Ga naar hoofdinhoud

Club Brugge en LG, kampioenen onder mekaar

Belgische topclub verbetert fan experience en geeft partners meer visibiliteit dankzij verbluffende beeldkwaliteit LED Walls

De Stadium Solutions van LG duiken steeds vaker in gerenommeerde voetbalstadions op. Na topclubs uit onder meer Spanje, Engeland en Duitsland, koos nu ook de Belgische landskampioen Club Brugge voor de LED Walls van LG.

Op zoek naar betere gameday ervaring

Als één van de meest traditierijke en succesvolle clubs in België trakteert Club Brugge haar fans niet alleen op verzorgd en attractief voetbal. Blauw-Zwart wil haar trouwe supporters ook tweewekelijks een vijf sterren-voetbalervaring bezorgen in hun Jan Breydelstadion. Club Brugge kijkt daarom ook wat er rond het veld kan verbeterd worden.

Het Jan Breydelstadion gaat al eventjes mee, maar Club Brugge probeert er de gameday ervaring nog altijd te versterken. Met 24.000 abonnees, die hopelijk snel weer allemaal welkom zijn, is het stadion voor elke thuiswedstrijd uitverkocht. De supporters turen meerdere keren per wedstrijd naar één van de scoreborden. Club Brugge wil hen verwennen met eigen content en exclusieve boodschappen van partners die via de modernste technieken in uitstekende kwaliteit kunnen worden afgespeeld in het stadion. Daarom ging het op zoek naar grotere en innovatieve scoreborden.

Onmiddellijk een ‘match’

“We spraken met meerdere bedrijven, maar met LG hadden we onmiddellijk een match. Hun professionaliteit en passie voor het product maken voor ons het verschil”, klinkt het bij de landskampioen. LG realiseerde eerder al gelijkaardige projecten in het Wanda Metropolitano Stadion van Atletico Madrid en het Etihad Stadium van Manchester City, maar ook in voetbaltempels van het Duitse Frankfurt, het Noorse Rosenborg of zelfs het Mexicaanse Toluca. De Stadium Solutions van LG komen met het Jan Breydelstadion nu ook in één van de bekendste arena’s van de Benelux terecht. “We zijn best trots om voortaan in één adem genoemd te worden met clubs als Manchester City en Atletico Madrid, onze tegenstanders in de Champions League”, vertelt Jeroen De Smet, Commercial Director Club Brugge KV.

Meer dan half miljoen pixels en 6.000 nits helderheid

LG plaatste in het Jan Breydelstadion twee reusachtige LED Walls van 8 bij 4,8 meter met een oppervlakte van meer dan 38,4 vierkante meter. Die verzekeren dankzij de brede kijkhoek een uitstekend zicht voor elke supporter in het stadion. De LED Walls zijn opgebouwd uit 524.880 pixels van telkens 8,33 mm en hebben een helderheid van 6.000 nits. Een Ingress Protection van 65 maakt ze bovendien erg robuust en volledig waterbestendig. Dankzij de uitmuntende beeldkwaliteit en de hoge refresh rate kunnen de fans in het Jan Breydelstadion straks genieten van de meest spectaculaire filmpjes die de successen van Club Brugge nog beter omkaderen en de beleving nog intenser maken.

Ook de business partners kunnen dankzij een LG LED scherm van meer dan 11 vierkante meter aan de VIP home exclusieve boodschappen delen met de fans en hun brand awareness verhogen. De 3,91 pixel pitch zorgt hier voor een haast onevenaarbare beeldkwaliteit. “Bij Club Brugge hebben we een eigen media house dat liveshows, talkshows, pre-game interviews en allerhande content maakt. Die brengen we dankzij de verbluffende beeldkwaliteit van de nieuwe LED Walls optimaal tot bij onze fans brengen en ook onze business partners leggen we zo extra in de watten”, zegt Jeroen De Smet.

Gesmaakt partnership

“We zijn erg trots op het partnership met Club Brugge”, vertelt Ryszek Van Puyenbroeck, Business Development Manager B2B ID bij LG. “Het is de absolute top in het Belgische voetbal en we zijn vereerd dat wij hun scoreborden mochten leveren. Het project dat we wisten te realiseren was zeker niet evident. De installatie van de nieuwe scoreborden met een hoge kraan was best een uitdaging, maar we hebben dit vlot kunnen afronden. Het Jan Breydelstadion is vanaf nu ook voor ons een uithangbord. De mogelijkheden van onze innovatieve producten komen hier uitstekend tot hun recht. Wat ons betreft is dit het begin van een langdurige samenwerking waarbij we Club Brugge een totaaloplossing willen bieden, ook wanneer straks de bouw van hun nieuw stadion van start gaat.”

Ook bij Club Brugge is het enthousiasme groot en kijken ze intussen al verder. “Dit is een grote stap richting de ultieme in-stadiumexperience in Jan Breydel en tegelijk een mooie testcase met het oog op ons nieuwe stadion”, besluit Jeroen De Smet

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG