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel profiteert hiervan. De verschillende vestigingen kunnen hun eigen reclame en advertenties tonen en zelfs speciale content ontwikkelen en publiceren voor het eigen filiaal.

    Achtergrond

    Gall & Gall is al jarenlang de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Al meer dan 130 jaar kunt u hier terecht voor de meest uiteenlopende dranken: van verschillende soorten wijn en bier tot whisky, mixen en andere dranken. De medewerkers van Gall & Gall maken het verschil en zij hebben de passie om klanten te helpen en hen te inspireren. Door de vakkundigheid en het enthousiasme over dranken, kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk bijstaan bij het kiezen van de juiste fles.

    Uitdaging

    LG heeft het gehele project in samenwerking met Creative Action tot een groot succes gemaakt. Deze samenwerking verliep erg voorspoedig, maar uiteraard kwamen er ook wat uitdagingen om de hoek kijken. Zo was het een uitdaging om het online te communiceren binnen een beveiligd netwerk. Daarom is dit in een nauwe samenwerking met Ahold ICT, KPN en Creative Action gedaan.

    Oplossing

    Er is gekozen voor een Digital Signage oplossing van Creative Action, ondersteund met onze nieuwste beeldschermen. Er zijn meer dan 350 LG Commercial Displays van 55 inch geplaatst bij diverse vestigingen van Gall & Gall door heel Nederland. De software van de narrowcasting is geschreven door Creative Action en ook de hardware voor doorgifte is specifiek door hen ontwikkeld. LG heeft hierbij de schermen geleverd.

    De grote flexibiliteit van deze Digital Signage oplossing van Creative Action is de voornaamste reden geweest om hiervoor te kiezen. Zo is het mogelijk om tegelijkertijd op de displays zowel algemene content als specifieke content voor een filiaal te vertonen. Dit is een ideale manier voor de verschillende vestigingen van Gall & Gall om de nieuwste reclames en advertenties te tonen. Ook kan er meer informatie worden gegeven over speciale producten die in een bepaalde week bijvoorbeeld in de aanbieding zijn. Zo worden de klanten herinnerd aan alle lopende acties, krijgen ze adviezen en kunnen ze op ideeën worden gebracht. Het is een interessant middel als infotainment voor de klanten. Als het druk is in de winkel en de klant staat even te wachten, dan worden ze geëntertaind met filmpjes.

    Creative Action heeft voor ons gekozen als leverancier van de displays vanwege de goede samenwerking en de drie jaar on-site garantie. Een ander voordeel van de LG SE serie zijn de specifieke kenmerken, waaronder de Dust & Humidity Protection. Het scherm wordt hiermee beschermd tegen onder andere stof en vochtigheid.

    Voordeel

    De Digital Signage oplossing van Creative Action biedt verschillende voordelen. De hardware (player) en software (narrowcasting geschreven door Creative Action) bieden de meest uiteenlopende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om landelijk, regionaal en ook specifiek voor één filiaal speciale content te ontwikkelen en te publiceren. Wanneer het bijvoorbeeld carnaval is, dan willen de vestigingen in Noord-Brabant hier wel op inspelen door middel van aparte content, maar de vestigingen in Noord-Holland niet. Bovendien kan er op elk scherm in iedere winkel een specifieke aanbieding worden getoond. Is er bij de vestiging in Amsterdam een whisky workshop? Dan zal er die dag geen advertentie over wijn worden uitgezonden, maar richt de winkel zich op het whisky assortiment. Een ander groot voordeel van de Digital Signage speler van Creative Action is het gebruik van de speciale demand knop. Hiermee kun je verschillende kanalen uitkiezen met een afstandsbediening. Ook kun je zelf allerlei kanalen aanmaken. Wanneer er een speciale actie is voor een specifieke vestiging dan kun je daar een kanaal voor aanmaken.

    Het biedt niet alleen vele voordelen voor de klanten, maar ook het personeel en de merken die in de winkel worden verkocht profiteren hiervan. Zo kunnen de nieuwe producten via de displays met het personeel worden doorgenomen. Een medewerker kan zelf op een bepaald kanaal kijken voor meer informatie over een nieuwe wijn in het assortiment. Voor de merken is het ideaal om gericht te kunnen adverteren. Zij kunnen ervoor kiezen om in een bepaalde periode meer te adverteren, wanneer dat een goede periode is voor hun product.




     

    • Golden Tulip Jagerhorst
    Golden Tulip Jagerhorst kiest voor LG Multi F-DX-systemen met cassette- en kanaalunits
    Hotel Jagershorst is een luxe viersterrenhotel waar service hoog in het vaandel staat. Tussen faciliteiten als een sauna, welness-centrum en fi tnessruimte, mocht een gedegen airconditioning dan ook eigenlijk niet ontbreken. Aan LG de uitdaging een comfortabel klimaat voor de hotelgasten te creëren met een systeem dat in staat is te koelen en te verwarmen.
Privacy Policy