Partner in Retail (solutions)

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan displays en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store

Klanten

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

     

    Ziggodome logo

    LG Displays Ziggodome

    Achtergrond

    Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.

    Uitdaging

    Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie: dat zijn de kernwoorden van Ziggo Dome. LG en Ziggo Dome wilden deze kernwoorden terug laten komen in hun uitingen. Beeldschermen moesten dus meer zijn dan alleen schermen met bewegende beelden erop. Bovendien wilden ze LG’s slogan Life’s Good gebruiken om een belevenis te creëren. Want een ruimte waar dagelijks soms duizenden mensen langs open en jaarlijks zelfs ruim een miljoen, die wil je natuurlijk optimaal benutten door het publiek het beste van het beste te bieden.

    Oplossing

    LG kwam met twee enorme social media walls. Deze hangen op de eerste ring en bestaan beiden uit 16 LG LED-schermen. Op de schermen zien bezoekers van de Ziggo Dome de laatste tweets van artiesten, maar ook van zichzelf en andere bezoekers. In de LG Life’s Good Zone kunnen bezoekers 3D televisie beleven en rustig bellen in een van de zogenoemde silent booths. Verder hangen verspreid door de Ziggo Dome LG LED-schermen. Bij de bar tonen ze bijvoorbeeld de menukaart en de prijzen en vertonen ze commercials van horeca-partners. Op andere plekken, bijvoorbeeld ruimtes waar mensen vaak wachten voor ze de zaal in kunnen, hangen schermen waarop entertainment wordt afgespeeld en up-to-date informatie wordt vertoond. Bijvoorbeeld over het komende programma en de agenda voor de rest van het jaar. Maar bijvoorbeeld ook de vertrektijden van de treinen als mensen de zaal weer verlaten na afloop van een concert. Dát is de toegevoegde waarde van een beeldscherm boven een poster.

    Voordeel

    LG en Ziggo Dome bundelden hun krachten en daarvan hebben zowel commerciële partners als bezoekers van Ziggo Dome profijt. De schermen bieden partners een boeiende, multimediale manier om hun producten te tonen. Bezoekers worden vermaakt, op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes en aangespoord om interactief mee te doen. Bijvoorbeeld door een tweet achter te laten op de LG social media wall. LG laat zien wat hun slogan Life’s Good werkelijk inhoudt door een relaxte en innovatieve plek te creëren in de concerthal. Ziggo Dome doet waar ze voor staat: het beste tonen op het gebied van beeld, geluid, stijl en technologie.


    • Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly
    Welkom in de wereld van narrowcasting bij See Buy Fly


    Location:
    See Buy Fly
    Evert van de Beekstraat 202
    1118 CP Schiphol

    Solution:

    LG Displays

    Neem de tijd om de See Buy Fly winkels achter de paspoortcontrole te ontdekken voor je vlucht vertrekt en bekijk de aanbiedingen op schermen van Gauddi. Schiphol is en blijft een indrukwekkende omgeving met alle drukte van aankomende en vertrekkende passagiers, maar is ook de ideale omgeving om eens flink te shoppen. 

    De tijd die klanten zich in een winkel bevinden, is kostbaar. Dat weten we bij Gauddi. Daarom hebben wij een retail-kanaal ontwikkeld, volledig aanpasbaar op het betreffende winkelconcept. 

    Zo zijn er bij See Buy Fly schermen bij de ingang van een de Perfumes & Cosmetics winkels opgehangen om de aandacht van de winkelende passagier te trekken (55WS50 & 42WS50). Voor het bevorderen van de customer experience in de winkel is gekozen voor een prachtige videowall met zes schermen. Hierop is content te zien van diverse cosmeticamerken en fungeert als inspiratiebron voor het winkelend publiek. 

    In de Sunglasses shop is onder andere gekozen voor een opstelling van vier horizontale LG webOS schermen (47LV35A) onder elkaar te plaatsen, waardoor je één groot verticaal beeld creëert. Op de schermen boven de displays worden de special offers getoond.


     


     


     






    • Hotelkamer Hotel The Roosevelt
    Maatwerk van LG geeft filiaal ICI Paris XL aangenaam klimaat
    ICI Paris XL logo

    Location:

    Promenade 75
    2741 NL Waddinxveen

    Solution:

    LG Multi V Water Systeem


    Achtergrond

    Als eind 2014 ICI PARIS XL haar intrek neemt in het hagelnieuwe winkelcentrum van Waddinxveen, wil ze vanaf dag één zorgen voor een aangename en prettige omgeving voor haar bezoekers. Het moet een genot zijn om meerdere geuren, make-up- en huidverzorgingsproducten te bekijken en uit te proberen. In de winkel én in de beautysalon. Niet voor niets voert de winkelketen het grootste assortiment aan geuren in Nederland en bestaat het assortiment in totaal uit dertienduizend producten. Vanuit de filosofie om luxeproducten toegankelijk te maken voor het grote publiek maakt ICI PARIS XL elke dag weer de optimale afweging tussen luxe en betaalbaarheid. 

    Uitdaging

    Niet alleen de temperatuur bepaalt hoe plezierig het is om in de winkel en de beautysalon te zijn, maar ook de luchtvochtigheid is van groot belang. De wensen die ICI PARIS XL heeft voor de winkel en de beautysalon verschillen bovendien. Want waar de bezoekers in de winkel rondlopen en hun jas aanhouden, willen zij zich in de salon volledig kunnen ontspannen en comfortabel een behandeling ondergaan. Het gevoel van luxe dat de winkelketen de klant wil geven, moet echter wel betaalbaar blijven. 

    Oplossing

    De standaard klimaatregeling in het Waddinxveense winkelcentrum gebeurt op basis van natuurlijke bronnen. Om aan de specifieke wensen van ICI PARIS XL te voldoen, is het LG Multi V Water Systeem geplaatst. Hiermee kan de parfumerie, op een energiezuinige manier, het klimaat in de winkel én de salon zodanig aanpassen dat het perfect aansluit op de wensen die er zijn voor de afzonderlijke ruimtes. Het plaatsen van het LG Multi V Water Systeem is geen enkel probleem, omdat het buitendeel zeer compact is. Bovendien zijn de buitenunits door hun vormgeving te stapelen. Zelfs wanneer er meerdere buitenunits nodig zijn, is daardoor slechts een beperkte vloeroppervlakte nodig.

    Voordeel

    Door het Multi V Water Systeem kan ICI PARIS XL volledig zelf bepalen welk klimaat er heerst in de winkel en in de salon. Voor beide ruimtes kan de winkeleigenaar dit afzonderlijk instellen. In de winter kan ICI PARIS de winkel bijvoorbeeld extra verwarmen en in de zomer extra koelen, gebruikmakend van het basissysteem dat is ingebouwd in het winkelcentrum. Extra voordeel van het LG-systeem is dat het de lucht kan ontvochtigen. De lucht in de winkel voelt daardoor minder plakkerig aan. Een aangename ervaring wanneer je geuren en make-up uitprobeert.





    ICI Paris XL Waddinxveen

    ICI Paris XL met LG Klimaatsysteem

     

Privacy Policy