Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG

15-06-2017

Location:
Expert Bushoff
Arent Janszoon Ernststraat 733
1082 LJ Amsterdam

Solution:

LG86BH5C Ultra Stretch

Achtergrond

Het filiaal van Expert, de retailer gespecialiseerd in elektronica voor thuis, in Amsterdam is al tachtig jaar een begrip. De eigenaar vindt het nu tijd voor een renovatie van zijn filiaal, om digitale vernieuwingen toe te kunnen passen en de klant in een moderne winkel te kunnen ontvangen. Hierbij wordt de nadruk gelegd op meer beleving in de winkel  en een goede presentatie van Expert, zowel binnen als buiten de winkel.  

Uitdaging

In de winkel wil Bushoff de interactie met de klant aangaan en de klant met behulp van visuele communicatie aantrekken en op de hoogte houden. De klanten worden digitaal benaderd via displays in de etalage, in plaats van de ouderwetse papieren advertenties, die voorbijkomend publiek wijzen op de acties en mogelijkheden in de winkel. In de winkel moeten digitale technieken ervoor zorgen dat klanten alle informatie over producten en lopende acties inzichtelijk hebben.

Oplossing

In hun overweging om voor een bepaalde display te kiezen, waren met name de afmeting en de prijs belangrijk voor Bushoff. De schermen dienden netjes te worden weggewerkt in de winkelomgeving en in de etalage.

Hierom kwam Expert Bushoff al vrij snel uit bij LG. LG is namelijk de enige aanbieder die 86 inch Ultra Stretch schermen kan leveren die naadloos geïntegreerd kunnen worden in de winkelomgeving en de etalage. Daarnaast is het mogelijk om deze 86” Ultra Stretch  te gebruiken voor narowcasting doeleinden.

“De 86 inch Ultra Stretch schermen van LG hebben we naadloos in kunnen passen in onze winkel, waarop we eenvoudig aanbiedingen en andere boodschappen aan de klant kunnen tonen”, aldus Gerard Bushoff, filiaaleigenaar van Expert. “De schermen zijn een echte eyecatcher voor onze winkel.”

Voordeel

De LG  86BH5C is een  Ultra Stretch display met een verhouding van 58:9 en een resolutie van 3840 x 600. Dit betekent dat de display uitermate geschikt is om te integreren in zowel de winkeletalage als op de pilaren in de winkel zelf. De display kan zowel horizontaal als verticaal worden geplaatst en de display is daarnaast op te delen in vier verschillende vlakken met op elk vlak andere content.

Bushoff heeft de implementatie van de schermen en de ontwikkeling van content in samenwerking gedaan met visueel communicatiebureau Creative Action. Creative Action heeft hun contentplayer toegevoegd aan de displays van LG en kan zo vanuit  hun kantoor de displays aansturen en voorzien van nieuwe content. 

“De content wordt naar de displays gestuurd via onze digital signage soft- en hardware. Er bevindt zich een kasje achter ieder scherm, die wij op afstand kunnen aansturen via ons CMS-systeem. We kunnen voor elk afzonderlijk scherm de content afstemmen op de wensen van de klant en de filiaalhouder”, zegt Herman van Oldenmark, Managing Director van Creative Action. “Op de witgoedafdeling kunnen we aanbiedingen voor wasmachines tonen en op de schermen van de televisieafdeling wordt content vertoond die daar relevant is.”

De schermen in de etalage hebben veel aantrekkingskracht op de voorbijgangers en worden eveneens door Creative Action voorzien van op dat moment relevante content. “Als er een nieuw product in de aanbieding gaat, kunnen we dit direct in de Expert layout communiceren via de schermen”, vervolgt Herman van Oldenmark. “Dit kunnen we via onze contentplayers  binnen enkele minuten regelen. Zo kan er overdag via de schermen bijvoorbeeld reclame worden gemaakt voor gratis parkeren voor de deur en een paar uur later een actie worden getoond voor een nieuwe ijskast.”
Met de displays van LG kan Expert Bushoff zijn klanten verwelkomen in een moderne winkel. Klanten worden in realtime op de hoogte gehouden van acties in en buiten de winkel.

Meer informatie

LG 86” Ultra Stretch 86BH5C: http://www.lg.com/us/business/commercial-display/displays-tvs/digital-signage/lg-86BH5C
Expert Bushoff: http://www.expertbushoff.nl
Creative Action: https://www.creativeaction.nl


 


 


 






Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
Expert Bushoff trekt klanten naar de winkel dankzij display van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam
    LG's High Brightness Video Wall vergroot aantrekkingskracht van het Stedelijk Museum Amsterdam

    Location:
    Stedelijk Museum Amsterdam
    Museumplein 10
    1071 DJ Amsterdam

    Solution:

    LG Display Solutions

     

    Achtergrond

    Het Stedelijk Museum Amsterdam beschikt over een van de belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst in Europa. De kunstverzameling bevat het werk van kunstenaars als Vincent van Gogh, Henri Matisse en Piet Mondriaan, die vorig jaar door bijna 700.000 bezoekers zijn bekeken. Het Stedelijk Museum ligt aan het drukke Museumplein naast het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum en het Koninklijk Concertgebouw. Om op te vallen tussen de omliggende musea en meer bezoekers te trekken, wilde het Stedelijk de zichtbaarheid, gastvrijheid en aantrekkelijkheid verbeteren. Daarom kwam het museum met het plan voor de herinrichting van het entreegebied.Met de nieuwe inrichting is de entreehal een echte ontmoetingsplek geworden.

