Ga naar hoofdinhoud

Wellnessen bij Waer Waters met LG

Waer Waters opende in 2012 haar deuren en mag zich ondertussen, 7 jaar later, één van de grootste wellness sites van België noemen. Het resort is gevestigd in Groot-Bijgaarden en occupeert maar liefst 12.000m2 grond. Naast de 20 sauna’s, de 21 baden en de fitnessruimte is er ook een ruim aanbod aan groepsessies. Dankzij een keuze uit drie restaurants worden de smaakpapillen bovendien ook goed verwend. En om nog langer te genieten van deze ultieme wellness ervaring opent Waer Waters op 1 februari 2020 een resort hotel van 27 kamers. Later op het jaar worden deze uitgebreid naar 63 kamers. Zo kunnen bezoekers hun wellnessbeleving in stijl afsluiten.

Uitdaging

Waer Waters vertrekt vanuit een holistische visie en biedt naast de klassieke wellness (sauna en zwembaden) ook verschillende programma’s en sessies. Dagelijks verwelkomt Waer Waters heel wat bezoekers om te ontspannen. Elke bezoeker heeft echter andere verwachtingen of behoeften. Om de uiteenlopende bezoekers van de juiste informatie te voorzien, ging Waer Waters op zoek naar een geschikte oplossing. Een oplossing die alle klanten op een eenvoudige manier informeert en dirigeert tijdens hun bezoek. “Vroeger deelden we de verschillende programma’s uit op papier, maar dit was niet efficiënt om verschillende redenen. Enerzijds hebben bezoekers niet echt zakken om de programma’s weg te steken. Anderzijds heerst er een vochtig klimaat in de wellness. Dat is natuurlijk niet ideaal voor papier”, benadrukt Sarah Coppens, General Manager bij Waer Waters. “Daarom gingen we op zoek naar een oplossing die efficiënt is voor de bezoekers, maar ook voor onszelf. Kortom, een gebruiksvriendelijke oplossing die bestemd is tegen een vochtig klimaat en die vanop afstand – door iedereen, ook niet IT-professionals – bediend kan worden.”

Naast het vochtige klimaat en het grote aantal bezoekers, had Waer Waters ook nog eens een extra uitdaging: de eeuwige openingsuren. “24/7 zijn onze deuren geopend. Dat zorgt ervoor dat de schermen ook voortdurend aan moeten staan. De eerste schermen die we hebben geïnstalleerd, waren hier helaas niet krachtig genoeg voor”, gaat Sarah verder.

Oplossing

Waer Waters startte de zoektocht naar een geschikte oplossing. Ze zeggen wel eens dat een goede voorbereiding het halve werk is; daarom startten ze met het opstellen van een wishlist met de belangrijkste criteria. Dat resulteerde in een top drie van criteria: vochtbestendig, gebruiksvriendelijk – ook op afstand – en krachtig genoeg om 24/7 mee te kunnen draaien. “Nadat we onze wishlist hadden opgesteld, kwamen we al snel bij LG terecht” vertelt Sarah. “Er waren eigenlijk weinig alternatieven die voldeden aan alle drie de criteria. Het systeem is gebruiksvriendelijk en kan door iedereen op afstand gebruikt worden. Daardoor kunnen we nu gemakkelijker en sneller op de bal spelen.”

Momenteel hangen er in de wellness een 20-tal LG-monitoren (model SM5KD) van verschillende formaten: 55inch, 43inch of 32inch. Afhankelijk van waar het scherm hangt, werd er voor een gepast formaat gekozen. “De doorslag was trouwens ook dat LG systemen biedt dat de nodige mogelijkheden heeft om te integreren in het hotel. Zo kozen we in de hotelkamers ook voor LG en installeerden we de Hotel TV van LG (model 49LU661H)”, concludeert Sarah.

Voordelen

Waer Waters vond bij LG een totaaloplossing. De LG-schermen bieden zo niet enkel een oplossing voor de technologische uitdagingen van een wellness, maar ook meteen een systeem (Pro:Centric Direct 3.0) om door te trekken tot in de hotelkamers. Een extra voordeel: de schermen kunnen door alle personeelsleden gebruikt worden: “Als een klant een specifieke vraag heeft, kunnen we nu tenminste snel schakelen. We hoeven namelijk geen IT-specialist meer op te roepen om de instellingen te wijzigen”, sluit Sarah af.

Meer weten over onze producten?

Vul het contactformulier in voor meer informatie, we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

 

privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

| Leestijd:

Over de auteur

LG