Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG

Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG

15-10-2018

Location:
Domaine La Butte aux Bois
Paalsteenlaan 90
3620 Lanaken, België

Solution:

LG Display Solutions

 

Achtergrond

Domaine La Butte aux Bois biedt als historisch landgoed en bekroonde gastronomische hotspot haar gasten een unieke ervaring aan. In dit exclusieve en somptueuze Relais & Châteaux hotel kan je niet alleen gastronomisch eten in het tweesterrenrestaurant La Source, maar ook de betere brasseriekeuken proeven in de gerestyled Le Bistrot. Bij mooi weer kan je genieten van de ruime terrassen die een idyllisch uitzicht bieden op een prachtig aangelegde tuin. Vorig jaar liet Domaine La Butte aux Bois (Neerharen/Lanaken) in de 59 hotelkamers door de System Integrator Videocenter & Ucast LG Procentric Smart HotelTV’s installeren. Voor directeur Marc Alofs is de keuze voor LG HotelTV’s de logica zelve: “Domaine La Butte aux Bois biedt het hoogste niveau van gastvrijheid aan haar gasten. Dan is het evident dat we ook voor de televisies in onze kamers alleen maar het beste willen.”

Uitdaging

Sinds 2017 kan je op Domaine La Butte aux Bois ook terecht in de nieuwbouw La Forêt, met 20 splinternieuwe, rustig gelegen kamers. De zaakvoerders maakten van de bouw van de nieuwe vleugel gebruik om meteen in alle kamers op het domein nieuwe hotelTV’s te laten installeren. Daarbij gingen ze niet over een nacht ijs, vertelt Marc Alofs: “Voor Domaine La Butte aux Bois is alleen maar het beste goed genoeg. Dat geldt ook voor de televisietoestellen. Onze architect raadde ons daarom high end producten van LG aan. Als System Integrator viel onze keuze op Videocenter & Ucast.”

Oplossing

Videocenter & Ucast hebben in samenwerking met Domaine La Butte aux Bois gekozen voor Procentric Smart FHD LED Tv-toestellen (afhankelijk van de grootte van de kamer gaat het om 32”, 43” of 49” televisies). Hoewel deze Smart HotelTV’s geïntegreerd kunnen worden op de hotelserver, worden de televisies op dit ogenblik voornamelijk gebruikt als stand alone toestellen. Marc Alofs: “Op dit ogenblik willen we onze gasten vooral gastvrijheid en een mooie kijkervaring aanbieden. Onze gasten kunnen alle tv-programma’s haarscherp bekijken via de nieuwe LG toestellen.”

Voordeel

De Smart HotelTV’s van LG zijn niet alleen haarscherp maar kunnen in de toekomst ook interactief worden ingezet voor Domaine La Butte aux Bois. Marc Alofs: “In de toekomst willen we onze hoteltelevisies wel meer interactief maken. Dan denken we eraan om bijvoorbeeld persoonlijke welkomstboodschappen op de televisie te plaatsen en om onze gasten de mogelijkheid te bieden om hun content via de televisie te laten afspelen.”


 


 




 

 

Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
Domaine La Butte aux Bois kiest voor LG
...

Deel dit:

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
    Inter Visual Systems zorgt voor overzicht in control rooms met de displays van LG
    Inter Visual Systems is een audiovisuele system integrator die al ruim 45 jaar actief is in de Nederlandse markt. Ze bieden totale audiovisuele oplossingen en daarbij ondersteunen zij klanten in het gehele proces, van consultancy tot het verlenen van servicecontracten.
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    The Loop kiest voor LG ECO V
    The Loop in Antwerpen is een innovatief project van Retail Detail dat de winkel van de toekomst voorstelt. In The Loop worden nieuwe concepten onthuld en krijgen leveranciers en retailers de nodige tools aangereikt om de consument te verleiden tot een aankoop.
Privacy Policy