    Uitdaging

    Een van de oplossingen om de aantrekkingskracht van het museum te vergroten, is de gasten te informeren via heldere en scherpe beelden. Niet alleen in de entreehal, maar ook daarbuiten. Zo worden passerende voorbijgangers verleid het museum te bezoeken. Het Stedelijk Museum zocht naar hoogwaardige producten die elegantie uitstralen en koos uiteindelijk voor een LG High Brightness Video Wall. Dit beeldscherm van drie bij vijf meter is aan het plafond gemonteerd. De videowall is dubbelzijdig, wat betekent dat de kant naar buiten gericht de aandacht van passerende voorbijganger trektmet aankondigingen van toekomstige tentoonstellingen. De videowall aan de andere kant toontde omvangrijke videokunstcollectie van het museum. Daarnaast staan er in de entreehal ook drie 98-inch Ultra HD-schermen. Deze schermen tonen op een smaakvolle manier de bewegwijzering van het tentoonstellingsprogramma. Daarmee dragen deze schermen bij aan de stijlvolle uitstraling van het entreegebied. De High Brightness Video Wall en Ultra HD displays zorgen er samen dus voor dat alle informatie op een aantrekkelijkemanier aan de gasten wordt aangereikt, zonder ze te overspoelen met een golf aan informatie in één keer.

    Oplossing

    Volgens Sarah Slootweg, relatiemanager Sponsoren van het Stedelijk Museum, zocht het team van het museum naar een leverancier van hoogwaardige visuele producten die de videocollectie op de best mogelijke manier kan presenteren. “Het museum heeft een hoge kwaliteitsstandaard”, legt Slootweg uit. “We hebben LG eenjaar geleden benaderd en zij gaven ons vanaf het begin goed advies. We hebben gewacht tot de nieuwste videowall uitkwam vanwege de technische specificaties van ons entreegebied. We zijn erg blij met die beslissing.”

    Voordeel

    Het museum wilde het entreegebied gastvrijer, zichtbaarder en aantrekkelijker maken, met als uiteindelijke doel de bezoekersaantallen vergroten. Volgens Slootweg is dit gelukt, mede door de producten van LG. “Het vernieuwde entreegebied is sinds september geopend en lijkt op een groot overdekt plein met een museumwinkel en koffievoorzieningen. Het is ook de thuisbasis van een van de grootste collecties boeken over moderne en hedendaagse kunst in Europa. Omdat de videowall aan het plafond is gemonteerd, kunnen we optimaal gebruik maken van de ruimte. Daardoor kan de hal ook gebruikt worden voor grote evenementen in het museum”, verduidelijkt Slootweg. Volgens haar hebben LG's High Brightness Video Wall en Ultra HD-schermen ervoor gezorgd dat content nu op een aantrekkelijke manier aan gasten wordt gepresenteerd. De content op de schermen is zelfs bij scherp zonlicht of vanuit een scherpe kijkhoek duidelijk zichtbaar. Slootweg: “We hebben onze belangrijkste doelstellingen behaald en zijn daarom zeer tevreden.”


     


     




     

     

    • Hotel TV op hotelkamer Corendon Hotel Amsterdam
    Corendon voorziet gasten van interactieve LG Pro Centric Hotel TV
    Amsterdam is de eerste wereldstad die is verrijkt met een Corendon hotel. De touroperator heeft de jarenlange ervaring met en in de reisbranche gebruikt om een top-hotel neer te zetten in een van de meest bezochte steden ter wereld. Na Amsterdam, volgen ook in Barcelona, Londen en Istanbul hotels om de zakelijke en leisure markt te bedienen. Ook wordt achter de schermen al volop gewerkt aan de ontwikkeling van resorts in landen als Portugal, Spanje, Griekenland en Turkije.
    • Twee Multi V Space lucht/lucht warmtepompen: een duurzame en betrouwbare oplossing
    Twee Multi V Space lucht/lucht warmtepompen: een duurzame en betrouwbare oplossing
    In oktober 2015 opende Bent Shoes haar deuren in het nieuwe winkelcentrum in de mijnstreek van Beringen. Het nieuwe shoppingcenter heet be-MINE Boulevard en heeft een totale winkeloppervlakte van maar liefst 15.000 vierkante meter.
Privacy Policy