LG LED- en Signage-schermen als uithangbord voor krachtige merkcampagnes op het metronetwerk van Amsterdam
Locatie:
GVB Metronetwerk Amsterdam
Website: gvb.nl
In samenwerking met:
CS Digital Media
Website: www.csdigitalmedia.nl
Achtergrond
De Amsterdamse metrostations zijn elke dag het decor van honderdduizenden reizigers die zich tijdens de piekuren van het woon- en werkverkeer met het ov verplaatsen. Voor adverteerders biedt dit een uitgelezen kans om op deze drukbezochte locaties in contact te komen met grote groepen mensen. Dat is mogelijk via de digitale schermen van LG die op 37 metrostations in de hoofdstad zijn geplaatst. Verspreid over de stad tientallen hangen tientallen LG Signage Displays in abri’s op perrons in de Amsterdamse metro. Op bovengrondse locaties staan high brightness-schermen die ook bij fel zonlicht of op regenachtige dagen een superieure beeldkwaliteit hebben. Het paradepaardje zijn de twee levensgrote LG LED Walls op Amsterdam Centraal Station. Deze schermen zijn opgebouwd uit modulaire LED-panelen met een Pixel Pitch van 2,6 mm en een helderheid van 1.000 nit. Al deze LG schermen worden ingezet door CS Digital Media, een out-of-home specialist die digitale schermen exploiteert op alle metrolijnen in Amsterdam en Rotterdam.
Uitdaging
De uitdaging voor CS Digital Media en haar adverteerders ligt niet alleen in het bereiken van zo veel mogelijk mensen, maar ook in het vasthouden van de aandacht. Maar hoe val je op in een drukke omgeving en zorg je dat ov-reizigers in een split second de boodschap oppikken? “Het mooie aan ons ov-netwerk is dat je mensen in een min of meer geconditioneerde omgeving kunt bereiken”, vertelt Mark Veenman, COO van CS Digital Media. “Zo hebben we een goed beeld van de loopstromen in metrostations en staan de LG-schermen strategisch opgesteld bij de posities waar veel reizigers staan te wachten. In deze korte tijdsintervallen vindt er interactie plaats.
Dat betekent dat je gedurende deze wachttijd doelgericht content kunt tonen, met een krachtige visuele boodschap die bij een gemiddelde wachttijd van drie tot vier minuten enkele keren langskomt”, legt hij uit. “De schermen zijn onderdeel van de architectuur van het metrostation en zo wordt de vertoonde content optimaal onderdeel van de journey van de reiziger. De Amsterdamse metro is in mijn ogen veruit de mooiste ‘ondergrondse’ van Europa. Bestaande metrostations zijn gerenoveerd en met de Noord-Zuidlijn is de stad een aantal prachtige metrostations rijker. Op de perrons van de Noord-Zuidlijn zijn de schermen in een grote glaswand geïntegreerd, waarop reizigers levensgrote projecties zien.”
Oplossing
Juist in zo’n drukke omgeving met veel reizigersstromen voegt LG’s technologie veel waarde toe, vertelt Veenman. “De combinatie van de hoge beeldkwaliteit en de betrouwbaarheid maakt LG’s schermen zeer geschikt voor intensief 24/7 gebruik. Ook bij zeer hoge buitentemperaturen of een sterke zoninstraling blijven de displays stabiel functioneren.” Met de aanwezigheid van een mix aan verschillende schermen op Amsterdamse ov-locaties levert LG indirect adverteerders een platform om campagnes effectief over te brengen. “Zo is gekozen voor een mix van high brightness-schermen op bovengrondse metrostations, digital signage en LED Walls vanwege de grote helderheid, de scherpe beeldkwaliteit en het lage energieverbruik. Adverteerders kunnen zo profiteren van een krachtige combinatie van een grote zichtbaarheid en hoogwaardige technologie”, legt Yvo Rijnders, Key Account Manager van LG Information Display, uit. “Zo is het mogelijk campagnes te draaien op bovengrondse perrons via 75 inch LG-schermen op dubbelzijdige abri’s, maar óók op de twee cinemaschermen op Amsterdam CS. Hier hangen twee LG LED Walls van twee bij drieënhalve meter op drukke doorgangen, zoals bij de voetgangerspassage vanuit de Centrale verdelhal naar het Oostlijn perron.
Doordat deze schermen modulair en schaalbaar zijn, kunnen ze in uiteenlopende formaten worden toegepast en aangepast aan de architectuur van de locatie.” Veenman: “LG’s schermen bieden een optimaal canvas voor campagnes. De displays trekken op een natuurlijke manier de aandacht, zodat de boodschap bij reizigers op het netvlies blijft hangen.” Een mooi voorbeeld is de Out-of-Home-campagne die LG deze zomer zelf via dit kanaal lanceerde om de bekendheid van haar airconditioners te vergroten. De campagne illustreert hoe merken met korte en krachtige boodschappen dagelijks honderdduizenden reizigers kunnen bereiken. “Het bijzondere is dat alle content volledig draaide op LG’s eigen schermen,” zegt Veenman. “Deze campagne laat heel goed zien dat deze technologie zeer geschikt is voor dynamische campagnes - met een maximale zichtbaarheid op plekken waar dag in, dag uit ontzettend veel mensen samenkomen.”
Meer weten over onze producten?
Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:
| Leestijd:
Over de auteur
LG