Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG

Hotel Château de la Poste kiest voor LG

12-12-2018

Locatie:
Château de la Poste
Ronchinne 25
5330 Maillen,België

Oplossing:

 32 inch LG Hoteltelevisie

 

Achtergrond

In Maillen, iets onder Namen, bevindt zich Hotel Château de la Poste. Het authentiek ingerichte kasteel is een charmehotel met 42 kamers. Op het omliggende terrein kunnen gasten op een bijzondere manier de nacht doorbrengen, in een boomhut of jagerstent. Op het terrein staan ook verschillende zogeheten ‘Loftcubes’: unieke privésuites in de vorm van een futuristische kubus die een 360° uitzicht biedt op de rustgevende natuur. Verder beschikt Hotel Château de la Poste over 10 seminar-zalen met uitzicht op het park. 

 

Uitdaging

In Hotel Château de la Poste wordt hard gewerkt aan een nieuwe vleugel, waardoor het aantal kamers stijgt van 42 naar ruim 80. De nieuwe vleugel wordt geopend in maart 2019. In de nieuwe kamers komen LG IP TV’s, maar ook de overige kamers en vergaderzalen krijgen een upgrade. Het management van Hotel Château de la Poste wil het beste comfort aanbieden aan hun gasten. Daar hoort een professionele breedbeeld TV bij, waar gasten video’s kunnen streamen en hun smartphone of tablet kunnen casten. General Manager Laurent Marée: “Ons eisenpakket hield vooral in dat we het voor onze gasten zo aangenaam mogelijk wilden maken. Vandaar dat we ook wilden dat de televisies geïntegreerd konden worden op de hotelserver. Op die manier kunnen we persoonlijke welkomstboodschappen laten zien. Maar we willen ook dat de televisieoplossingen elegant en discreet zijn. Hotel Château de la Poste is in de eerste plaats een charmehotel, we willen niet dat de televisies alle aandacht naar zich toe trekken.”

 

Ook de vergaderzalen krijgen nieuwe digitale beeldschermoplossingen. Marée: “Op het gebied van televisie bestond de uitdaging erin om een flexibele en toekomstgerichte oplossing te vinden. We moesten op zoek gaan naar televisiesystemen die een toegevoegde waarde konden bieden. Zo wilden we een televisieoplossing, waarop een brede waaier van televisiekanalen aangeboden kunnen worden, om tegemoet te komen aan de eisen van onze klanten.”

 

Oplossing

Hotel Château de la Poste koos in samenwerking met System Integrator Screen Services voor de kamers uiteindelijk voor 32 inch LG hoteltelevisies (model 32LV300CAEUQ). Van deze toestellen werden en worden er 81 geïnstalleerd in de kamers. Voor de vergaderzalen zijn vijf nieuwe beeldschermoplossingen geïnstalleerd (twee toestellen van het type 49LV300CAEU, één toestel van het type 55LV340CAEU en 2 toestellen van het type 65UV341CAEU). 

Voordeel

Marée toont zich heel tevreden met het resultaat: “We hebben in ons hotel nu een flexibele en betrouwbare TV-oplossing tegen een zeer acceptabele prijs. Onze gasten kunnen voortaan televisie kijken op grote, kwalitatieve beeldschermen. Daarnaast kunnen ze content van verschillende apparaten streamen en afspelen op hun scherm. Daarnaast zijn we zeer te spreken over de vormgeving van de toestellen. De televisies passen echt in het interieur en zijn elegant en discreet. Onze gasten reageren positief op de nieuwe LG hotelTV’s. Kortom: de televisieoplossing met LG beantwoordt dan ook volledig onze behoeften.”


 


 

 

Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
Hotel Château de la Poste kiest voor LG
...

Deel dit:

LG Airco offerte aanvragen

Welkom bij LG Climate Solutions. Wij bieden u duurzame en moderne aircosystemen voor in uw woonkamer, slaapkamer of kantoor. Op deze pagina kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen voor het installeren en monteren van één van onze stijlvolle LG airco’s.

klik hier voor meer informatie 

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Hampton by Hilton Hoofddorp
    Hotel Hampton by Hilton kiest LG klimaatoplossing
    Hotel Hampton by Hilton in Hoofddorp heeft een bijzondere locatie: een voormalig kantoorpand. Na een ingrijpende verbouwing beschikt het nu als hotel over ruim 180 kamers. Doordat het LG Multi V Heat Recovery (HR) systeem gelijktijdig kan koelen en verwarmen, kunnen gasten individueel hun eigen kamertemperatuur instellen. 
    • Bed and Breakfast Stee aan Zee biedt haar gasten een aangenaam verblijf met de LG Klimaatsystemen
    Bed and Breakfast Stee aan Zee biedt haar gasten een aangenaam verblijf met de LG Klimaatsystemen
    Stee aan Zee in Katwijk is een Bed & Breakfast die bestaat uit 11 kamers. Alle kamers hebben een privé badkamer en beschikken over moderne faciliteiten, zoals gratis Wi-Fi en een televisie. Er is gedacht aan verschillende gezelschappen: ze bieden tweepersoonskamers, studio’s en familiekamers aan. 
    • Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers
    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

Privacy Policy