Ga naar hoofdinhoud

Digital signage brengt de unieke merkbeleving van Rituals tot in detail over

Wie een winkel van Rituals bezoekt, stapt een ware oase van rust binnen. In slechts enkele passen verandert een drukke winkelstraat naar een ontspannen omgeving. Eén waar de klok plotseling wat minder snel tikt en er aandacht is voor het hier en nu. Die ambiance wordt door ieder element binnen de stores gedragen; van de zorgzame collega’s in de store tot aan de verschillende productlijnen met ieder hun eigen filosofie.

Een ultieme experience

De beleving van een bezoek aan een Rituals-winkel valt of staat met de aandacht die vooraf al wordt besteed aan de kleinste details. De flow, uitstraling en invulling van iedere locatie moet daarom tot in de puntjes kloppen, vertelt Richard Lems, Director Format & Design bij Rituals. “Maar ook de presentatie van de producten moet feilloos zijn en het interieur moet aansluiten bij onze merkwaarden.”

Daarbij horen ook de verschillende digitale displays die in de winkels aanwezig zijn. Volgens Lems moeten ze als een onderdeel van het grotere geheel voelen. “Ze moeten geen extra element zijn, maar onderdeel van wat Rituals, Rituals maakt. Daarom sluiten de digital signage-oplossingen van LG het best aan op onze wensen en verwachtingen."

“Met name de kleurenreproductie is bij LG het best", zegt Koen Wouters, Chief Inspiration Officer bij system integrator First Impression audiovisual. "Hierdoor passen de schermen naadloos in het geheel van de winkels. Dat draagt bij aan de totaalbeleving die de bezoekers in-store ervaren.”

Ongecompliceerd beheer, ongeacht de locatie

Het Nederlandse merk is in het jaar 2000 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een internationale speler in de cosmetica- en lifestyle-branche. Tegenwoordig bestaat het bedrijf uit een overkoepelende webshop meer dan 800 winkels en 2700 shop-in-shops verspreid over 33 landen.

“Al onze winkels moeten dezelfde uitstraling waarborgen”, zegt Lems, “en dat is dat we onze klanten geen beautyproducten verkopen, maar dat wij hen zich goed laten voelen.” Dat in een hoogwaardige, rustgevende setting waar bezoekers de producten kunnen uitproberen of advies kunnen vragen aan het winkelpersoneel.

Om diezelfde harmonie in iedere winkel uit te dragen, is het belangrijk dat het contentmanagementsysteem (CMS) achter de displayschermen centraal, gemakkelijk en snel te onderhouden is. “Met het CMS achter de schermen van LG kunnen we met één druk op de knop de content wereldwijd synchroniseren en veranderen. Dit maakt ons extra flexibel en zorgt ervoor dat we altijd relevante content op de displays kunnen tonen.”

Uitgerust voor de toekomst

First Impression legt de lat enorm hoog als het aankomt op de beleving die bezoekers mogen opdoen tijdens het winkelen. Zowel voor Rituals als voor andere merken. Het bedrijf innoveert en investeert continu, en hecht veel waarde aan de samenwerking met LG op het gebied van digital signage.

“Dit is nog maar het begin van wat we met de schermen kunnen doen”, aldus Wouters. “We zijn altijd enorm onder de indruk geweest van wat LG ook na de implementatie kan betekenen. De techniek, support én software achter deze displays maken onze klanten volledig uitgerust voor wat de toekomst te bieden heeft.”

Ook voor Michel Houtzager, Sales Manager Business Solutions bij LG Electronics Nederland, bevestigt de samenwerking met Rituals hoe belangrijk digital signage is voor offline interacties met bezoekers. “Over de jaren heen heeft Rituals laten zien dat het uitdragen van een merkfilosofie de basis vormt voor de klantbeleving. Met behulp van onze displays kan Rituals op ieder moment de gewenste content laten zien – zowel op individueel niveau en in alle winkels tegelijk.”

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG