Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG

Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG

26-09-2017

Location:
Inter Visual Systems
Ratio 1
6921 RW Duiven

Solution:

LG 43UD79 Monitor

Achtergrond

Inter Visual Systems is een audiovisuele system integrator die al ruim 45 jaar actief is in de Nederlandse markt. Ze bieden totale audiovisuele oplossingen en daarbij ondersteunen zij klanten in het gehele proces, van consultancy tot het verlenen van servicecontracten. Binnen Inter Visual Systems zijn er 4 marktgerichte business teams: Medical Systems, Control Room Systems, Security & Intelligence en Corporate. Business Team Control Room Systems richt zich op de inrichting van control rooms en meldkamers. Hiermee stelt Inter Visual Systems operators in staat om processen, netwerken en gebouwen efficiënt te monitoren.

Uitdaging

In control rooms worden verschillende processen gemonitord. Een voorbeeld is de verkeerscentrale, onderdeel van Rijkswaterstaat. In de verkeerscentrale bevinden zich meerdere operators die de verkeersstromen monitoren. Soms gebeurt er zoveel op één moment, dat een goed overzicht cruciaal is. Een hoogwaardig visualisatiesysteem is dus van essentieel belang.

Oplossing

Een van de control room-oplossingen van Inter Visual Systems is TITAN. TITAN is een complete werkplekoplossing. De tafel is ontwikkeld met twee 4K monitoren waar de operator alle processen kan volgen. Hierdoor kunnen er per monitor 4 bronnen op full HD resolutie getoond worden. De operator is met de 4K monitoren in staat om de weergave van het bureaublad flexibel in te delen. Aan de onderzijde van de tafel is LED verlichting aangebracht om alarmmeldingen te visualiseren. Het tafelblad is verstelbaar zodat iedere operator de voor hem meest ideale opstelling kan kiezen. Het staand werken is bijvoorbeeld steeds meer gewenst bij operators, dit is ook mogelijk met TITAN.

De tafel is uitgerust met twee 4K monitoren voor optimale beeldkwaliteit. Er is gekozen voor twee LG 43UD79 monitoren. Door de grootte van het scherm, vervangt één LG 43” 4K scherm vier losse 21,5” HD schermen. Hierdoor hoeft de operator niet meer op acht verschillende schermen te kijken, maar slechts op twee schermen. “De monitoren hebben een waardevolle toevoeging aan het TITAN-concept. Onze klanten ervaren het als een monitor met weinig reflectie. Vooral in organisaties die 24/7 doorgaan is dit noodzakelijk”, zegt Kars Marcelis, Marketing Specialist bij Inter Visual Systems. De monitor biedt de mogelijkheid om verschillende informatiebronnen tegelijkertijd op één scherm te tonen. De operator kan bovendien zijn scherm zelf indelen op basis van zijn eigen voorkeuren. LG is marktleider op het gebied van IPS-displays, Ultrawide en 4K. De LG 43UD79 is een uniek product en door de functionaliteiten en de IPS/4K-technologie is het ongeëvenaard door de concurrentie.

Het selectietraject

“Het was een uitdaging om een geschikt 43” 4K scherm te vinden. In control room-omgevingen moeten de schermen voldoen aan specifieke eisen. Ze mogen bijvoorbeeld niet reflecteren”, geeft Kars Marcelis aan. “Tijdens de ISE-beurs introduceerde LG de 43UD79, die voldeed perfect aan al onze eisen. We waren het snel eens dat dit hét scherm zou kunnen zijn voor onze TITAN-oplossing”, zegt Kars Marcelis. “De monitor was op dat moment officieel nog niet leverbaar, maar van LG ontvingen wij wel alvast twee monitoren op proef. Na een geslaagde test, waren wij volledig overtuigd van de toepassingsmogelijkheden.”

Voordeel

Het voordeel van de LG 43UD79 is dat het de mogelijkheid biedt om tegelijkertijd 4 verschillende bronnen op één monitor aan te sluiten. Deze bronnen kunnen met een touchapplicatie, genaamd ATLAS, worden bestuurd. Het voordeel van de TITAN-oplossing in combinatie met de LG monitoren is dat de operator een veel beter overzicht heeft. In de control room branche zijn er situaties waarbij de operator soms wel naar tien verschillende schermen moet kijken. Dit is verwarrend en zorgt ook voor ruimtegebrek. Met de oplossingen van Inter Visual Systems en LG heeft de operator een beter overzicht, omdat de actie recht voor hem of haar plaatsvindt. De operator heeft door middel van deze oplossing ook geen last meer van de randen van het scherm. De applicaties kunnen groter of kleiner gemaakt worden, zonder rekening te houden met de randen. “Voorheen ontstond er bij het schalen van de bronnen een vertekend beeld, door de grote monitoren zijn er minder randen en hebben operators een beter overzicht”, zegt Kars Marcelis.

LG heeft daarnaast ook een aantal software tools ontwikkeld. Eén daarvan is de on-screen applicatie. Dit is een softwaretool die gebruikers kunnen installeren op hun computer om daarmee schermkaders te kunnen maken waarmee gebruikers eenvoudig applicaties kunnen positioneren.

“Door de goede prijs-kwaliteit verhouding, kunnen wij kwalitatief goede monitoren aanbieden aan onze klanten tegen een marktconforme prijs. Wij zijn geen vergelijkbaar scherm tegengekomen die voldeed aan al onze eisen”, besluit Kars Marcelis.

Meer informatie

LG 43UD79 Monitor

Inter Visual Systems


 


 


 






Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Neem de tijd om de See Buy Fly winkels achter de paspoortcontrole te ontdekken voor je vlucht vertrekt en bekijk de aanbiedingen op schermen van Gauddi. Schiphol is en blijft een indrukwekkende omgeving met alle drukte van aankomende en vertrekkende passagiers, maar is ook de ideale omgeving om eens flink te shoppen. 
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
    Ripley’s Museum neemt je mee op een dwaze ontdekkingsreis; een echte beleving door de displays van LG
    Het Ripley's Museum in Amsterdam wilde de zintuigen van de klant prikkelen met beeld en geluid; van levensechte poppen tot spannende animaties. Zo wordt de bezoeker echt een beleving geboden.
Privacy Policy