LG Airco offerte aanvragen

Welkom bij LG Climate Solutions. Wij bieden u duurzame en moderne aircosystemen voor in uw woonkamer, slaapkamer of kantoor. Op deze pagina kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen voor het installeren en monteren van één van onze stijlvolle LG airco’s.

klik hier voor meer informatie 

Partner in Retail (solutions)

Voor de retailbranche levert LG een duurzame totaaloplossing. We kunnen een winkel bijna compleet voorzien van de benodigde apparatuur. Van klimaatsysteem en ledverlichting tot aan displays en tv’s.

Doordat alle apparatuur op elkaar is afgestemd, komt uw klant in een winkel met een comfortabel klimaat, prettige verlichting door middel van ledlampen en een visueel aantrekkelijke videowall. Onze professionals weten bijvoorbeeld welk licht de beste sfeer geeft in een paskamer of in een etalage en adviseren u daarin graag.

Uw en ons doel is hetzelfde: een prettig winkelklimaat creëren. Want klanten die zich prettig voelen, zijn geneigd eerder iets te kopen. Zo heeft u dubbel voordeel: meer omzet en een lagere energierekening dankzij onze duurzame systemen.

Neem snel contact met ons op om te horen wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Heeft u een vraag?

Neem dan contact op met LG Business Solutions:
+31 (0)20 456 31 68

3D RETAIL Experience

WELKOM IN DE LG STORE

Wij zijn zeer vereerd dat wij u als gast mogen ontvangen in onze virtuele LG Store. Deze winkel is speciaal voor u ontworpen. Als geen ander weet u dat een shopbezoek draait om beleving. Daarom is ons hotel zo gemaakt dat u alle kamers en ruimtes echt kunt beleven. Via het bedienen van uw muis kunt u alle ruimtes en kamers in een 360 view bekijken en beleven.

Ga naar de 3D store

Klanten

Producten

  • Digital Signage

    In de retailbranche is het verspreiden van de juiste boodschap erg belangrijk. De displays van LG zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten en daarom uiterst geschikt voor digital signage. 

    Lees verder

  • Klimaat

    LG Electronics maakt het mogelijk met energiebesparende klimaatsystemen. Niet te warm, niet te koud en aanpasbaar naar ieders wens.

    Lees verder

  • LED verlichting

    Met ledverlichting van LG creëert u een prettige lichtinval, aanpasbaar aan het soort gebruik. Van feller licht in een kantoor tot sfeervol licht in uw winkel. 

    Lees verder

  • Displays

    Displays

    Met een beeldscherm kunt u meer doen dan alleen beelden afspelen. LG biedt videowalls met veel interactieve mogelijkheden.

    Lees verder

  • Zonnepanelen

    Solar

    Zonnepanelen van LG zijn van de best mogelijke kwaliteit. Elk zonnepaneel heeft een Temperatuurschommelingstest Vocht-warmtetest doorstaan. 

     

Referenties

    • Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG
    Ziggo Dome kiest voor Social Media Wall van LG

     

    Ziggodome logo

    LG Displays Ziggodome

    Achtergrond

    Op 24 juni 2012 opende de Ziggo Dome in Amsterdam haar deuren voor het publiek. Ziggo Dome is Nederlands meest vernieuwende concerthal. Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie gaan hand in hand. LG is Ziggo Domes technology partner. Zij adviseerde over beeld en geluid en voorzag Ziggo Dome van alle beeldschermen. Ziggo Dome is nu al een succes. Jaarlijks wordt de concerthal bezocht door zo’n 1,2 miljoen mensen. Van jong tot oud.

    Uitdaging

    Akoestiek, zicht, innovatie, stijl en technologie: dat zijn de kernwoorden van Ziggo Dome. LG en Ziggo Dome wilden deze kernwoorden terug laten komen in hun uitingen. Beeldschermen moesten dus meer zijn dan alleen schermen met bewegende beelden erop. Bovendien wilden ze LG’s slogan Life’s Good gebruiken om een belevenis te creëren. Want een ruimte waar dagelijks soms duizenden mensen langs open en jaarlijks zelfs ruim een miljoen, die wil je natuurlijk optimaal benutten door het publiek het beste van het beste te bieden.

    Oplossing

    LG kwam met twee enorme social media walls. Deze hangen op de eerste ring en bestaan beiden uit 16 LG LED-schermen. Op de schermen zien bezoekers van de Ziggo Dome de laatste tweets van artiesten, maar ook van zichzelf en andere bezoekers. In de LG Life’s Good Zone kunnen bezoekers 3D televisie beleven en rustig bellen in een van de zogenoemde silent booths. Verder hangen verspreid door de Ziggo Dome LG LED-schermen. Bij de bar tonen ze bijvoorbeeld de menukaart en de prijzen en vertonen ze commercials van horeca-partners. Op andere plekken, bijvoorbeeld ruimtes waar mensen vaak wachten voor ze de zaal in kunnen, hangen schermen waarop entertainment wordt afgespeeld en up-to-date informatie wordt vertoond. Bijvoorbeeld over het komende programma en de agenda voor de rest van het jaar. Maar bijvoorbeeld ook de vertrektijden van de treinen als mensen de zaal weer verlaten na afloop van een concert. Dát is de toegevoegde waarde van een beeldscherm boven een poster.

    Voordeel

    LG en Ziggo Dome bundelden hun krachten en daarvan hebben zowel commerciële partners als bezoekers van Ziggo Dome profijt. De schermen bieden partners een boeiende, multimediale manier om hun producten te tonen. Bezoekers worden vermaakt, op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes en aangespoord om interactief mee te doen. Bijvoorbeeld door een tweet achter te laten op de LG social media wall. LG laat zien wat hun slogan Life’s Good werkelijk inhoudt door een relaxte en innovatieve plek te creëren in de concerthal. Ziggo Dome doet waar ze voor staat: het beste tonen op het gebied van beeld, geluid, stijl en technologie.


    • Displays Kassa bij Carrefour Market
    Supermarktketen Carrefour Market kiest voor LG Digital Signage
    Carrefour Market logo

    Location:

    Carrefour Market vestigingen België

    Carrefour Market

    Solution:

    LG Digital Signage CIMS Systeem

    Displays versafdeling Carrefour Market

    Achtergrond

    De supermarktketen Carrefour Market, met 422 vestigingen over gans België heeft ook aan LG gedacht voor de communicatie naar zijn klanten toe. Als het vers moet zijn, dé slagzin van Carrefour market weerspiegelt zich nu ook helemaal in de instore communicatie. Dankzij de LG Digital Signage en het speciaal ontwikkelde CIMS-systeem kan Carrefour market snel en efficiënt de nieuwste promo’s en acties communiceren naar hun klanten. Naast de verse producten biedt Carrefour market nu ook steeds de meest ‚verse’ communicatie!

    Uitdaging

    Patrick Thijs, Marketing Services en Logistics Manager licht situatie voordien toe „Als je vroeger in de winkel binnenkwam werd je overdonderd door een heleboel affiches. Het produceren, drukken, verspreiden en ophangen van deze affiches was een duur en tijdrovend proces. Zo’n twee jaar geleden zijn wij dan ook gestart om onze communicatie op de winkelvloer te herbekijken. Meer specifiek hebben we ons de vraag gesteld wat nieuwe tech-nologieën hierbij kunnen betekenen.”

    Al snel kwam Carrefour market tot de keuze om te investeren in digitale communicatietechnologieën van LG. „Na een uitgebreide studie kwamen we tot de conclusie dat affiches stilaan voorbij¬gestreefd zijn en perfect vervangen kunnen worden door Digital Signage. Eén scherm vervangt bij wijze van spreken verschillende affiches”, motiveert Patrick Thijs. „Met schermen kan je simpelweg veel meer doen. Het is een dynamisch en heel flexibel medium.”

    Oplossing

    Zowel aan de inkom als aan de zelfbedieningstogen en aan de kassa hangen voortaan LG schermen om klanten te informeren over o.a. nieuwe acties en promoties.

    Doordachte strategie

    Wat betreft de keuze over de plaats en de inhoud van de schermen gingen ze bij Carrefour market niet over één nacht ijs. Beide aspecten zijn immers cruciaal om tot een succesvol eind-resultaat te komen. „We hadden zelf een duidelijk beeld van wat we wil¬den en welke richting we uit wilden gaan met ons Digital Signage platform”, aldus Patrick Thijs. „Uitgaande van onze ervaring en kennis over consumentengedrag en winkelbeleving hebben we een aantal belangrijke keuzes gemaakt als waar hangen we de schermen, hoeveel schermen hangen we en welke inhoud brengen we op welke schermen. Daarnaast beschikt DOBIT, de system integrator, over de nodige ervaring en know how en ook dit hebben we meegenomen in onze reflectie. Het grote voordeel van DOBIT is dat ze bereid waren om mee te denken over hoe we onze strategie konden optimaliseren.” Voor DOBIT was het op zijn beurt een logische keuze om met de gebruiksvriendelijke schermen van LG te werken.

    Nummeringssysteem

    Een van de concepten die DOBIT mee vorm gaf is het nummeringssysteem aan de zelfbedieningstogen. Philip Van den Driessche, Account Manager bij DOBIT, legt uit: „Aan de klassieke zelfbedieningstogen wordt door middel van een eenvoudige display het nummer getoond van de klant die geholpen wordt. Dit nummeringssysteem is op vraag van Carrefour market nu volledig geïntegreerd in de LG Digital Signage schermen.

    CIMS-systeem

    „De inhoud van de schermen wordt grotendeels centraal aangestuurd. Dit wil zeggen dat wij zorgen dat de juiste inhoud, met een mooie lay-out op het juiste tijdstip op de juiste schermen getoond wordt. Hiervoor werkten we met de Scala-software. Dit is een erg uitgebreid programma dat heel veel mogelijkheden biedt”, aldus Philip Van den Driessche.

    Daarnaast kwam de vraag om aan iedere winkeldirecteur de mogelijkheid te geven om zelf lokale content aan te maken, en dit op een zo eenvoudig mogelijke manier. „We wilden de drempel voor onze winkeluitbaters zo laag mogelijk houden”, verklaart Patrick Thijs. „We wilden ervoor zorgen dat elke gebruiker meteen weg was met het maken van lokale content. Niet iedereen kan immers even goed werken met een computer.

    Zo ontstond het Carrefour Instore Media System, of kortweg het CIMS-systeem

    Voordeel

    Nummeringssysteem

    “Dankzij het gestructeerde nummeringssysteem kunnen de klanten duidelijk wie er aan de beurt is” maakt Patrick Thijns ons duidelijk Daarnaast biedt dit systeem een extra voordeel voor Carrefour market: „Door het volgnummer op hetzelfde scherm te plaatsen als waar de promoties en acties getoond worden, is de kans groter dat klanten ook daadwerkelijk de promoties en acties meepikken. Ze zijn immers genoodzaakt om naar het scherm te kijken om te weten wanneer ze aan de beurt zijn.”

    CIMS-systeem

    Dit systeem omvat drie belangrijke toepassingen van de Scala-software en sluit hiermee perfect aan bij de behoeftes van de winkeldirecteurs.
    „Ten eerste kan elke lokale gebruiker op een vlotte manier het winkelprofiel aanpassen, zoals de naam van de winkel of de openingstijden”, aldus Philip Van den Driessche. „Ten tweede kan elke winkeluitbater eenvoudig lokale inhoud aanmaken, publiceren en de volgorde van de beelden beheren. Tot slot is er ook een audiosysteem geïntegreerd dat werd ontwikkeld door Aristo Music Technology. Dit systeem maakt het mogelijk om zelf audioboodschappen op te nemen en te laten spelen tussen de muziek door.” Kortweg: dankzij het CIMS-systeem staat Carrefour market nog dichter bij zijn klanten.

    Modern en efficiënt

    Het inzetten van Digital Signage bij Carrefour market blijkt een uitstekende keuze. Patrick Thijs: „We hebben enkel positieve reacties gekregen. Het was meteen heel duidelijk dat de klanten de schermen al lang aanvaard hadden. Bovendien geven de LG schermen een moderne uitstraling aan de winkel en kunnen we veel sneller promo’s en acties communiceren naar onze klanten. Carrefour market is helemaal mee met de tijd!”










    Displays kassa Carrefour Market

    Displays ingang Carrefour Market

    Display versafdeling Carrefour Market

    • Pro-Duo kiest voor LG Multi V IV
    Koeling en verwarming in de winkel en het magazijn met vierwegcassettes van LG Multi V IV warmtepomp

    Location:

    Pro-Duo Doornik
    Boulevard W. De Marvis 22B
    7500 Tournai
    België

    Solution:

    LG Multi V IV


     LG Multi V IV

     

    De hoge energie-efficiëntie is een groot voordeel van de LG Multi V IV warmtepomp. Door de uniforme verdeling van de lucht biedt het een hoog comfort in alle ruimtes. Zowel de winkel zelf als het magazijn heeft hierdoor een aangename temperatuur!

    Achtergrond

    In februari 2016 heeft Pro-Duo een nieuwe winkel geopend in het nieuwe winkelcentrum “Les Bastions” in Doornik. De winkeloppervlakte van dit winkelcentrum is 10.000 vierkante meter en er is dus veel ruimte voor verschillende winkels. Pro-Duo is de specialist in professionele kappers- en schoonheidsproducten voor zowel zakelijke gebruikers als particulieren. Ze leveren diverse soorten producten: van haar- en nagelproducten tot salonbenodigdheden zoals haardrogers.

    Uitdaging

    We moesten er rekening mee houden dat de warmtepomp niet naast het gebouw of op het dak kon worden geplaatst. Bij het ontwerp van de installatie was dat iets waar zo snel mogelijk een oplossing voor moest komen. Tevens is het van belang dat de lucht goed wordt verdeeld over de gehele winkel en het magazijn.

    Oplossing

    Pro-Duo heeft gekozen voor een LG Multi V IV warmtepomp die koelt en verwarmt. De winkel en het magazijn worden gekoeld of verwarmd met vierwegcassettes. In het begin was het nog onduidelijk waar we de warmtepomp zouden gaan plaatsen, maar uiteindelijk hebben we hier een geschikte oplossing voor gevonden: de warmtepomp van 35 kW werd in een aparte technische ruimte opgesteld. Via een gevelrooster kan deze warmtepomp voldoende buitenlucht aanzuigen. De luchtafvoer van de warmtepomp gebeurt via een rechthoekig kanaal die met een bocht is aangesloten op een tweede gevelrooster. Hiervoor wordt de opvoerhoogte van de ventilator van de warmtepomp ingesteld op de maximale waarde van 80 Pascal.

    Voordeel

    De LG Multi V IV warmtepomp zorgt voor een hoge energie-efficiëntie. Tevens biedt het een hoog comfort in alle ruimtes. Dit komt door de uniforme verdeling van de lucht over de winkel van 300 vierkante meter en het magazijn van 80 vierkante meter.










    Pro-Duo kiest voor LG Multi V IV

    LG Multi V IV bij Pro-Duo

    LG Multi V IV bij Pro-Duo

Privacy Policy