Ga naar hoofdinhoud

Hotel Van der Valk Utrecht biedt gast de ultieme ervaring met 4K OLED en PRO:Centric Direct Hotel TV's van LG

 

Uitdaging

Hotelketen Van der Valk wil haar gasten een perfecte ervaring bieden, vanaf het moment dat ze binnenkomen tot het moment dat ze het hotel verlaten. Dit gebeurt door middel van veel verschillende mogelijkheden en activiteiten rondom het hotel; van bijvoorbeeld extra weersinformatie in de omgeving tot de mogelijkheden voor roomservice op de kamer. Gasten willen echter wel graag op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten in en rondom het hotel. Om een goede gastervaring te bieden, is de informatievoorziening binnen het hotel van groot belang.

Oplossing

De oplossing voor communicatie met de gast, ligt in de hoteltelevisies op de kamers. In de hotelkamers is gekozen voor de 49UW961H. Deze 4K UltraHD Hotel TV zorgt voor een haarscherp beeld. De suites zijn uitgerust met een 55EW961H OLED Hotel TV. Hier ervaart de gast een ultieme 4K TV ervaring waarbij zwart beeld ook echt zwart is. De televisie is het medium bij uitstek om de de gast te voorzien van informatie. Via het menu of zender op de televisie kan het hotel niet alleen de gast informeren, maar ook de interactie met de gast aangaan. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om via Hotel TV roomservice te bestellen of een wake up voor de volgende dag erin te zetten. Daarnaast zijn er in de hotellobby en in de lift eveneens schermen van LG geïnstalleerd, die bezoekers van informatie over bijeenkomsten in het hotel voorzien. Het 65-inch 4K scherm in de lift, type 65UH5C, biedt de gasten een verbluffende virtual reality beleving van de Dom in Utrecht, waarbij de actuele tijd en weersomstandigheden worden getoond. Klik hier voor een impressie. In de lobby is gekozen voor de 43SM5KC monitoren.

Selectietraject

“We zochten naar een informatievoorziening waarmee we direct onze gasten op de hoogte konden houden van onze diensten en eventuele wijzigingen daarvan. Voorheen werkten we met een informatiemap op elke kamer, waarin wijzigingen met de hand moesten worden aangebracht”, zegt Coen Poelmans, general manager Van der Valk Houten & Utrecht. “Behalve dat deze wijzigingen handmatig aanbrengen tijdrovend werk is, is het ook niet wenselijk om de gast op deze manier te bedienen. We waren er daarom snel over uit om de informatievoorziening via de hoteltelevisies op de kamers te laten verlopen.”

In het selectietraject werd al snel gekozen voor een samenwerking met LG. Van der Valk werkte in het verleden al samen met LG en ook in hotel Houten werd al met tevredenheid gebruik gemaakt van televisies van LG. De investering in de Pro:Centric Direct oplossing zorgde ervoor dat Van der Valk niet meer op zoek ging naar een andere aanbieder.

Voordeel

De LG Pro:Centric Direct oplossing in het Van der Valk hotel bestaat uit een centrale server en de televisies in de afzonderlijke hotelkamers. Deze staan met elkaar in verbinding door middel van een UTP-netwerk (IPTV). Dankzij het netwerk kan er op de kamers diverse televisiekanalen en een hotelmenu worden ontvangen, waarop verschillenden diensten worden aangeboden aan de gast. Deze diensten kunnen bijvoorbeeld zijn hotelarrangementen, speciale dienstverlening of informatie over openingstijden van het restaurant. Alles wat volgens het hotel belangrijk is voor de gast, kan via dit systeem direct worden gecommuniceerd. Daarnaast kan het hotel dit volledig naar eigen wens inrichten; het hotel kan een eigen layout toepassen en de diensten aanbieden die ze zelf het meest relevant vinden.

Het voordeel van de UTP-bekabeling van de server naar de hotelkamers, is dat er meerdere diensten via de kabel kan worden gedistribueerd. Dit betekent dat niet alleen de televisiediensten worden gedistribueerd via deze kabel, maar bijvoorbeeld ook de WiFi en de telefonie. De televisie wordt daarnaast direct aan de kabel gekoppeld, waardoor het niet meer nodig is om extra setup-boxen in de kamers te installeren. Het is met dit netwerk verder mogelijk om groepen kamers aan te maken die verschillende tv-kanalen krijgen aangeboden. De luxe suites kunnen zo bijvoorbeeld meer televisiezenders of specifieke boodschappen van het hotel ontvangen. Ten slotte is het eveneens mogelijk om de gast zelf verbinding te laten maken en zo zelf content te laten afspelen op de displays.

“We zijn zeer tevreden over de LG Pro:Centric oplossing die we hebben geïmplementeerd”, besluit Poelmans. “Dankzij deze oplossing, kunnen we eenvoudig meerdere diensten aanbieden en de gasten op hun hotelkamer voorzien van alle comfort en relevantie informatie.”

 

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG