Ga naar hoofdinhoud

Digital signage volledig in lijn met de allure van Vanilia

Vanilia is een kledingmerk dat haar oorsprong vindt op Nederlandse bodem. Van ontwerp tot styling, het doorpassen en testen van kleding – bij Vanilia doen ze dit met passie voor vakmanschap. De eerste boutique werd geopend in Bergen en momenteel bestaat Vanilia uit achttien fysieke boutiques en een online store. Bovendien is het kledingmerk verkrijgbaar in alle zeven vestigingen van de Bijenkorf.

Vrijwel alle boutiques van Vanilia zijn gevestigd in prachtige, monumentale panden die bijdragen aan het luxe merkimago. Deze monumentale panden worden door het merk gerestaureerd, hersteld en verduurzaamd waardoor de filosofie van Vanilia in elke vezel van iedere vestiging zit.

Meenemen in de merkbeleving

Uitkijkend over de Zaan staat De Adelaar: een provinciaal Rijksmonument dat is herbouwd in 1908, destijds in gebruik als zeepziederij. Onder het glazen dak van dit indrukwekkende pand ligt het hoofdkantoor van Vanilia. Een modern, industrieel ingerichte werkplaats die op alle vlakken creativiteit en vakmanschap ademt. De filosofie van Vanilia komt ook in dit gebouw in ieder detail terug.

Om de uitstraling van de boutiques te weerspiegelen op het monumentale hoofdkantoor, en bezoekers in stijl te verwelkomen, zocht Vanilia naar hoogwaardige LED-schermen die aansluiten bij hun imago. De beelden moeten zo groot en helder mogelijk worden weergegeven op deze displays. Zo wordt iedere kijker volledig opgenomen in de wereld van Vanilia, met modieuze beelden van fotoshoots en stills van de nieuwe collectie.

Omvangrijke impressie

In de ontvangsthal van het hoofdkantoor is daarom, in samenwerking met audiovisueel expert AVV Zaanstad, een LED-wall gecreëerd met behulp van gecombineerde LG All in One 130” LED-schermen. De content op de displays blijft in iedere situatie helder en goed zichtbaar; het scherm is erg goed bestand tegen indirect daglicht. Daardoor gaat geen enkele essentie van de merkbeleving verloren. Zeker wanneer je te maken hebt met een aanzienlijke hoeveelheid lichtinval, vanwege de glazen koepel, maakt dat een belangrijk verschil.

Ondanks dat de LED-wall is opgebouwd uit verschillende onderdelen, die samen één groot scherm vormen, zijn er geen lijnen zichtbaar. Zo kan alle content op adembenemende grootte worden getoond. Dat maakt direct een aantrekkelijke eyecatcher in de ontvangstruimte van Vanilia. Ook zijn er verplaatsbare, interactieve touchscreens aan de vergaderruimtes toegevoegd. Met behulp van deze digiboards (LG TR3BF) is er ruimte voor dynamische presentaties – iets wat helemaal bij deze tijd past.

Representatie

Dankzij de kwalitatieve AV-oplossingen van LG kan Vanilia haar vooraanstaande merkimago verder vertegenwoordigen op het hoofdkantoor. Op die manier komt de beleving van de boutiques nog sterker terug op de thuisbasis van het kledingmerk. Bezoekers Ă©n medewerkers zien haarscherpe campagnebeelden terwijl ze het hoofdkantoor betreden. Allemaal terwijl de interactieve digiboards in de vergaderruimtes een nieuwe dimensie aan meetings toevoegen.

Nelly Duijn, IT Support bij Vanilia: “Onze wens was een zo groot mogelijk scherm in onze aankomsthal. Een eyecatcher waarop wij onze klanten meer kunnen laten zien over Vanilia en de laatste collecties. We zijn een modern, dynamisch bedrijf en willen alleen met de nieuwste en meest innovatieve technologische oplossingen werken. Daarom was LG voor ons direct de juiste keuze.”

“Vanuit AVV Zaanstad hebben we ontzettende enthousiaste reacties mogen ontvangen vanuit de werknemers van Vanilia”, vertelt Mark Vleeshakker, Allround Audiovisueel Specialist bij AVV Zaanstad. “De entree in het monumentale pand, evenals de meeting rooms, hebben een extra imposante uitstraling gekregen dankzij de AV-oplossingen.”

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG