Partner in Hotel (solutions)

De Nederlandse hotelgast is kritisch en wil meer luxe ervaren dan thuis. U als hotelier moet aan deze wensen voldoen. LG helpt hierbij. Onder andere met onze totaaloplossingen voor TV, klimaat en verlichting.

Pro: Centric Hotel TV brengt interactieve televisie op de hotelkamer. Gasten zien op hun tv-scherm een persoonlijke welkomstboodschap en kunnen zelfs betalen via de tv. Hun smartphone kunnen ze aan Pro: Centric koppelen, zodat ze foto’s meteen kunnen terug kijken en wie wil, kan zelfs een spelletje doen of internetten.

De klimaatsystemen en ledverlichting van LG zorgen voor een comfortabel gevoel en prettige sfeer. Iets dat in een hotel natuurlijk extra belangrijk is. Lampen zijn dimbaar, zodat zowel sfeerlicht als leeslicht beschikbaar is. Tijdens warme dagen zorgt de airco voor verkoeling, in de winter zorgt het klimaatsysteem voor een prettige geleidelijke warmte. Extra bijkomstigheid is dat zowel de klimaatsystemen als de ledverlichting van LG erg duurzaam zijn en een fikse energiebesparing opleveren.

De Styler lost het probleem op van gekreukte pakken en shirts van uw reizende gasten. De bewegende kledinghanger en de stoom zorgen voor kreukvrije en frisse kleding. Het is een speciale service die ervoor zorgt dat uw hotel opvalt. Met de Styler verhoogt u het aantal vaste klanten en verbetert u uw hotel. Bovendien krijgt u hiermee meer aandacht van nieuwe gasten.

LG wordt een steeds grotere partner in de hotelbranche. Dit jaar zijn meer dan 6.500 hotelkamers uitgerust met Hotel TV en/of klimaatoplossingen. En steeds meer hoteliers kiezen voor onze totaaloplossing.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw hotel kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D Hotel experience

WELKOM IN ONS LG HOTEL

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in ons virtuele hotel. Dit hotel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een hotelbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar het 3D hotel

Klanten

Producten

  • Hotel TV

    Hotel TV

    In de hospitalitybranche draait het om gastvrijheid. LG Pro: Centric Hotel TV’s dragen hieraan bij. Pro: Centric is een uniek broadcasting platvorm dat het mogelijk maakt op elke hotelkamer een experience te creëren.

    Lees verder

  • Klimaat

    Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • Ledverlichting

    LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in een hotelkamer. 

     

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    Dankzij de digitale communicatie voelt de klant zich de koning te rijk bij nieuwe Lexus dealers

    Location:
    Lexus dealers

    Solution:

    LG videowall
    LG displays

    Achtergrond

    Lexus is sinds 1989 de naam van de luxedivisie van het Japanse autoconcern Toyota. Lexus wagens worden wereldwijd verkocht over 70 landen en is daardoor uitgegroeid tot één van de top 10 Japanese merken. 

    Onlangs heeft Lexus beslist hun nieuwe dealers te optimaliseren met de nieuwste technologiën in de retailmarkt. DOBIT werd gekozen voor de roll-out van dit project en zij kozen op hun beurt om met LG schermen aan de slag te gaan. In één jaar tijd werden al 64 dealerships ingericht volgens het nieuwe concept en dit in 13 verschillende landen. Tegen 2018 pronken alle Lexus dealerships en repaircentra - wat goed is voor bijna 500 locaties over heel Europa - met dit nieuwe concept!

    Het totaalplaatje klopt en dat voel je! De Lexus klant wordt van begin tot einde ondergedompeld in een luxueuze ervaring.

    Uitdaging

    Lexus is vastberaden in haar wil om verder te gaan, om de grenzen op te zoeken en om het uitstekende, exceptionele en briljante aan te leveren. Kortom streven ze altijd naar het buitengewone. 

    Daarnaast doorloopt de klant van vandaag een geheel nieuwe customer journey door de komst van social media en de nieuwste technologieën. Om aan de noden en verwachtingen van deze nieuwe klant te voldoen, bedacht Lexus het Retail 2020 concept.

    Oplossing

    Het nieuwe concept van Lexus is er eentje om U tegen te zeggen. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien waardoor de autodealer een waanzinnige beleving creëert. Op verschillende plaatsen ondersteunt de LG digital signage het verkoopproces en versterkt het de beleving. Alleen al om deze unieke customer journey mee te maken moet je een bezoek brengen aan een Lexus dealer.

    Dit nieuwe concept is een perfecte weerspiegeling van waar Lexus voor staat: inspirerende designs, Takumi vakmanschap, geavanceerde technologie en uitmuntende prestaties.

    Voordeel

    De nieuwe dealerships staan helemaal in het teken van ‘Progressive Luxury’. Een verrijkende luxueuze ervaring voor de klant aan de ene kant en milieuvriendelijke oplossingen aan de andere. Het resultaat is fris, modern en stijlvol maar ook warm en persoonlijk tegelijkertijd! En de digitale implementaties in de verschillende ‘Customer Areas’ zijn één onderdeel die bijdragen aan een multi-sensoriële ervaring.

    De beleving begint al voordat je de dealer binnenwandelt. De moderne, strakke gebouwen scheppen meteen een luxueuze sfeer en door de glazen voorgevel kan je al een glimp opvangen van een grote LG videowall die vakkundig geïntegreerd is in een imposante zwart-blinkende muur. 

    Tijdens het binnenwandelen verandert het licht in de inkomhal subtiel van intensiteit en ook de wachtruimte is ingericht om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Gratis koffie, wifi, een werkplek, comfortabele zetel en … heel wat animo! Via schermcommunicatie komt de klant meer te weten over Lexus en ook speciale aanbiedingen, het weerbericht en het recentste nieuws ontbreekt hier niet. 

    “Daarnaast hebben klanten vanuit de wachtruimte ook zicht op de grote LG videowall waar voortdurend inspirerende filmpjes op draaien”, zo vertelt Kristof Vandeloo, die nauw betrokken is bij het project als Project Manager van DOBIT. “Wat deze videowall extra leuk maakt is dat ook de car configurator hierop getoond kan worden. De klant kan met andere woorden samen met een verkoper een auto verkennen en deze meteen bewonderen op het grote scherm.”

    Indien het allemaal wat concreter wordt, kan de klant in de ‘private consultation’ samen met de verkoper de car configurator raadplegen. Kristof Vandeloo: “Ook hier staat de tablet van de verkoper via AirPlay in verbinding met het scherm zodat de klant in alle comfort ziet hoe zijn auto volledig afgestemd wordt op zijn vragen en noden. De car configurator leent zich perfect om het verkoopproces te ondersteunen.”

    Maar dé kers op de taart is ongetwijfeld de implementatie in de ‘handover room’. “De handover-procedure moest een gepersonaliseerd en memorabel moment worden, geen standaard overdracht van de sleutels”, aldus Kristof Vandeloo. “En tegelijkertijd moest het voor de verkoper ook eenvoudig zijn om deze overdracht-procedure te personaliseren.” 

    “Het LRI-systeem (Lexus Retailer Interface) dat DOBIT heeft ontwikkeld sluit perfect aan bij deze vraag. Deze software zit als het ware als een vereenvoudigde laag boven onze Scala digital signage software. Elke dealer kan inloggen in dit systeem en op een heel eenvoudige en intuïtieve manier een gepersonaliseerde ‘handover presentatie’ aanmaken. Zo worden enkel nog de voor die klant relevante boodschappen getoond.”

    En dan is het opnieuw tijd voor een technologisch hoogstandje om de klant voor een laatste keer te verbazen. De presentatie eindigt met een video waar de gekozen Lexus voor een laatste keer op beeld schittert. De spanning bouwt op en het grote moment is nu écht aangebroken. De lichten dimmen, de glazen wand wordt plots doorzichtig en de klant kan voor de allereerste keer zijn gloednieuwe Lexus bewonderen die blinkend klaar staat voor een eerste ritje. De cirkel is rond, de beleving is af en de klant.. is de koning te rijk! 


     

    • Maisons du Monde Lochristi kiest voor LG Multi V IV
    LG Multi V IV warmtepomp met aangesloten cassettes en AC Smart Premium zorgen voor verwarming in de winkel
    Maisons du Monde is een meubelwinkel met circa 300 winkels in Europa. Ze bieden een ruime keuze aan exclusieve meubels en decoratieve voorwerpen voor verschillende stijlen voor in huis.
    • Golden Tulip Jagerhorst
    Golden Tulip Jagerhorst kiest voor LG Multi F-DX-systemen met cassette- en kanaalunits
    Hotel Jagershorst is een luxe viersterrenhotel waar service hoog in het vaandel staat. Tussen faciliteiten als een sauna, welness-centrum en fi tnessruimte, mocht een gedegen airconditioning dan ook eigenlijk niet ontbreken. Aan LG de uitdaging een comfortabel klimaat voor de hotelgasten te creëren met een systeem dat in staat is te koelen en te verwarmen.
Privacy Policy