Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG

Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG

19-09-2017

Location:
Van der Valk Hotel Utrecht
Winthontlaan 4
3526 KV Utrecht

Solution:

LG Pro:Centric Direct Hotel TV

Uitdaging

Hotelketen Van der Valk wil haar gasten een perfecte ervaring bieden, vanaf het moment dat ze binnenkomen tot het moment dat ze het hotel verlaten. Dit gebeurt door middel van veel verschillende mogelijkheden en activiteiten rondom het hotel; van bijvoorbeeld extra weersinformatie in de omgeving tot de mogelijkheden voor roomservice op de kamer. Gasten willen echter wel graag op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten in en rondom het hotel. Om een goede gastervaring te bieden, is de informatievoorziening binnen het hotel van groot belang.

Oplossing

De oplossing voor communicatie met de gast, ligt in de hoteltelevisies op de kamers. In de hotelkamers is gekozen voor de 49UW961H. Deze 4K UltraHD Hotel TV zorgt voor een haarscherp beeld. De suites zijn uitgerust met een 55EW961H OLED Hotel TV. Hier ervaart de gast een ultieme 4K TV ervaring waarbij zwart beeld ook echt zwart is. De televisie is het medium bij uitstek om de de gast te voorzien van informatie. Via het menu of zender op de televisie kan het hotel niet alleen de gast informeren, maar ook de interactie met de gast aangaan. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om via Hotel TV roomservice te bestellen of een wake up voor de volgende dag erin te zetten. Daarnaast zijn er in de hotellobby en in de lift eveneens schermen van LG geïnstalleerd, die bezoekers van informatie over bijeenkomsten in het hotel voorzien. Het 65-inch 4K scherm in de lift, type 65UH5C, biedt de gasten een verbluffende virtual reality beleving van de Dom in Utrecht, waarbij de actuele tijd en weersomstandigheden worden getoond. Klik hier voor een impressie. In de lobby is gekozen voor de 43SM5KC monitoren.

Selectietraject

“We zochten naar een informatievoorziening waarmee we direct onze gasten op de hoogte konden houden van onze diensten en eventuele wijzigingen daarvan. Voorheen werkten we met een informatiemap op elke kamer, waarin wijzigingen met de hand moesten worden aangebracht”, zegt Coen Poelmans, general manager Van der Valk Houten & Utrecht. “Behalve dat deze wijzigingen handmatig aanbrengen tijdrovend werk is, is het ook niet wenselijk om de gast op deze manier te bedienen. We waren er daarom snel over uit om de informatievoorziening via de hoteltelevisies op de kamers te laten verlopen.”

In het selectietraject werd al snel gekozen voor een samenwerking met LG. Van der Valk werkte in het verleden al samen met LG en ook in hotel Houten werd al met tevredenheid gebruik gemaakt van televisies van LG. De investering in de Pro:Centric Direct oplossing zorgde ervoor dat Van der Valk niet meer op zoek ging naar een andere aanbieder.

Voordeel

De LG Pro:Centric Direct oplossing in het Van der Valk hotel bestaat uit een centrale server en de televisies in de afzonderlijke hotelkamers. Deze staan met elkaar in verbinding door middel van een UTP-netwerk (IPTV). Dankzij het netwerk kan er op de kamers diverse televisiekanalen en een hotelmenu worden ontvangen, waarop verschillenden diensten worden aangeboden aan de gast. Deze diensten kunnen bijvoorbeeld zijn hotelarrangementen, speciale dienstverlening of informatie over openingstijden van het restaurant. Alles wat volgens het hotel belangrijk is voor de gast, kan via dit systeem direct worden gecommuniceerd. Daarnaast kan het hotel dit volledig naar eigen wens inrichten; het hotel kan een eigen layout toepassen en de diensten aanbieden die ze zelf het meest relevant vinden.

Het voordeel van de UTP-bekabeling van de server naar de hotelkamers, is dat er meerdere diensten via de kabel kan worden gedistribueerd. Dit betekent dat niet alleen de televisiediensten worden gedistribueerd via deze kabel, maar bijvoorbeeld ook de WiFi en de telefonie. De televisie wordt daarnaast direct aan de kabel gekoppeld, waardoor het niet meer nodig is om extra setup-boxen in de kamers te installeren. Het is met dit netwerk verder mogelijk om groepen kamers aan te maken die verschillende tv-kanalen krijgen aangeboden. De luxe suites kunnen zo bijvoorbeeld meer televisiezenders of specifieke boodschappen van het hotel ontvangen. Ten slotte is het eveneens mogelijk om de gast zelf verbinding te laten maken en zo zelf content te laten afspelen op de displays.

“We zijn zeer tevreden over de LG Pro:Centric oplossing die we hebben geïmplementeerd”, besluit Poelmans. “Dankzij deze oplossing, kunnen we eenvoudig meerdere diensten aanbieden en de gasten op hun hotelkamer voorzien van alle comfort en relevantie informatie.”

Meer informatie

LG Hospitality TV

Van der Valk


 


 


 






Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en Pro:Centric Direct Hotel TV’s van LG
...

Deel dit:

LG Airco offerte aanvragen

Welkom bij LG Climate Solutions. Wij bieden u duurzame en moderne aircosystemen voor in uw woonkamer, slaapkamer of kantoor. Op deze pagina kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen voor het installeren en monteren van één van onze stijlvolle LG airco’s.

klik hier voor meer informatie 

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • De Krook is klaar voor de toekomst
    De Krook is klaar voor de toekomst
    De Krook is in 2017 geopend in Gent. Het is een plek waar iedere Gentenaar welkom is, waar men kan ondernemen, ontdekken en vooral ontmoeten. Het moderne gebouw omvat onder andere de nieuwe stadsbibliotheek, een café, groenzones en kantoren en labo’s van de universiteit Gent en imec.
    •  De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    De ‘Hypermarkt van de toekomst’: een ‘retail hoogstandje’
    Carrefour

    Location:
    Carrefour Hyper Mons Grands Prés
    Place des Grand Prés 1
    7000 Mons

    Solution:

    LG Displays

     

    ‘The store of the future’ van Carrefour Hyper is een must-see voor elke retailer! Dit vooruitstrevend en uniek winkelconcept telt maar liefst 140 digital signage schermen, heeft een gigantisch productgamma en pronkt met de allernieuwste digitale snufjes.

    Achtergrond

    De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, dat met zo’n 11.500 werknemers een van de grootste supermarktketens van België is. Nadat de 44 Hypermarkten werden ingericht volgens een geheel nieuw concept, werd Carrefour Mons Les Grands Prés de kers op de taart!

    Met deze ‘Hypermarkt van de toekomst’ biedt de supermarktketen een weergaloze winkelervaring. Op maar liefst 11.700 m² zijn verschillende kleine ‘shops’ ondergebracht die samen één heus winkelparadijs vormen. Een bakkerij, beenhouder, traiteur, vis- sushi- of kaasafdeling,… dit zijn maar enkele voorbeelden van de afzonderlijke shops die een plaatsje kregen in de nieuwe Carrefour Hyper.

    Uitdaging


    Boodschappen beleven
    De Hypermarkt wil het de klant zo eenvoudig en aangenaam mogelijk maken en zet hiervoor de nieuwste digitale toepassingen in. En dit alles zonder het menselijke uit het oog te verliezen. Zo zijn er op verschillende plaatsen vaklui die voor de ogen van de klant de lekkerste ambachtelijke producten bereiden. De koffie wordt in de winkel gebrand, een echte pizzaiolo maakt ter plaatse verse pizza’s, bakkers en patissiers bereiden broodjes, gebak en lokale specialiteiten,… Kortom, er valt veel te kopen maar ook heel wat te beleven in deze ‘store of the future’.

    Oplossing en bijkomende voordelen


    Controle over content
    Eén onderdeel van deze beleving zijn de digitale schermen die op verschillende plaatsen in de winkel hangen. Zo pronkt de ‘seisoensgebonden afdeling’ met een 4 op 4 LG videowall en is er aan de inkom een portrait videowall om klanten te verwelkomen. Ook aan de kassa’s en in alle ‘shop-in-shops’ hangen één of meerdere LG schermen die het concept van de Hypermarkt ondersteunen.

    “De LG schermen bij de verschillende shops lenen zich perfect om extra informatie over de kwaliteit en herkomst van de producten te communiceren”, aldus Nele Bruers, Business Development Manager bij DOBIT. “Omdat in elke afzonderlijke shop een andere boodschap moet spelen op het scherm, is een goed werkend beheersplatform en een gebruiksvriendelijke implementatie cruciaal in dit project.”

    De content wordt beheerd en aangestuurd via de Scala digital signage software. “Door meta data toe te kennen aan de boodschappen en aan de juiste players, is het erg eenvoudig om de juiste boodschappen op de juiste plaats te tonen. Bovendien geeft de software een duidelijk overzicht zodat je altijd snel kan kijken of alles correct staat en werkt.” Dit in combinatie met de kwalitatieve en gemakkelijk te bedienen hardware, vormt de ideale oplossing.

    Installatie marathon
    Meer dan 500 distributie-experts sloegen de handen in elkaar en gingen de uitdaging aan om een ongeziene winkelervaring te creëren. “We zijn enorm trots dat wij mochten meewerken aan dit project”, besluit Jan Verheyen, Service Delivery Manager van Dobit. “In nog geen drie weken tijd hebben we 128 schermen geïnstalleerd. Dit project is hiermee zonder twijfel een van onze uitdagendste installatie-projecten tot hiertoe.” Dankzij de intuïtieve en snelle set-up mogelijkheden van de LG schermen is dit project zo snel en succesvol uitgerold geweest.



     

    • LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    LG videowall met ultra fijne randen zorgt voor digitale communicatie bij KBC
    In de ontvangstruimte van KBC is er gekozen voor een LG videowall, die bestaat uit displays met zeer fijne randen. Hiermee kiest KBC voor een digitale communicatie naar haar klanten toe. Deze digitale signage oplossing zorgt ervoor dat, op ieder moment van de dag, de juiste informatie kan worden weergegeven.
Privacy Policy